Web Analytics Made Easy - Statcounter

ملی‌پوشان تنیس روی میز ایران حالی به کار خود در رقابت‌های قهرمانی جهان پایان دادند که نتوانستند عملکرد بهتری نسبت به دوره گذشته از خود ارائه کنند. ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸ ورزشی رشته های ورزشی نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، رقابت‌های تنیس روی میز قهرمانی جهان از روز یکشنبه به میزبانی شهر بوداپست در کشور مجارستان آغاز شد و تا چهار روز دیگر ادامه خواهد داشت؛ البته کار ملی‌پوشان ایران که از همان روز نخست مسابقات خود را در بخش‌های انفرادی و دوبل آغاز کرده بودند، شب گذشته با شکست و حذف نیما عالمیان به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* اعزام 6 پینگ‌پنگ‌باز به مجارستان
تیم کشورمان در این دوره از مسابقات با 6 ورزشکار راهی بوداپست شد. نیما عالمیان، نوشاد عالمیان، میعاد لطفی، امیرحسین هدایی، ندا شهسواری و مهشید اشتری ملی‌پوشانی بودند که زیر نظر جمیل لطف‌الله‌نسبی اعزام شدند تا بتوانند نتایجی بهتر از دوره گذشته کسب کنند.

* نگاهی به عملکرد ملی‌پوشان ایران
چهار ورزشکار مرد و دو ورزشکار زن کشورمان در بخش‌های انفرادی و دوبل به مصاف حریفان رفتند که حاصل تلاش آنها 9 پیروزی و 9 شکست بود. نتایج بدست آمده به شرح زیر است:

* امیرحسین هدایی: برتری مقابل حریفی از لتونی و شکست برابر نماینده انگلیس/ عنوان دومی در گروه 6 مقدماتی و ناکامی در صعود به دور بعدی

* میعاد لطفی: برتری مقابل نماینده ترکمنستان و باخت به حریف هلندی/ عنوان دومی در گروه 51 مقدماتی و ناکامی در صعود به دور بعدی

* نوشاد عالمیان: آغاز رقابت در جدول اصلی؛ باخت 4 بر یک به نماینده اسلوونی و ناکامی در صعود به جمع 64 بازیکن برتر

* نیما عالمیان: آغاز رقابت در جدول اصلی؛ برتری مقابل حریفی از هلند و صعود به جمع 64 بازیکن برتر / باخت 4 بر 3 به نماینده نیجریه و ناکامی در صعود به جمع 32 بازیکن برتر

* مهشید اشتری: برتری برابر نماینده اسکاتلند و باخت به حریف مجارستانی/ عنوان دومی در گروه 47 مقدماتی و ناکامی در صعود به دور بعدی

* ندا شهسواری: برتری برابر نمایندگان ماکائو و الجیزایر و صعود از گروه 50 مقدماتی/ باخت به حریفی از هنگ‌کنگ و ناکامی در صعود به جمع 64 بازیکن برتر

* تیم دونفره اشتری و شهسواری: برتری برابر پاکستان و صعود به جدول اصلی 64 تیم برتر/ باخت به لهستان و حذف

* تیم دونفره لطفی و هدایی: باخت به اوکراین در دور اول مقدماتی و حذف

* تیم دو نفره نوشاد و نیما عالمیان: دور اول مقدماتی استراحت/ دور دوم برتری برابر بلاروس  و صعود به جدول اصلی/ برتری مقابل هند و صعود به جمع 32 تیم برتر/ باخت به هنگ‌کنگ و نرسیدن به یک‌هشتم نهایی

* پسرفت نوشاد عالمیان
نوشاد عالمیان اگر نگوییم بهترین پینگ‌پنگ‌باز ایران است، قطعاً یکی از بهترین‌های ایران در یک دهه گذشته بوده است. وی با وجود آنکه همچنان یک نقطه اتکا برای تنیس روی میز کشورمان است، اما در این دوره از مسابقات قهرمانی جهان حتی نتوانست عملکرد دوره گذشته‌اش را تکرار کند. نوشاد دو سال قبل در دوسلدورف آلمان به جمع 64 بازیکن برتر رسیده بود، اما در این دوره با شکستی عجیب برابر بازیکنی با رنکینگ 99 دنیا طعم حذف را چشید.

* تنیس روی میز، روی یک خط موازی و بدون پیشرفت
عملکرد تنیس روی میز کشورمان در این دوره از مسابقات نشان داد که پیشرفتی نسبت به دوره گذشته حاصل نشده است. نفرات اعزامی تقریباً همان عملکرد قبلی را ارائه کردند و نتایج، همان چیزی بود که تصور می‌شد.

بدون شک مسابقات قهرمانی جهان، ویترین هر فدراسیونی برای نشان دادن پیشرفتش است، اما فدراسیون تنیس روی میز که چند ماه از دوره چهار ساله کنونی‌اش باقی مانده، نشان داد در حرکت رو به جلو و کسب موفقیت در این ویترین جهان این بار موفق نبوده است.

* بار تنیس روی میز همچنان روی دوش برادران عالمیان
در سالیان اخیر هیچ مدیری نتوانسته ستاره‌هایی در حد و اندازه نام و توان نوشاد و نیما عالمیان تربیت و معرفی کند. اگر این دو ملی‌پوش به هر دلیلی نتوانند برای تیم ملی به میدان بروند، اوضاع در رقابت‌های آسیایی و جهانی بدتر از این هم می‌شود. در واقع نوشاد و نیما هنوز هم بار اصلی تنیس روی میز را به دوش می‌کشند. نبودن یک سیستم درست در ورزش اینجا دوباره خودش را نشان می‌دهد. اگر چنین سیستم منظمی وجود داشت، ایران هم می‌توانست مثل بسیاری از کشورهای دنیا، پس از بازنشسته شدن و حتی مصدوم شدن ستاره‌های اصلی هر رشته‌ای، بازیکن توانمند دیگری را جایگزین کند.

تنیس روی میز قهرمانی جهان| نیما عالمیان هم حذف شد/ پایان کار پینگ‌پنگ‌بازان ایران در مجارستانتنیس روی میز قهرمانی جهان|حذف ندا شهسواری و پایان کار بانوان ایران در مجارستان

 

انتهای پیام/

R1351/P/S3,33/CT7 واژه های کاربردی مرتبط نیما عالمیان نوشاد عالمیان تنیس روی میز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نیما عالمیان نوشاد عالمیان تنیس روی میز نیما عالمیان نوشاد عالمیان تنیس روی میز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۰۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری قاطع برابر قرقیزستان/ فوتسال ایران مسافر جام جهانی شد

به گزارش قدس آنلاین، تیم ملی فوتسال ایران در یک چهارم نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا به دیدار قرقیزستان رفت و با نتیجه ۶ بر یک به برتری رسید و جواز حضور در جام جهانی را به دست آورد.

ابتدا بهروز عظیمی برای ایران گلزنی کرد ولی قرقیزها خیلی زود به بازی برگشتند و با شوت  آمان‌بائف دونیربک به گل تساوی دست یافتند. سالار آقاپور و سعید احمدعباسی در ادامه توانستند دو بار دیگر برای ایران گلزنی کنند.

در ادامه ایران دو گل دیگر به ثمر رساند و موقعیت سنجی مهدی کریمی باعث شد تا ایران گل چهارم را نیز وارد دروازه قرقیزستان کند و خیال ملی‌‍‌پوشان را بابت پیروزی راحت کند. او در ادامه زننده گل پنجم ایران نیز بود و توانست با ظرافت توپ را به گوشه دروازه قرقیزستان برساند. دفاع قرقیزستان که شیرازه‌اش پاشیده شده بود در ادامه یک پنالتی داد که حسن‌زاده به زیبایی آن را به گل تبدیل کرد تا ایران ۶ بر یک این دیدار را برنده شود.

ایران در نیمه نهایی با برنده دیدار ازبکستان و ویتنام روبه‌رو خواهد شد و با توجه به حذف زودهنگام ژاپنی‌ها شانس بسیار بالایی برای قهرمانی در قاره کهن را دارد. 

چهار تیم راه‌یافته به دور نیمه‌نهایی، نماینده آسیا در جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ خواهند بود. ازبکستان قبلا به عنوان میزبان جواز حضور در جام جهانی را کسب کرده و تاجیکستان نیز با برتری برابر افغانستان به جام جهانی رسید و علاوه بر این دو تیم، سه تیم دیگر از آسیا به جام جهانی راه خواهند یافت.

تیم ملی فوتسال ایران در دوره قبل این رقابت‌ها به دیدار نهایی راه یافته بود ولی با شکست برابر ژاپن در رده دوم قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • نوشاد و نیما عالمیان شانس المپیکی شدن دارند
  • برتری تیم‌های زیر ١٢ سال ایران برابر حریفان
  • گام اول را با صعود به جام جهانی برداشتیم/حذف ژاپن شگفتی نبود چون همه پیشرفت کردند
  • برتری قاطع برابر قرقیزستان/ فوتسال ایران مسافر جام جهانی شد
  • یوونتوس باخت اما به فینال جام حذفی رسید
  • یوونتوس باخت، اما به فینال جام حذفی ایتالیا رسید
  • یوونتوس باخت اما به فینال جام حذفی ایتالیا رسید
  • برتری پنج گله توپچی‌ها؛ سنگین‌ترین شکست تاریخ چلسی مقابل آرسنال!
  • صعود نوشاد عالمیان و ندا شهسواری در جدیدترین رنکینگ جهانی تنیس روی میز
  • صعود جهانی نوشاد عالمیان بعد از شکست در جام جهانی تنیس روی میز