Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا-رییس دفتر رییس جمهوری تاکید کرد: مردم مطمئن باشند دولت برنامه ریزی های مختلفی برای مقابله با تحریم ها انجام داده است، دولت و قوای سه گانه و نهادها زیر نظر رهبری به طور قطع امور را به خوبی پیش خواهد برد.

«محمود واعظی» روز چهارشنبه در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با تشریح مصوبات امروز هیات وزیران افزود: در جلسه امروز مهم ترین بحثی که مطرح شد در ارتباط با خباثتی بود که آمریکا در روز دوشنبه انجام داد و اعلام کرد که مانع فروش نفت ایران می شود، بنابراین در جلسه دولت به این مساله که موضوع مهمی بود، پرداختیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این موضوع از دو بعد سیاست خارجی و نوع نگاهی که باید در دولت به طور یکسان به آنچه که اتفاق افتاده است و از بعد دیگر در ارتباط با این که گزینه های مختلفی که در گذشته برای شرایط مختلف تدوین کرده بودیم برای این گزینه هم فکر کرده شده است.
وی گفت: در قانون بودجه سال 98 در خصوص این موارد پیش بینی شده است که بتوانیم کشور را در صورت محدودیت ها به خوبی اداره کنیم.
رییس دفتر رییس جمهوری افزود: این اعلامی که کاخ سفید و وزیر خارجه آمریکا کرد طبیعتا محدودیت هایی را از نظر اقتصادی برای ایران به وجود می آورد اما آنچه که آنها دنبال می کنند تبلیغات گسترده و جنگ روانی هستند.
واعظی ادامه داد: از روز دوشنبه شاهدیم که صدا و سیما اطلاع رسانی خوبی در این زمینه انجام داده است، همچنین باتوجه به آگاهی مردم خیلی این مساله را جدی نگرفتند که نشانه آن هم این است که تاثیر آنچنانی در بازار ارز و بخش های دیگر نداشته است.
وی همچنین گفت: در جلسه امروز دولت راه های برخورد با این معقوله چه در داخل و چه در خارج بررسی شد.
رییس دفتر رییس جمهوری افزود: قوای سه گانه و نهادهای مختلف باید دست به دست هم بدهیم و در مقابل این فشار آمریکا خودمان را آماده کنیم، اطلاع رسانی به مردم انجام شود که بتوانیم مقاومت کنیم.
وی تاکید کرد: این آخرین تلاش هایی است که آمریکا می کند، در یک سال گذشته هر آنچه در توان داشته انجام داده است و تاثیرات آن را هم دیدید، تاثیری که قبل از 13 آبان بود بقیه انجام اقداماتی که انجام دادند، اقدامات مهمی از نظر تاثیر گذاری نبوده است.
واعظی گفت: فکر می کردند اگر سپاه را در لیست تروریستی قرار دهند اتفاق بزرگی در ایران می افتد در صورتی که هیچ اتفاقی نیفتاد و برعکس شد و باعث وحدت و همبستگی مردم شد، تلاش کردند که از سیل برای فاصله انداختن بین مردم و مسوولین استفاده کنند که این تلاش آنها هم به شکست انجامید، تردید ندارم آنچه که دوشنبه اعلام کردند این هم باعث همبستگی می شود.
رییس دفتر رییس جمهوری تاکید کرد: مردم مطمئن باشند دولت برنامه ریزی های مختلفی برای مقابله با تحریم ها انجام داده است، دولت و قوای سه گانه و نهادها زیر نظر رهبری به طور قطع امور را به خوبی پیش خواهد برد.
وی درباره انتخاب سخنگوی دولت هم گفت: ما هفته گذشته 4 نفر را با مشورت کمیته ای که رییس جمهوری گفتند برای بررسی این که چه کسی از داخل دولت برای سخنگو انتخاب شود، 4 پیشنهاد دادیم که رییس جمهوری خواستند که با 2 نفر از آنها در این رابطه صحبت شود.
ادامه دارد...
سیام**1058** 1336

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي واعظي هيات دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۱۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است

به گزارش قدس خراسان،  سید عباس حسینی در همایش متمرکز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ مشهد مقدس افزود: سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در کنار هم برای اجرای یک حج آرام و همراه با معنویت نهایت تلاش خود را کرده‌اند.
وی اضافه کرد: کارکنان حوزه حج و زیارت با بهره‌گیری از امکانات موجود و برنامه‌ریزی مناسب برای تسهیل‌سازی خدمات اقدام کرده‌اند به عنوان مثال در سال گذشته ایران نخستین کشوری بود که انتقال زائران را بین مکه و مدینه با قطار انجام داد.
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تمام تلاش برای تهیه اقلام تدارکاتی مطلوب و ارائه غذای با کیفیت و کمیت مطلوب به زائران توسط خادمان در سازمان حج و زیارت در دستور کار قرار گرفته است.
حسینی افزود: در حوزه مسکن نیز هر چند محدودیت‌های خاصی وجود دارد اما نهایت تلاش برای اجاره مسکن استاندارد برای زائران شده است و با برنامه‌ریزی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها ۳۱۹ دلار کاهش قیمت نسبت به سال گذشته در قیمت‌گذاری‌ها لحاظ شد که تغییر نرخ ارز مانع کاهش قیمت‌ها شد.
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: حساسیت در انتخاب عوامل و آموزش‌های لازم برای ارتقای سطح خدمات از دیگر اقدامات این سازمان بود که قدردان این توفیق خدمت هستیم.
حسینی تأکید کرد: زائران لازم است با رعایت توصیه‌های پزشکی هیأت پزشکی و همکاری با خادمان خود در کاروان‌ها و مجموعه‌های حج برای انجام سفری توام با سلامتی و معنویت همکاری کنند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز در این همایش توصیه‌های بزرگان دین درباره حج‌گزاری را یادآور شد و گفت: روحانیون کاروان‌های حج مشعل‌داران معارف و مناسک هستند و مهمترین برنامه برای سفر حج اخلاص است و اگر کسی نیت دیگری داشته باشد این سفر را از دست داده است.
حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب برنامه‌ریزی زائران برای استفاده از لحظه لحظه سفر حج را خواستار شد و به حاجیان توصیه کرد: زائری که برنامه ندارد سفر را از دست داده است، باید برای این سفر معنوی برنامه‌ریزی قبل و حین آن را داشته باشد تا بهره‌برداری لازم را کسب کند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: یک زائر می‌بایست برای قرآن خواندن و زیارت و بهره‌مندی از لحظات این سفر معنوی برنامه‌ریزی و سلامتی جسمی و روحی خود را در طول سفر حفظ کند تا در انجام اعمال و مناسک حج دچار مشکل نشود، لذا لازم است که قبل از سفر خود را از لحاظ معنوی و آمادگی جسمانی به حد مطلوب برساند.
سرپرست حج و زیارت خراسان رضوی، مسوول هراست حج و زیارت و رئیس پلیس فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد نیز در سخنان خود در این همایش نکات لازم در حوزه رعایت اصول امنیتی و هراستی و قوانین کشور میزبان در برخورد با هر گونه تخطی از قوانین را تشریح کردند.
این همایش با اجرای نمادین مناسک حج تمتع با همراهی شماری از زائران حج امسال و توضیحات و راهنمایی‌های کارشناس مربوطه و مداحی ذاکر اهل بیت پایان یافت.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • واکنش خبرگزاری دولت به انتقادات پیرامون دکترای افتخاری رئیسی در پاکستان
  • گلایه از عدم حضور هیئت دولت در بخش بسطام/برنامه ریزی سفر خوب نبود
  • ۵۷ سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال ۱۴۰۳
  • میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است
  • کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • با توجه به مسائل متعدد در شهرستان اصفهان بازدیدهای مختلفی برنامه‌ریزی شده است
  • سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو
  • هدف تحریم در تنگنا گذاشتن جمهوری اسلامی است | با جهش تولید، جیب کارگر پر می‌شود