Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@12:29:48 GMT

ظهور حباب‌ها در هسته زمین و بروز جهش‌های ژئومغناطیس

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۱۳۰۱

ساعت24 -مدل‌های جدید کامپیوتری حکایت از این دارند که جهش‌های/ Jerk مغناطیسی نتیجه ظهور حباب‌ها درون‌هسته زمین هستند.

 امواج ناشی از فلزات مذاب داخل هسته زمین باعث تولید جهش‌های عظیم ژئومغناطیسی هر 6 تا 12 سال یک‌بار می‌شوند.

جولین آبرت از دانشگاه پاریس و کریستوفر فینلای از دانشگاه پلی تکنیک دانمارک با تصویرسازی کامپیوتری این جهش‌ها را تبیین و توضیح دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میدان‌های ژئومغناطیسی ما را از آسیب بادهای خورشیدی و اشعه‌های کیهانی در امان نگه می‌دارد.

حدود یک قرن است که جرک‌ها ثبت‌شده‌اند اما منشأ آن‌ها معلوم نبود.حالا گفته می‌شود حباب‌ها جریان‌های مایع در هسته زمین هستند که در بیرون از هسته میدان مغناطیسی ایجاد می‌کنند.

جرک‌ها یا جهش‌های مغناطیسی شتاب میدان مغناطیسی زمین را به‌طور موقت تغییر می‌دهند.

تغییر در جریان مایع هسته بیرونی، حرکات پیچشی در هسته درونی جامد زمین یا زلزله‌های شدید، فرضیه‌هایی برای تغییر میدان مغناطیسی زمین هستند که توسط محققان مطرح‌شده‌اند.

لازم به یادآوری است که جرک‌ها هرکدام بخشی از زمین را تحت تأثیر قرار می‌دهند. به‌عنوان‌مثال جرک ثبت‌شده در توسکان در شمال آمریکا در اروپا دیده نشد.

این جهش‌ها اغلب در نیمکره شمالی رخ‌داده و ممکن است با تغییر مدار مغناطیسی قطب شمال در ارتباط باشند.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۱۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر لیست رئال: بازگشت بلینگام و حذف رودریگو

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید امشب در چارچوب رقابت‌های هفته سی و سوم لالیگا باید در ورزشگاه خانگی رئال سوسیداد روبروی این تیم به میدان برود و امیدوار است که بتواند با کسب پیروزی یک گام دیگر به کسب عنوان قهرمانی این مسابقات نزدیک شود.

رسانه‌های نزدیک به این باشگاه روز گذشته خبر داده بودند که جود بلینگام به دلیل مشکلات گوارشی و التهاب روده و معده در تمرینات غایب بوده و در فهرست اعلام شده از سوی آنچلوتی برای این بازی هم حضور نداشت و این موضوع باعث نگرانی هواداران در آستانه دیدار برابر بایرن مونیخ در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شده بود.

از سوی دیگر، رودریگو هم به دلیل سرماخوردگی شدید نتوانست روز گذشته هم تیمی‌هایش را در تمرینات همراهی کند اما نامش در این فهرست دیده می‌شد و به نظر می‌رسید که مشکل چندان جدی برای حضور در میدان نداشته باشد.

اما دقایقی قبل اعلام شد که شرایط بلینگام برای حضور در میدان بهتر شده و نام او به فهرست بازیکنان رئال برای بازی امشب مقابل سوسیداد اضافه شد. این در حالی است ظاهرا وضعیت رودریگو برای بازی امشب چندان مساعد نیست و به همین دلیل نام این ستاره برزیلی از فهرست رئال برای این بازی خط خورد.

دیگر خبرها

  • واضح‌ترین تصویرها از مغز با قوی‌ترین دستگاه ام‌آرآی
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • تغییر لیست رئال: بازگشت بلینگام و حذف رودریگو
  • میدان مغناطیسی زمین ۳.۷ میلیارد ساله است
  • هفت کشف شگفت‌انگیز درباره سیاره عطارد
  • اگر فضا پر از ستاره است پس چرا اینقدر تاریک است؟!
  • رئیسی: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا هستیم / دانش مهندسان ایرانی امروز در جای جای قاره آسیا ظهور و بروز دارد
  • رئیسی: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا هستیم / دانش مهندسان ایرانی امروز در جای جای قاره آسیا ظهور رو بروز دارد
  • بزرگترین میدان گازی اروپا تعطیل شد
  • دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟