Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@13:54:48 GMT

از انتخاب سخنگوی دولت تا واکنش به ملخ خواری هموطنان

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۱۰۶۴

سرویس سیاسی فردا: واعظی گفت: چهار گزینه را برای سخنگویی دولت به رئیس جمهور پیشنهاد دادیم و رئیس جمهور خواست که با دو نفر از این افراد صحبت شود.

به گزارش مهر، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز مهمترین بحثی که مطرح شد در مورد خباثتی بود که آمریکا روز دوشنبه انجام داد و مانع از فروش نفت ایران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه هیأت دولت به این موضوع پرداختیم.

وی ادامه داد: این موضوع در دو بعد خارجی و داخلی مورد بررسی قرار گرفت، در بعد سیاست خارجی باید همه اعضای دولت نگاه واحدی به این موضوع داشته باشند؛ گزینه‌های مختلفی که در گذشته برای شرایط مختلف تدوین کرده بودیم روی میز است و به این گزینه نیز فکر کرده بودیم.

واعظی گفت: در بودجه ۹۸ پیش بینی‌های مختلفی شده بود از جمله اینکه اگر با محدودیت‌هایی با فروش نفت مواجه بشویم بتوانیم کشور را به خوبی اداره کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار داشت: اقدام اخیر آمریکا محدودیت‌هایی را برای ایران از نظر اقتصادی ایجاد می‌کند، اما آمریکا بیشتر به دنبال ایجاد یک جنگ روانی است و در این راستا به دنبال تبلیغات گسترده می‌باشد.

واعظی اظهار داشت: از روز دوشنبه صدا و سیما اطلاع رسانی خوبی انجام داده است و با توجه به آگاهی که مردم داشته اند تهدیدات آمریکا را جدی نگرفتند و این اقدام آمریکا تأثیری بر بازار ارز و سایر بازار‌ها نداشته است.

وی ادامه داد: امروز در هیأت دولت صحبت شد که با این مقوله در خارج و داخل کشور چطور برخورد کنیم که برخی از این موارد را رئیس جمهور در صحبت‌های خود بیان کردند.

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: قوای سه گانه باید دست به دست هم بدهند و در برابر فشار آمریکا خود را آماده کند علاوه بر این باید اطلاع‌رسانی دقیقی به مردم انجام شود تا بتوانیم مقاومت کنیم.

واعظی گفت: این اقدام آخرین تلاش آمریکاست. در یک سال گذشته آمریکا هر آنچه در توان داشته است انجام داده است، بعد از ۱۳ آبان اقدامات آمریکا تأثیری در بازار ایران نداشت.

وی تصریح کرد: آمریکا فکر می‌کرد اگر سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهد اتفاق بزرگی در ایران می‌افتد، اما اتفاق بزرگی نیفتاد و موجب افزایش همبستگی و وحدت مردم شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار داشت: دشمنان تلاش کردند از بحران سیل برای جدا کردن دولت از ملت استفاده کنند، اما ناکام ماندند، تردید ندارم آنچه دوشنبه از سوی آمریکا اعلام شد موجب افزایش همبستگی‌ها خواهد شد.

وی تاکید کرد: مردم مطمئن باشند دولت برنامه ریزی‌های مختلفی کرده است، دولت قوای سه گانه و همه نهاد‌ها تحت زعامت مقام معظم رهبری امور را پیش خواهند برد.

وی در پایان در خصوص انتخاب سخنگوی دولت گفت: هفته گذشته با مشورت کمیته‌ای که آقای رئیس جمهور برای انتخاب سخنگو از داخل دولت تشکیل داده بودند چهار گزینه را به رئیس جمهور پیشنهاد دادیم و آقای رئیس جمهور خواستند که با دو نفر از این افراد صحبت شود.

  واکنش رئیس محیط زیست به هجوم ملخ‌ها و ملخ‌خوری

رئیس سازمان محیط زیست در واکنش به ملخ‌خوری جمعی از هموطنان گفت: اتفاق عجیبی نیست و از قبل در جنوب کشور بوده است.

به گزارش ایسنا، عیسی کلانتری در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در عین حال تاکید کرد: ملخ‌های سمی را نباید خورد.

وی درباره هجوم ملخ‌ها، اظهار کرد: ملخ از یک حدی بیش‌تر باشد باید از بین ببرد. ملخ در ۵۰ سال گذشته به این شدت حمله نکرده بودند.

کلانتری تصریح کرد: ملخ‌ها از سمت عربستان و سودان و مناطق مرطوب به سمت کشور ما آمده است. تخم ملخ سال‌ها در زمین می‌ماند و هنگامی که شرایط مرطوب پیش بیاید طغیان می‌کند. راهکار مبارزه‌اش این است سمپاشی شود.

وی در پایان گفت: این‌ها ملخ‌های مهاجر هستند که از خلیج فارس آمده‌اند، اگر مبارزه نکنیم درختان را از بین می‌برند و به پوشش گیاهی آسیب می‌زند.

اردکانیان: در حوزه آبریز کرخه و کارون بزرگ جمعا ۱۵۰۰۰ کیلومتر مربع برف داریم

وزیر نیرو گفت: در حوزه آبریز کرخه و کارون بزرگ جمعا ۱۵۰۰۰ کیلومتر مربع برف داریم و این نعمت بزرگی است.

به گزارش ایسنا، رضا اردکانیان در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی در خصوص نگرانی‌های ایجاد شده مبنی بر ایجاد سیلاب در مناطق سیل زده کنونی، اظهار کرد: یک پدیده طبیعی است که در اوایل فصل بهار ما با ذوب شدن برف‌ها رو به رو می‌شویم و اتفاق غیرطبیعی نیست.

وی ادامه داد: در حوزه آبریز کرخه و کارون بزرگ جمعا ۱۵۰۰۰ کیلومتر مربع برف داریم و این نعمت بزرگی است. چگالی سنجی هم که انجام گرفته است، شاید یک و نیم تا دو میلیارد مکعب آب حاصل از آب شدن برف‌ها داشته باشیم.

اردکانیان تاکید کرد: ما در همه برنامه ریزی‌های‌مان این موضوع را در نظر گرفتیم و حجم خالی که این روز‌ها در ذخایر موجود استان خوزستان تدارک می‌شود، با توجه به این حجم آب است، ان شالله مشکلی نخواهیم داشت.

حضور اژه‌ای در جلسه هیئت دولت
معاون اول قوه قضاییه در حیاط دولت حاضر شد.

به گزارش تسنیم، صبح امروز همزمان با جلسه هیئت دولت حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی سابق قوه قضائیه و معاون اول فعلی دستگاه قضا با حضور در حیاط ساختمان سفید ریاست‌جمهوری، پس از خوش‌و‌بش با خبرنگاران به داخل ساختمان هیئت دولت رفت.

منبع: فردا

کلیدواژه: اردکانیان کرخه و کارون جلسه دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۱۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند

رئیس جمهور گفت: مجریان، ناظران و عموم مردم همت کردند و انتخابات باشکوهی داشتیم و مولفه‌های مورد اشاره رهبر معظم انقلاب محقق شد. در این مرحله دوم نیز کاری بشود که این چهار اصل مورد تأکید قرار بگیرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز در نشست هیئت دولت با استانداران سراسر کشور طی سخنانی خطاب به این مدیران عالی دولت بیان کرد: باید با مردم به‌صورت مداوم ارتباط داشته باشید؛ خصوصاً مردمی که در اجتماعات مسئولان شرکت هم نمی‌کنند که باید این عزیزان هم مورد رسیدگی قرار بگیرند.

تأکید رئیسی بر حضور گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلسوی درخصوص انتخابات 1402 افزود: مجریان، ناظران و عموم مردم همت کردند و انتخابات باشکوهی داشتیم و مولفه‌های مورد اشاره رهبر معظم انقلاب محقق شد. در این مرحله دوم نیز کاری بشود که این چهار اصل مورد تأکید قرار بگیرد. مردم ما در اجرا و نظارت دخیل هستند و امیدواریم این انتخابات هم باشکوه برگزار شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به شعار سال، خاطر نشان کرد: باید تمامی بخش‌ها برنامه داشته باشند و طبق آن به‌سوی تحقق شعار سال که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، حرکت کنند.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • پوتین به‌عنوان رئیس‌جمهور سوگند یاد کرد/ استعفای دولت روسیه
  • پوتین: سرنوشت روسیه را ما خودمان و تنها خودمان تعیین خواهیم کرد
  • ارسال نامه پیشنهادی شورای عالی تشکل‌های ورزشی به رئیس جمهور+عکس
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن در دولت سیزدهم ساخته شده است
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • ۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد