Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی‌نسب، مدیر نشر جمال در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره گرانی کاغذ و مشکل چاپ کتاب گفت: به دلیل گرانی کاغذ و نقد شدن همه هزینه‌های تولید، امسال کتاب‌هایی را که باید تجدید چاپ می‌کردیم، نتوانستیم منتشر کنیم و همین امر سبب شد، سال گذشته که بیش از سال ۹۶ سرمایه‌گذاری کرده بودیم، اما خروجی کارمان یک پنجم سال ۹۶ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما در سال ۹۷، سال سختی را پشت سر گذاشتیم و بخش زیادی از کتاب‌هایی که نیاز به تجدید چاپ داشتند، را نداریم و یا سفارش‌های تولید با کندی مواجه بود که اگر به طور طبیعی بود، بسیاری از کتاب‌ها در سال ۹۷ چاپ می‌شد و این کتاب‌ها در سال ۹۸ چاپ می‌شود.

سبحانی‌نسب با بیان اینکه گرانی کاغذ و هزینه‌های تولید بسیار فراگیر و دامن بسیاری از ناشران را گرفت، ادامه داد: البته گرانی‌ها را عامل جدی برای عدم استقبال نمی‌بینم. اما امسال پدیده‌های بسیار متعددی بر نشر تأثیر خواهند گذاشت و مهمترین مسئله این است که سیلی که بیش از نصف استان‌های کشور را درگیر کرده، بخش قابل توجهی از بازدیدکنندگان ریزش خواهد داشت و باعث خواهد شد آن‌ها نتوانند در نمایشگاه حاضر شوند.

این ناشر تصریح کرد: هنوز در جریان وضعیت آب و هوایی نمایشگاه نیستیم و اگر باران‌های تندی که در این ایام داشتیم، در ایام نمایشگاه داشته باشیم، تعدادی قابل توجهی از مخاطبان را از دست خواهیم داد؛ بنابراین عوامل بسیاری می‌تواند باعث شود مخاطبان حضورشان کمرنگ شود.

وی در ادامه بیان کرد: امیدواریم اتفاقات مثبت بیش از حاشیه‌ها و اتفاقات منفی نمایشگاه باشد و مخاطبان و ناشران به یک توفیق خوبی در عرضه و خرید و فروش کتاب‌های فاخر ملی داشته باشند.

مدیر نشر جمال یادآور شدک با توجه به اینکه نمایشگاه کتاب تهران بین‌المللی است، امیدوارم در بخش بین‌الملل اتفاقات خوبی را شاهد باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب گرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۳۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزاره ققنوس با ۸۰۰ عنوان کتاب به مصلی می‌آید

رضا حاجی آبادی مدیر انتشارات هزاره ققنوس در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: انتشارات هزاره ققنوس با ۸۰۰ عنوان کتاب در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی (ره) حضور پیدا می‌کند.

وی افزود: از زمان پایان سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا امروز ۱۵۰ عنوان کتابمان تجدید چاپ شده که در نمایشگاه امسال عرضه می شوند.

کد خبر 6096302 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • آماده سازی مصلی تهران برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • آماده حمایت جدی از ناشران و مخاطبان این حوزه هستیم
  • فاضلاب خانگی عامل ریزش قنات‌ و فرونشست زمین در یزد است
  • آماده سازی سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران (عکس)
  • نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور
  • هزاره ققنوس با ۸۰۰ عنوان کتاب به مصلی می‌آید
  • حضور انتشارات نگاه با ۲ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب
  • نشر شالگردن با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید