Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از لرستان، ناهید پرویزپور، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان، چهارشنبه، چهارم اردیبهشت‌ماه‌ در اولین جلسه کارگروه بانوان و خانواده که با موضوع سیل و نحوه امدادرسانی به زنان و کودکان برگزار شد، گفت: زنان در حوادث و بلایای طبیعی از دو نظر نسبت به مردان آسیب‌پذیرتر هستند. اول این‌که در حوادث طبیعی وضعیت بهداشت و سلامت زنان به‌دلیل عدم دسترسی به وسایل بهداشتی و آب سالم و تغذیه مناسب در معرض مخاطره است و دوم به‌دلیل این‌که انسجام عاطفی اعضای خانواده از وظایف آنان است و در شرایط بحرانی زنان تمام اندوه ناشی از بحران را در خود فرو می‌ریزند و به همین دلیل مشکلات روحی زیادی را تجربه و تحمل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ما اکنون وارد فاز دوم امدادرسانی به مردم سیل‌زده هستیم و باید تمام تمرکز خود را بر جذب کمک‌های نقدی مردم و خیرین و تهیه لوازم ضروری منزل کنیم‌.
پرویزپور با اشاره به اهمیت آموزش‌های تاب‌آوری اجتماعی زنان در مناطق سیل‌زده، ادامه داد: در سال‌جاری طرح تاب‌آوری زنان جوامع محلی با تمرکز بر زنان این مناطق اجرا خواهد شد و تمام تلاش ما این است که به زنان کمک کنیم تا بتوانند در مواجه با بحران‌های به شیوه منطقی برخورد کرده و بنیاد خانواده را حفظ کنند.
مدیرکل بانوان همچنین به اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در مناطق سیل‌زده اشاره کرد و گفت: معاونت زنان ریاست جمهوری با همکاری وزارت کار و تعاون اعتباری را برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تخصیص داده است که شامل زنجیره آموزش‌های تخصصی‌، تامین منابع و تجهیزات و فروش محصولات می‌شود و در سال‌جاری اجرا خواهد شد؛ لذا زنانی‌که علاقه‌مند به حضور در این طرح هستند می‌توانند با مراجعه به امور بانوان نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
پرویزپور گفت: در حوزه بهداشت زنان و کودکان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی پیگیر اعتباری برای ارائه خدمات مامایی و مشاوره روان‌شناسی به مادران مناطق سیل‌زده هستیم و امیدواریم پس‌از تأمین اعتبار این طرح نیز اجرایی شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فرهنگی امور بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۳۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) استوری اوسمار ویرا برای زنان پرسپولیسی

توهین پیرمرد هوادار سپاهان به بانوان حاضر در ورزشگاه آزادی در بازی با پرسپولیس بازتاب بسیاری در رسانه‌های ورزشی داشته و برخی از چهره‌های ورزشی کشور نیز واکنش تندی به این موضوع نشان داده‌اند.

بنابر روایت خبر ورزشی، باشگاه پرسپولیس نیز ساعاتی پیش بیانیه‌ای دراین خصوص صادر کرد و اکنون اوسمار ویرا سرمربی سرخ‌ها نیز با انتشار یک استوری به اتفاق جنجالی اشاره کرده است.

اوسمار با انتشار تصویری از بانوان پرسپولیسی حاضر در ورزشگاه آزادی در صفحه شخصی اینستاگرامش فقط یک کلمه را با سه هشتگ و زبان‌های ایرانی - انگلیسی و برزیلی نوشت: «# احترام».

دیگر خبرها

  • ضرورت الگوسازی و معرفی بانوان ایثارگر و شهید به نسل جوان
  • بانوان صنعتگر در تحقق شعار نقش آفرینی کنند
  • جمع آوری روغن زیتون از بازار چهارمحال و بختیاری
  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • جمع آوری روغن زیتون با نام تجاری «سابرسو»
  • طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند
  • جشنواره ملی منتظران در خاش برگزار شد
  • پرسپولیس - نساجی بدون حضور زنان
  • اختتامیه مسابقات هفت سنگ بانوان شهرستان بافق
  • (عکس) استوری اوسمار ویرا برای زنان پرسپولیسی