Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@21:30:14 GMT

چگونه صورتحساب برق را تا 30 درصد کاهش دهيم؟

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۲۸۷۹

چگونه صورتحساب برق را تا 30 درصد کاهش دهيم؟

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا- مديرعامل شرکت توانير با اشاره به طرح‌هاي تشويقي وزارت نيرو براي کاهش ميزان مصرف برق بخش خانگي در ايام اوج مصرف تابستان، گفت: در صورت صرفه‌جويي 10 درصدي در ميزان برق مصرفي، 20 تا 30 درصد از مبلغ صورتحساب مشترکان کاهش مي‌يابد.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از پايگاه اطلاع‌ رساني وزارت نيرو «محمدحسن متولي‌زاده» با اشاره به افزايش هفت درصدي تعرفه برق همه مشترکان از ابتداي ارديبهشت‌ماه، گفت: با هدف افزايش انگيزه براي اصلاح مدل مصرف مشترکان پرمصرف به ويژه در زمان اوج مصرف برق، مقرر شده است تا از ابتداي خردادماه تنها براي مشترکان پرمصرف خانگي 16 درصد به اين رقم افزوده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي مشترکان خانگي را به دو دسته تقسيم کرد و افزود: حدود 27 ميليون مشترک خانگي زير الگوي مصرف و يا مطابق الگو برق مصرف مي‌کنند که 75 درصد مشترکان مناطق عادي و 83 درصد مشترکان مناطق گرمسيري در اين محدوده قرار مي‌ گيرند.
مديرعامل شرکت توانير ادامه داد: اين دسته از مشترکان در صورتيکه مصرف خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دهند به ميزان مصرف کاهش يافته بر اساس نرخ نخستين پله در آن منطقه از تشويق برخوردار خواهند شد.
متولي‌زاده تصريح کرد: با فرض ثابت بودن مصرف، صورتحساب اين گروه از مشترکان ماهانه حداکثر تا دو هزار و 500 تومان افزايش مي‌يابد ولي در مقابل کاهش 10 درصدي مصرف اين گروه از مشترکان صورتحساب‌ آن‌ها را نيز حدود 20 درصد کاهش خواهد داد.
وي ادامه داد: بخش ديگري از مشترکان خانگي کشورمان شامل سه ميليون مشترک پرمصرفي است که بيش از الگو، برق مصرف مي‌کنند و 25 درصد از مشترکان در مناطق عادي و 17 درصد مشترکان در مناطق گرمسيري در اين محدوده قرار مي‎‌گيرند.
مديرعامل شرکت توانير اضافه کرد: با فرض مصرف ثابت، صورتحساب ماهانه اين دسته از مشترکان از هشت تا 27 هزار تومان افزايش خواهد داشت ولي در مقابل کاهش 10 درصدي مصرف اين گروه از مشترکان صورتحساب‌ آن‌ها را تا حدود 30 درصد کاهش خواهد داد.
متولي‌زاده هدف از ابلاغ تعرفه‌هاي جديد برق را اصلاح مدل مصرف مشترکان پرمصرف دانست و افزود: در صورت صرفه‌جويي 10 درصدي در ميزان برق مصرفي حدود 20 تا 30 درصد از مبلغ صورتحساب مشترکان کاهش مي‌يابد. در اين بين تعرفه جديد برق تنها به دو درصد از مشترکان (که بيش از دو برابر الگو، برق مصرف مي‌کنند) هزينه بيشتري تحميل خواهد کرد.
وي به ارائه چند توصيه براي مديريت مصرف برق به ويژه در ساعات اوج مصرف تابستان( ساعت 11 تا 18 روزهاي غيرتعطيل) پرداخت و گفت: با بکارگيري روش‌هاي بسيار ساده مي‌توان بدون کاهش سطح رفاه خانوار تا 30 درصد در مصرف برق به ويژه ساعات اوج مصرف صرفه‌جويي و از تشويق و کاهش قابل ملاحظه صورتحساب بهره‌مند شد.
متولي‌زاده خواستار استفاده از نور طبيعي در طي روز و خاموش کردن لامپ‌هاي اضافي شد و افزود: تنظيم درجه کولرهاي گازي بر روي دماي 24 درجه(دماي آسايش)، نصب سايه‌بان و استفاده از دور کند کولرهاي آبي و جابجايي زمان استفاده از وسايل پرمصرف برقي(نظير اتو، لباسشويي، ظرفشويي، جاروبرقي و...) به ساعات غير اوج مصرف از جمله مواردي است که در کاهش مصرف مشترکان به ويژه در ساعات اوج مصرف بسيار تاثيرگذار خواهد بود.
اقتصام**2078**9189
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۲۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیوستن اداره‌های دولتی پایتخت به پویش کاهش مصرف آب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سخنگوی آبفای استان تهران گفت: امسال با توجه به شرایط کم بارشی‌ها و کمبود منابع آب‌های سطحی، دستگاه‌های اجرایی، براساس قانون مصوب، باید ۲۵ درصد مصرف را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، کاهش دهند.

آقای بخشی افزود: با اداره‌های دولتی توافق‌هایی شده و مدیران روابط عمومی موظف شدند ضمن انتقال این پیام به دستگاه‌های اجرایی، مصرف آب را در اداره‌ها مدیریت کنند.

سخنگوی آبفای استان تهران گفت:اداره‌ها برای کاهش ۲۵ درصدی مصرف آب در مقایسه با سال گذشته که در قبوض مشخص است، باید از هدر رفت و اتلاف آب در شبکه جلوگیری و مصرف آب در حوزه‌های خدماتی و نظارتی و آبدارخانه‌ها و رستوران‌ها را کنترل کنند

آقای بخشی افزود: همچنین باید سامانه‌های تاسیساتی و سرمایشی اداره‌ها بررسی و اگر ایرادی وجود دارد ایراد برطرف شود تا با مدیریت فنی از هدر رفت و نشت آب جلوگیری شود.

سخنگوی آبفای استان تهران گفت: اگر ۱۰ درصد در مصرف آب در تهران صرفه جویی شود، حدود ۱۲۰ میلیون متر مکعب می‌شود.

دیگر خبرها

  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به مشترکین کم‌مصرف قزوین
  • کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد یامچی اردبیل
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • صرفه جویی ۳.۹ درصدی مصرف گاز در سال گذشته
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • پیوستن اداره‌های دولتی پایتخت به پویش کاهش مصرف آب