Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@22:04:25 GMT

دبیرخانه ملی آبیاری نوین در اراک استقرار یافت

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۲۳۹۲

دبیرخانه ملی آبیاری نوین در اراک استقرار یافت

اراک - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: دبیرخانه ملی آبیاری نوین به سبب موفقیت در برون سپاری وظایف به بخش خصوصی، در اراک استقرار یافت.

'مجید آنجفی' روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی صیانت از حقوق شهروندی افزود: این استان در واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی پیشتاز است و در حوزه آب و خاک همه فعالیت های مربوط به این مهم برون سپاری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: ساختار صیانت از حقوق شهروندی در جهاد کشاورزی استان با اجرای برنامه های محتلف نهادینه شده‌ است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: جهاد کشاورزی استان در حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع با بررسی شاخص ها، اکنون رتبه هفتم کشور را در اختیار دارد.
آنجفی افزود: میز خدمت الکترونیکی به زودی در جهاد کشاورزی استان راه اندازی خواهد شد که ابزار سخت افزاری این مهم تدارک شده است.
وی اظهار داشت: صدور پروانه دام، طیور، گلخانه و امور اراضی بیشترین طیف مخاطبان را در استان شامل می شوند که تلاش ها برای همکاری هرچه بیشتر بهره برداران در جهاد کشاورزی استان شکل خواهد گرفت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: سپردن صدور پروانه بهره برداران به بخش خصوصی از جمله مواردی است که موجب رضایتمندی فعالان بخش کشاورزی می شود.
آنجفی افزود: با تدابیر لازم انجام امور اداری از شکل مطلق و چسبندگی از بخش دولتی عبور کرده و جامعه در حال گذار از بخش دولتی به خصوصی است.
وی اظهار داشت: با توجه به شرایط کشور باید بیش از وظیفه در راستای رعایت حقوق شهروندی به مردم خدمات ارایه کرد تا بخشی از مشکلات و گره های امور اداری بازگشایی شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: تاکنون 63 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه آبیاری نوین تجهیز شده است.
آنجفی افزود: اجرای طرح های آبیاری نوین سالانه به طور متوسط تا چهار هزار 500 متر مکعب صرفه جویی آب در هر هکتار از اراضی کشاورزی را به همراه دارد.
وی اظهار داشت: تجهیز چاه های کشاورزی به کنتورهای حجمی در کنار اجرای سامانه های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی نقش مهمی در صرفه جویی و جلوگیری از هدر رفت آب دارد.
استان مرکزی یک و هشت دهم درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده و با توجه به اقلیم نیمه خشک دارای منابع آبی محدودی است.
670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و 2 دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
6991/3075

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد جهاد كشاوري آبياري نوين استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۲۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی آب سد سفیدرود برای آبیاری شالیزار‌های گیلان از امروز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ استاندار گیلان در روند رهاسازی آب سد سفیدرود، گفت: با تمهیدات انجام شده، امسال کشاورزان محصول خود را با قیمت مناسبی به فروش خواهند رساند و دولت سیزدهم در کنار شالیکاران است و اتفاقات سال گذشته تکرار نخواهد شد.

دکتر اسدالله عباسی با بیان اینکه هم اکنون ۷۰۲ میلیون مترمکعب آب در پشت سد سفیدرود ذخیره شده است، افزود: در سال گذشته میزان آب ذخیره شده در پشت سد سفیدرود، ۷۲۰ میلیون مترمکعب بود که به لطف خداوند و به کمک بارش‌ها، توانستیم آب شالیزار‌ها را تامین کنیم.

وی اضافه کرد: با تلاش‌های انجام شده، اکنون همه نهر‌ها، کانال‌های آبیاری و سر دهنه‌ها آماده آبرسانی به شالیزار‌های گیلان هستند.

استاندار گیلان با اشاره به تشکیل قرارگاه جهادی مدیریت آب زراعی در گیلان و هماهنگی بین جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای برای اجرای دُرُست تقویم زراعی و نوبت بندی آب، از شالیکاران استان خواست به مدیران متولی اعتماد و تقویم زراعی را به دقت رعایت کنند. 

دکتر اسدالله عباسی با قدردانی از زحمات شالیکاران و دست اندرکاران عرصه تولید در گیلان، افزود: برای حمایت بیشتر از کشاورزان، قیمت‌ها امسال بهتر از پارسال خواهد بود و امیدواریم سال زراعی پر خیر و برکتی داشته باشیم.

سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است که آب مورد نیاز ۱۷۲ هزار هکتار معادل ۷۲ درصد از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار‌های استان را تامین می‌کند.

این سد بر روی رودخانه سفیدرود و در پایین دست محل تلاقی ۲ رودخانه قزل اوزن و شاهرود در ۷۵ کیلومتری جنوب شهر رشت و در مجاورت شهر منجیل احداث شده است.

بر اساس آمار شرکت آب منطقه‌ای گیلان ، میزان آب مورد نیاز سالانه در استان بیش از ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب در بخش‌های مختلف است که معادل ۹۲ درصد آن در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و بیشترین بخش آب بر کشاورزی استان شالیزار‌های گیلان است.

دیگر خبرها

  • ۱۷۵هکتار اراضی کشاورزی چهارباغ آزاد سازی شد
  • رهاسازی آب سد سفیدرود برای آبیاری شالیزار‌های گیلان از امروز
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم + ویدئو
  • تشریح جزئیات بررسی پرونده‌های امور اراضی استان تهران/ تعیین تکلیف ۴۵ پرونده
  • رفع تداخل ۹۰۰ پلاک از اراضی لرستان
  • ۴۵ پرونده امور اراضی استان تهران تعیین تکلیف شد
  • جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران تشریح شد
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی
  • قلع و قمع ۵۱ فقره تغییر کاربری در محمودآباد