Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-05@23:13:50 GMT

دانشگاه‌ها به تولید ‌علم و ثروت اهتمام ورزند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۰۸۶۸

دانشگاه‌ها به تولید ‌علم و ثروت اهتمام ورزند

به گزارش ایكنا از فارس، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، عصر دیروز، 3 اردیبهشت‌‌ماه در مراسم آغاز ساخت نیروگاه خورشیدی 20 مگاواتی دانشگاه شیراز گفت: دانشگاه باید با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی که دارد نسبت به تولید علم و ثروت اقدام کند.
وی با بینا اینكه بسیاری از فعالیت‌هایی که در دانشگاه انجام می‌شود می‌تواند تأثیرات جهانی داشته باشد، افزود: اگر سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها صورت گیرد نه تنها صنعت از این سرمایه‌گذاری منفعت پیدا می‌کند بلکه دانشگاه نیز از نظر مالی بهره‌مند می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


غلامی ادامه داد: بسیاری از دانشگاه‌ها توانسته‌اند در تأمین منابع مالی خود اقداماتی انجام دهند؛ این رویکردی است که وزارت علوم برای تأمین منابع مالی دانشگاه‌ها در کشور دارد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: همان‌گونه که در برنامه‌ریزی ششم توسعه آورده شده، دانشگاه‌ها در تأمین منابع مالی باید با استفاده از ظرفیت‌های واحد آموزشی نسبت به کسب درآمد اقدام کنند.
وی اظهار كرد: هرچه قدر در حوزه‌های مختلف علمی سرمایه‌گذاری صورت گیرد بازدهی این سرمایه‌گذاری بلندمدت و میزان سودآوری نیز چندین برابر است و شاهد هستیم که در استان فارس نیز بر جذب سرمایه‌گذاری علمی اهتمام ویژه‌ای صورت گرفته است.
وزیر علوم، سرمایه‌گذاری در علم را سرمایه‌گذاری برای آیندگان دانست و افزود: همکاری مسئولان استان فارس با دانشگاه شیراز قابل تقدیر است و اگر سرمایه‌گذاری اقتصادی نیز در قالب حمایت‌ها رخ دهد، سرمایه‌گذاری پایداری است.
وی با اشاره به اینکه مراکز رشد، عاملی برای توسعه ارتباط علم و صنعت هستند، بیان کرد: بیش از 196 مرکز رشد در کنار دانشگاه‌های کشور وجود دارد که این مراکز نگاهی نو به عرصه علم‌آموزی و پژوهش خواهند داشت البته این مراکز مرکزی برای کسب ثروت هستند.
غلامی افزود: در کشور 43 پارک علم و فنآوری وجود دارد و این پارک‌ها توانسته‌اند جوانان نخبه زیادی را در زمینه عملی کردن علم جذب کنند واگر پارک‌های علم و فنآوری در کنار مراکز آموزش عالی قرار گیرند، ارتباط صنعت و دانشگاه بهتر از گذشته خواهد شد.
حمید نادگران، رئیس دانشگاه شیراز هم در این آیین گفت: دانشگاه شیراز با 70 سال سابقه درخشان و با تلاش و دلسوزی اساتید، دانشجویان و کارکنان، خدمات ارزنده‌ای را به جامعه ارائه داده است.
وی با بیان اینكه دانشگاه رسالت و آینده‌نگری خود را با یک پوست‌اندازی آغاز کرده و آن حضور در متن جامعه و حل مسائل آن‌هاست،‌ گفت: خروج از پوسته سنتی در این دانشگاه آغاز شده و توجه به جامعه و علوم کاربردی در دستور کار قرار دارد.
رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به ساخت نیروگاه خورشیدی اظهار كرد: طرحی که امروز ساخت آن آغاز شد درحقیقت یکی از موارد پوست‌اندازی دانشگاه است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي منصور غلامي وزير علوم دانشگاه توليد علم و ثروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۰۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسین مقیسه - مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اظهار کرد: به پیشنهاد هیئت مدیره و تصویب مجمع عمومی، سقف ضمانت‌نامه‌های اعتباری از ۵ به ۱۰ میلیارد تومان و سقف انواع ضمانت‌نامه‌های غیراعتباری (پیمانکاری -قراردادی) از ۱۰ به ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک همچنین گفت: ضمانت‌نامه اعتباری، برای پوشش ریسک عدم بازپرداخت تسهیلات اعطایی به ‌نفع بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری و همچنین تضمین تامین مالی از طریق سکوهای تامین مالی جمعی و سکوهای تامین مالی زنجیره تامین با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد صادر می‌شود. درصد پوشش این نوع ضمانت‌نامه ۱۰۰ درصد اصل و سود تسهیلات سرمایه در گردش، ایجادی و توسعه‌ای را شامل خواهد شد.

مقیسه با بیان اینکه صندوق با صدور انواع ضمانت‌نامه غیراعتباری به‌نفع کارفرما، تسهیل‌گر اجرای قراردادهای واحدهای تولیدی مشمول تعریف صنایع کوچک است، اظهار کرد: ضمانت‌نامه‌های شرکت در مناقصه، پیش‌پرداخت و حسن انجام کار را می‌توان مهم‌ترین ضمانت‌نامه‌های پیمانکاری دانست که در صندوق بدون دریافت ودیعه نقدی و با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد، به درخواست واحدهای تولید کوچک و به نفع کارفرمایان صادر می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می‌دهد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می دهد
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • خبر مهم برای یارانه بگیران | چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزایش یافت
  • چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • توصیه به یارانه‌بگیران/ چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • لزوم کاربردی کردن محصولات پژوهشی برای تبدیل علم به ثروت
  • بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد