Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در جریان سفر گروهی از متخصصین بین المللی به ایران عمل لقاح مصنوعی (Artificial insemination) بر روی یکی از دو ماده یوزپلنگ آسیایی که در پردیسان تهران نگهداری می‌شوند (دلبر) انجام شد. این عمل با استفاده از اسپرم «کوشکی» تنها یوزپلنگ نر موجود در اسارت صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«دلبر» به لحاظ جسمی کاملا آمادگی تولیدمثل دارد، اما «کوشکی» تمایلی به تولیدمثل نداشته و رفتار طبیعی یوزپلنگ‌های نر برای تولیدمثل را از خود نشان نمی‌دهد. بنابراین تنها گزینه در حال حاضر لقاح مصنوعی بوده است.

اسپرم استخراج شده از کوشکی در شرایط کاملا مناسب بوده و حدود ۵۵ درصد تحرک اسپرمی(Motility) داشته است.

با این وجود شانس بارداری موفق در روش لقاح مصنوعی بسیار کم است و هیچ نمونه‌ای از بارداری موفق یوزپلنگ با این روش در جهان گزارش نشده است.

در صورت موفقیت آمیز بودن این عمل و انجام لقاح، حدود یک ماه بعد از طریق آزمایش ادرار یا خون، باردار بودن دلبر مشخص می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۲۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربیان تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان معرفی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، اسامی سرمربیان تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان اعلام شد. نواب تازه قلعه به عنوان سرمربی تیم ملی کبدی سالنی مردان و ماهرخ دانشی به عنوان سرمربی تیم ملی کبدی سالنی زنان قرار است در مسابقات پیش رو هدایت تیم های ملی را به عهده داشته باشند.

ششمین دوره بازی‌های آسیایی داخل سالن آسیا در هر ۲ بخش زنان و مردان از مهم‌ترین رویدادهای ملی پوشان کبدی است.

این بازی‌ها قرار است طی روزهای ۲۱ لغایت ۳۰ نوامبر ۲۰۲۴ (۳۰ آبان لغایت ۱۲ آذر ۱۴۰۳) بطور مشترک در دو شهر بانکوک و چونبوری برگزار شود ورزشکاران آسیایی در ۳۶ رشته اصلی و ۲ رشته نمایشی و در قالب ۳۶۵ رویداد به مصاف هم خواهند رفت.

کد خبر 6086441

دیگر خبرها

  • نظم جهانی در آستانه فروپاشی است
  • دو روی سکه هوش مصنوعی در گزارش سال ۲۰۲۴ دانشگاه استنفورد
  • دوچرخه سواران قزوینی در اردوی آسیایی
  • تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو
  • قد هوش مصنوعی کی به قامت دانایی انسان می‌رسد؟
  • استوری مهدی کوشکی برای ترانه علیدوستی جنجالی شد
  • رونمایی از کوچک‌ترین مدل هوش مصنوعی مایکروسافت
  • رونمایی از هوش مصنوعی مایکروسافت برای انجام کارهای ساده
  • سرمربیان تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان معرفی شدند
  • اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد