Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ صبح امروز با حضور دکتر صدیقی معاون وزیر علوم و دهخدا رییس فدراسیون دانشجویی مدال تیراندزای و کاپ قهرمانی کشتی دانشجویان جهان، سرود فیزو و لوگوی فدراسیون جهانی جهت نصب در موزه ملی ورزش المپیک و پارالمپیک تقدیم دکتر صالحی امیری شد.

 

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک موزه ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۰۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفتن حسن یزدانی به مجارستان اشتباه است!

به گزارش "ورزش سه"، محمد طلايى يكى از قهرمانان دنياى كشتى آزاد با سه مدال ارزشمند طلا، نقره و برنز قهرمانى جهان محسوب مى‌شود كه در سطح مربيگرى پايه و بزرگسالان نيز كارنامه درخشانى بر جاى گذاشته و در حال حاضر حسن يزدانى، كامران قاسمپور، يونس امامى و عليرضا سرلك شاگردان مستقيم او در رده‌هاى نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به حساب مى‌آيند.

در حال حاضر به غير از مربيان سازنده كه در سطح محلى، استانى و كشورى كاشف قهرمانان دنياى كشتى به حساب مى‌آيند بايد گفت ستاره‌هاى حال حاضر كشتى آزاد براى المپيك ٢٠٢٤ پاريس در سطح ملى كار خود را با مربيانى كه مى‌بينيد شروع كرده و اين مربيان در سطوح مختلف ملى به ويژه سطح پايه بيشترين نقش را در سازندگى آنها بر عهده داشته‌اند.

•محمد طلايى: حسن يزدانى، كامران قاسمپور، يونس امامى و عليرضا سرلك
•امير توكليان: رحمان عموزاد
•عليرضا رضايى: اميرعلى آذرپيرا
•غلام محمدى و ابراهيم مهربان: اميرحسين زارع

و اما موضوع روز كشتى ايران بى‌شك در وهله اول شرايط حسن يزدانى براى حضور و كسب سومين مدال يل جويبار در بازي‌هاى المپيك است و بعد از آن كسب آخرين سهميه كسب نشده در ٥٧ كيلوگرم در رقابت‌هاى تركيه كه اين مأموريت مهم بر عهده عليرضا سرلك گذاشته شده است.

حسن يزدانى در سطح تيم‌هاى نوجوانان و جوانان ايران با سرمربيگرى محمط طلايى پا به ميدان‌هاى بين‌المللى گذاشت و حتى با اين سرمربى مدال طلاى قهرمانى ٢٠١٧ بزرگسالان جهان در پاريس را به گردن آويخت شهرى كه حال در سال ٢٠٢٤ ميزبان المپيک سى و سوم است و يل كشتى ايران نيز اميد اول مدال طلاى آن براى كاروان ورزش ايران.

•افتخارات و مدال‌هاى حسن يزدانى با سرمربيگرى محمد طلايى:

????نوجوانان آسيا ٢٠١١ تايلند
????نوجوانان آسيا ٢٠١١ مجارستان
????جوانان آسيا ٢٠١٤ مغولستان
????جوانان جهان ٢٠١٤ كرواسى
????قهرمانى ٢٠١٧ بزرگسالان جهان پاريس

همچنين مدال‌هاى نقره و برنز سال‌هاى ٢٠١٥ و ٢٠١٨ حسن يزدانى در قهرمانى بزرگسالان جهان با حضور محمد طلايى به‌عنوان مربى در كادر فنى و طلاى ٢٠١٦ المپيک يل جويبار نيز با حضور محمد طلايى در اردوهاى قبل از اعزام به ريودوژانيرو كسب شده است.

•و اما افتخارات محمد طلايى به‌عنوان كشتى‌گير در دنياى كشتى آزاد:

????قهرمانى ١٩٩٤ جهان ٥٨ كيلو - استانبول
????قهرمانى ١٩٩٧ جهان ٥٨ كيلو - كراسنويارسك
????قهرمانى ٢٠٠٢ جهان ٦٠ كيلو - تهران

محمد طلايى براى تحقق و كسب طلاى دوباره المپيك كه بى‌شك از نگاه او حق حسن يزدانى به حساب مى‌آيد معتقد است بايد با تزريق آرامش اجازه دهيم او خود را بعد از جراحى كتف راست به درستى روى تشك پيدا كند.

طلايى كه يكى از بااخلاق‌ترين، بروزترين و فنى‌ترين مربيان حال حاضر كشتى آزاد ايران به‌شمار مى‌رود در گفت‌وگوى اختصاصى با "ورزش سه" حرف‌هاى جالبى را در مورد حسن يزدانى و لزوم اعزام او به تورنمنت ساسارى ايتاليا به جاى مجارستان بيان كرد كه خواندنش خالى از لطف نيست.

•س: با توجه به لغو تورنمنت سركيسيان ارمنستان كه محسن كاوه سرمربى تيم ملى آن را براى روى تشک رفتن حسن يزدانى تا قبل از بازيهاى المپيك طبق قوانين چرخه انتخاب كرده بود اين روزها چالش بزرگى ذهن همه را درگير كرده است، اينكه آيا تورنمنت رنكينگ دار مجارستان انتخاب درستى با توجه به عمل جراحى كتف محسوب مى شود؟

قانون كشتى اين است كسى كه آسيب ديده، ضرب خورده، عمل جراحى كرده، يك فوق ستاره عنوان دار است آنهم با ٩ مدال المپيك و جهان منطقى و حرفه اى به نظر نمى آيد دو ماه مانده به المپيك به تورنمنتى سنگين كه رنكينگ دار است اعزام شود و بدنش به بدن حريفان اصلى بخورد.

•س: يعنى از نگاه شما اعزام هفدهم خرداد ١٤٠٣ حسن يزدانى به تورنمنت مجارستان كار اشتباهى به حساب مى آيد؟

اعتقاد من اين است كه اصل در كشتى يعنى اعزام حسن يزدانى به تورنمنتى سبك تر براى بحث آمادگى و محك خوردن بدنى، از نگاه بزرگان كشتى هم اين كار درست است كه شرايطى را ايجاد كنيم كه فشار روانى و احتمال هر ريسك جبران ناپذيرى پايين بيايد.

•س: در حال حاضر حسن يزدانى براى رسيدن به سومين مدال المپيک خود و سرافرازى دوباره كشتى در ورزش ايران با درخشش در بازيهاى المپيك نيازمند چيست؟

حسن تنها نياز به تمركز و آرامش دارد، اينكه بعد از عمل جراحى كتف دست راست كه شش ماه از آن مى گذرد بتواند خود را پيدا كند. با انجام كشتى هاى سنگين آنهم با حريفان اصلى نبايد ريسك كرد و آن را بايد گذاشت بر روى تشك اصلى المپيک.

•س: البته اين موارد كه به عنوان اصل مطرح مى كنيد در مورد حسن يزدانى با ٩ مدال المپيک و جهان صدق مى كند ديگر، نسخه براى كشتى گير ديگرى كه جوان است قطعا فرق دارد؟

دقيقا، در حال حاضر حسن يزدانى با آن همه عنوان قلمروى خود را در كشتى جهان داراست كه شكار بايد وارد آن شود نه اينكه حسن را قبل از المپيک به مصاف با حريفان اصلى اش يا روس ها در تورنمنتى رسمى بفرستيم. به اصطلاح شير در قلمروى خودش مى ماند تا شكار پا در آن بگذارد نه اينكه براى شكار به قلمروى ديگرى وارد شود.

•س: پس با اين اوصاف نبايد حسن تا المپيك در تورنمنتى بين المللى به ميدان برود؟

نه اين هم درست نيست، در حال حاضر بهترين اتفاق حضور و اعزام حسن يزدانى به تورنمنت سبك تر ساسارى ايتالياست كه ٢٦ خرداد ١٤٠٣ و يك هفته بعد از تورنمنت رنكينگ دار مجارستان برگزار مى شود. حسن يزدانى در حال حاضر رنكينگ چهارم جهان را در اختيار دارد و نيازى به كسب امتياز ندارد بلكه ديگر كشتى گيران مثل آرون بروكس كه تيلور را برده و در رنكينگ جهانى جايى ندارد شايد به تورنمنتى رنكينگ دار نيازمند باشد.

•س: يعنى تورنمنت ساسارى ايتاليا را براى محك بين المللى حسن يزدانى و مشخص شدن وضعيت بدنى اش بعد از عمل جراحى و قبل از المپيك بهتر از مجارستان مى دانيد؟

بله و بى شك آقا محسن كاوه سرمربى تيم ملى و آقاى عليرضا دبير كه خودشان به عنوان رييس فدراسيون قهرمان المپيك و جهان هستند به اين موضوع اشراف فنى دارند و واقفند. قطعا تصميم درستى گرفته خواهد شد، اينكار كه حسن يزدانى دو ماه مانده به المپيک به تورنمنت رنكينگ دار مجارستان اعزام شود كارى غيرفنى و اصولى به عنوان اشتباهى محض است.
كشتى گيرى كه اول راه است بايد در ترنمنت هاى سنگين و رنكينگ دار محك بخورد نه حسن يزدانى با ٩ مدال المپيك و جهان، مصاف با حريفان اصلى براى امثال حسن آن هم دو سه ماه مانده به المپيك بايد در خود رقابتها و تشك اصلى اتفاق بيفتد. انشاالله كه رييس فدراسيون و سرمربى تيم ملى با تكيه بر تجربه خود بهترين تصميم را مى گيرند كه به نفع كشتى ايران در المپيك پيش روى باشد.

•س: پاريس و المپيك ٢٠٢٤ به نظر شما آخرين آوردگاه حسن يزدانى در كشتى خواهد بود؟

حسن ٢٩ سال دارد با ٩ مدال المپيك و جهان كه دهمين مدال را در پاريس خواهد گرفت و حقش طلاست. بار روانى را براى او نبايد بالا برد، از حسن يزدانى بهتر و حرفه اى تر نداريم، بايد با برنامه ريزى درست شرايطى را در ورزش كشور ايجاد كرد كه حسن تا ٣٣ سالگى بتواند ١٤ مدال المپيك و جهان را به كشتى ايران هديه دهد.
او مى تواند تا المپيك ٢٠٢٨ آمريكا و در اين المپيك هم روى سكو باشد، حسن يزدانى روى تشك كشتى كم فروشى نمى كند، هميشه حرفه اى كار كرده و يك عمر است از دايره خودش خارج نشده، او شديد زحمتكش است و كارش را به بهترين شكل روى تشك انجام مى دهد فقط نبايد تمركز و آرامشش را برهم زد.

•س: سوال آخر؛ عليرضا سرلك هم در سطح مبى شاگرد شما بوده آيا مى تواند در تركيه سهميه ٥٧ كيلو را بگيرد تا تيم كشتى آزاد با تركيب كامل به پاريس برود؟

عليرضا نقره قهرمانى جهان دارد و كشتى گير بسيار نجيب و با اخلاقى است كه على آرين به عنوان مربى برايش زحمات زيادى كشيده و با وجود آقا محسن كاوه و درايت سرمربى تيم ملى مى شود سهميه گرفت. سرلك بچه اليگودرز است و يك لر با غيرت كه اگر در قالب خودش در تركيه ظاهر شود و خودباورى را از دست ندهد توانايى كسب سهميه ٥٧ كيلوى المپيك را داراست.

✍???? پوريا تابان

دیگر خبرها

  • رفتن حسن یزدانی به مجارستان اشتباه است!
  • دردسر عجيب هركول كشتى ايران (عکس)
  • وداع تیلور از تشک کشتی؟ حریف یزدانی مربی می‌شود
  • خداحافظی تیلور از تشک کشتی؟ جادوگر مربی می‌شود
  • دیوید تیلور از کشتی خداحافظی می‌کند؟
  • خداحافظی دیوید تیلور از کشتی؟/ اولین پیشنهاد مربیگری به جادوگر رسید
  • حسن یزدانی کجاست؟
  • حسن یزدانی پیش از بوداپست به اردوی تیم ملی اضافه می‌شود؟
  • بویری: بی‌حاشیه بودن و قلب پاک مُهمدی او را رو به جلو می‌برد
  • اهدای قهرمانی تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی و سپاه | تصویـر