Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@20:41:28 GMT

دادستان بوشهر دستور شناسایی پزشکان متخلف را صادر کرد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۱۶۰۵

دادستان بوشهر دستور شناسایی پزشکان متخلف را صادر کرد

دادستان عمومی و انقلاب استان بوشهر با پیگیری دانشجویان به رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر دستور شناسایی پزشکان متخلف در فرار مالیاتی را صادر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس ؛ مساله وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی از آن دست اتفاقاتی است که به گفته بسیاری از مسئولان و کارشناسان می توان با روی آوردن به درآمدهای دیگر از جمله درآمدهای مالیاتی و گردشگری، وابستگی به آن را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله صنوفی که در بحث درآمدهای مالیاتی همیشه مورد هجوم نهادها و رسانه ها و مسئولان دولتی بوده، جامعه پزشکان است که رقم فرار مالیاتی آنان خیره کننده است.

بررسی بودجه‌های سنواتی از جمله بودجه ۹۸ نشان می‌دهد، دست‌کم یک اختلاف ۶ هزار میلیارد تومانی بین مالیاتی که باید از پزشکان گرفته شود و مالیاتی که پرداخت می‌کنند وجود دارد.

محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ میزان فرار مالیاتی پزشکان را حداقل حدود ۶۵۰۰ میلیارد تومان گفته است در حالی براساس اظهارات مسئولان سازمان امور مالیاتی، میزان مالیات پرداختی توسط پزشکان حدود ۱۵۰ میلیارد تومان بوده است.

براساس آمار رسمی کشومان هم اکنون حدود ۱۳۳ هزار پزشک در کشور در حال فعالیت می‌باشند که از این تعداد حدود ۳۶ هزار پزشک متخصص،۶۰ هزار پزشک عمومی و ۳۷ هزار دندانپزشک می‌باشند.

در صورت جلوگیری از فرار مالیاتی پزشکان حداقل حدود ۶۵۰۰ تا ۸۰۰۰ میلیارد تومان به درآمدهای کشور اضافه می شود و شرط لازم برای تحقق این امر، شفافیت درآمد پزشکان با اجرای مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس است.

پزشکان در کشورمان از روش‌های مختلفی برای فرار از پرداخت مالیات استفاده می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به عدم قرار دادن دستگاه کارت خوان در مطب و یا عدم ثبت کردن دستگاه کارت خوان به نام خود، ارائه ننمودن اظهارنامه مالیاتی و یا ثبت اطلاعات نادرست در این اظهارنامه‌ها را نام برد.

تشکل های مختلف دانشجویی در راستای مطالبه گری جهت ایجاد شفافیت و مقابله با فرار مالیاتی از دستگاه های اجرایی و نظارتی خواستار بررسی و نظارت بر جامعه پزشکی شده اند.

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز با ارسال نامه ای در تاریخ 2/2/1398 به دادستان عمومی و انقلاب استان بوشهر ضمن اشاره به لزوم پیگیری تخلفات مالیاتی در جامعه پزشکی و ضرورت اجرای قوانین مربطه که به شفافیت مالیاتی کمک می کند، تخلفات مالیاتی را محدود به عده ای افراد سودجو در این حوزه دانستند و خواستار اقدام قانونی شدند.

دادستان عمومی و انقلاب استان بوشهر نیز در همان تاریخ با قید مهلت بیست روزه ای به مدیریت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خواستار شناسایی و معرفی پزشکانی شد که از دستگاه های کارتخوان در مطبشان استفاده نمی کنند.

احیای درآمدهای مالیاتی با نظارت و جدیت در اجرای قوانینی که شفافیت درآمدی اصناف مختلف را به همراه دارد، می تواند وابستگی بودجه کشور را از نفت قطع کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۱۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه گزارش داد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور دستور آغاز آماده‌سازی برای انجام رزمایش‌های نظامی در زمینه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای غیراستراتژیک را صادر کرده است.

براساس گزارش المیادین، وزارت دفاع روسیه با اشاره به اینکه این رزمایش‌ها به زودی برگزار می‌شود، گفت: به منظور افزایش آمادگی نیرو‌های هسته‌ای غیراستراتژیک برای انجام مأموریت‌های رزمی، ستاد کل آماده‌سازی با تشکیلات موشکی منطقه نظامی جنوبی را آماده کرده است.

این وزارتخانه اعلام کرد که هدف از این رزمایش حفظ آمادگی پرسنل و تجهیزات واحد برای استفاده رزمی از سلاح‌های هسته‌ای غیراستراتژیک برای پاسخگویی و تضمین امنیت و حاکمیت قلمرو این کشور در پاسخ به اظهارات تحریک‌آمیز و تهدید‌های برخی مقامات غربی علیه روسیه است.

ریگوری ماشکوف، سفیر وظایف ویژه در وزارت خارجه روسیه پیشتر گفته بود که برنامه‌های آمریکا برای استقرار موشک‌های میان برد و کوتاه برد در منطقه آسیا و اقیانوسیه به ناچار به یک مسابقه تسلیحاتی موشکی منجر می‌شود و روسیه مجبور است به تهدیدات جدید برای امنیت خود پاسخ و اقداماتی را برای تضمین آن از جمله در صورت لزوم در زمینه بازدارندگی هسته‌ای انجام دهد.

ماشکوف به اسپوتنیک گفت: روشن است که این نوید خوبی برای ثبات جهانی نیست. طرح‌های آمریکا در صورت اجرا، ناگزیر موج قدرتمندی از یک مسابقه تسلیحاتی موشکی چندجانبه را با تمام عواقب ناشی از آن تحریک خواهد کرد. 

مترجم: مینا عظیمی

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • شهرهای جدید دیگر بهشت محتکران نخواهد بود
  • اینفوگرافیک| فراریان بزرگ مالیاتی
  • دولت در فروردین ۵۶ هزار میلیارد تومان مالیات گرفت
  • خون رنگین زرگر‌ها در نظام مالیاتی ایران/ یک کارمند بیشتر از طلا فروش مالیات می‌دهد!
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی دلال پتروشیمی در فارس
  • ابراهیم رئیسی یک دستور جدید صادر کرد +جزئیات
  • ماموریت ویژه دادگستری البرز برای شناسایی مدیران شهری متخلف
  • وصول یک ماهه ۱۰۰۰ میلیارد مالیات از شرکتهای خام فروش صادراتی