Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-27@22:17:57 GMT

بیشترین آمار اشتغال سال ۹۷ در بخش خدمات ثبت شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۳۹۹۰

بیشترین آمار اشتغال سال ۹۷ در بخش خدمات ثبت شد

طبق آمار منتشر شده، در بهار سال گذشته بخش کشاروزی سهم ۱۸.۶ درصدی، صنعت ۳۱.۸ درصدی و خدمات سهم ۴۹.۶ درصدی را از آن خود کرده است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، طبق آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار در زمینه نتایج طرح آمارگیری از نیروی کار برای جمعیت ١٠ ساله و بیشتر در سال ١٣٩٦ و ١٣٩٧ مقایسه شده که بر این اساس تغییرات محسوسی در سه نرخ بیکاری، نسبت اشتغال و نرخ مشارکت اقتصادی بین دو سال مذکور گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نگاه کلی به آمار نشان می‌دهد نسبت اشتغال در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات با حدود ١٧,٥ درصد، ٣٢درصد و ٥٠درصد دارای تغییر محسوسی نبوده و در کنار آن تغییرات این سه شاخص بازار کار طی فصول مختلف در دو سال در یک سطح گزارش شده است.

نسبت اشتغال در فصل بهار ١٣٩٧ و فصل تابستان ١٣٩٦ دارای بیشترین سهم در طی سال بوده و نرخ بیکاری در پاییز ١٣٩٧ با ١١.٧ درصد و در تابستان ١٣٩٦ با ١١.٥ درصد دارای کمترین نرخ در بین فصول بوده است.

بیشتر بخوانید: سایه روشن میزان تورم در جامعه/تورم ۳۰.۶ درصدی چقدر با واقعیت زندگی مردم مطابقت دارد؟

سهم اشتغال در بخش کشاورزی در تابستان دارای بیشترین و در فصل زمستان دارای کمترین رقم در طی هر دو سال بوده، در حالی که سهم بخش خدمات در فصل زمستان دارای بیشترین سهم در طی فصول دو سال بوده است.

سهم اشتغال در بخش صنعت در نیمه دوم سال در هر دو سال نسبت به نیمه اول سال بیشتر بوده است.

بررسی دقیق‌تر این آمار برای سال گذشته نشان می‌دهد، نرخ مشارکت نیروی کار در سال گذشته در فصل بهار ۴۰.۵ درصد بوده که در فصل تابستان با افزایش به ۴۰.۹ درصد رسیده، در فصل پاییز با بازگشت به روند قبلی خود عدد ۴۰.۵ درصد را از آن خود کرد و در آخرین فصل از سال ۳۹.۵ درصد محاسبه شده است.

بنا بر این آمار به صورت میانگین نرخ مشارکت در سال ۱۳۹۷ رقم ۴۰.۵ درصد اعلام شده است.

نسبت اشتغال در سه ماهه نخست سال گذشته ۳۶.۱ درصد گزارش شد، این رقم در تابستان به سطح ۳۵.۹ درصد اعلام شد، در ادامه و در فصل پاییز نسبت اشتغال افت اندکی داشت و به رقم ۳۵.۷ درصد را از آن خود کرد و در ادامه این روند در سه ماهه آخر سال گذشته نسبت اشتغال به ۳۴.۷ درصد را از آن خود کرد.

بنا بر این آمار میانگین نسبت اشتغال در سال گذشته ۳۵.۳ درصد ثبت شده است.

آمار نرخ بیکاری نیز در فصول مختلف سال گذشته در بازه ۱۱.۷ تا ۱۲.۲ درصد در نوسان بوده به گونه‌ای که در فصل بهار این رقم در ۱۲.۱ درصد ثبت شده، در فصل تابستان به رقم ۱۲.۲ درصد رسیده، نرخ بیکاری در سومین فصل از سال با کاهش به رقم ۱۱.۷ درصد رسید و در آخرین فصل از سال با بازگشت به سطح ۱۲.۱ درصد سبب آن شد که میانگین نرخ بیکاری در رقم ۱۱.۹ درصد بایستد.

در دسته بندی سطح اشتغال در ۳ گروه کشاورزی، صنعت و خدمات تقسیم بندی شده که در بهار سال گذشته بخش کشاروزی سهم ۱۸.۶ درصدی، صنعت ۳۱.۸ درصدی و خدمات سهم ۴۹.۶ درصدی را از آن خود کرده است.

در فصل تابستان آمار‌ها با تغییر جزئی همراه بوده به گونه‌ای که حوزه کشاورزی سهم ۱۸.۹ درصد، صنعت سهم ۳۱.۷ درصدی و بخش خدمات سهم ۴۹.۴ درصدی را به خود اختصاص داده است.

در پاییز تقسیم بندی‌ها به این صورت بوده که بخش کشاورزی سهم ۱۷.۱ درصدی، بخش صنعت سهم ۳۲.۹ درصدی و بخش خدمات رقم ۵۰ درصدی را به دست آورده است؛ و در نهایت در فصل زمستان سهم اشتغال در بخش کشاورزی ۱۵.۲ درصد، صنعت ۳۲.۹ درصد و بخش خدمات رقم ۵۱.۹ درصد داشته است.

این آمار در شرایطی است که میانگین نرخ مشارکت در سال ۱۳۹۶ در حدود ۴۰.۱ درصد، میانگین نسبت اشتغال ۳۵.۳ درصد و میانگین نرخ بیکاری ۱۱.۹ درصد ثبت شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آمار اشتغال صنعت و خدمات بازار کار مشارکت اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۳۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۱۸ درصدی سهمیه اشتغال استان همدان در سال گذشته

ایسنا/همدان استاندار همدان از تحقق ۱۱۸ درصدی اشتغال سال گذشته این استان خبر داد و گفت: زیرساخت‌های خوبی در سال گذشته در حوزه‌های مختلف خدماتی،شهرک‌های صنعتی، فرهنگی، اجتماعی و میراث فرهنگی با تلاش همه دست‌اندرکاران در استان انجام گرفته که این خدمات آنان قابل تقدیر است‌.

علیرضا قاسمی‌فرزاد پنجشنبه ۶ اردیبهشت در یادواره ۴۷۰ شهید کارگر استان همدان که به مناسبت هفته کاروکارگر در ️مجتمع فولاد ویان کبودراهنگ برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال از طرف مقام معظم رهبری به نام «جهش تولید با مشارکت مردمی» با برنامه‌ریزی‌های لازم که انجام گرفته است تلاش داریم شعار سال را در استان به نحو احسن اجرایی و عملیاتی کنیم‌.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان منشا خیر برای هر منطقه هستند،خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان علاوه بر فعالیت در عرصه تولید و ایجاد اشتغال و حمایت از کارگر، با انجام شایسته مسئولیت‌های اجتماعی خود از نقش ارزنده‌ای در توسعه و آبادانی هر منطقه برخوردارند.ند.

قاسمی فرزاد در ادامه با اشاره به شهدای و کارگر و هفته کار و کارگر خاطرنشان کرد: امروز اقتدار، سربلندی، عزت خود و کشور را مرهون شهدا هستیم، شهدا با ایثار و شهادت و فداکاری همه هستی و سرمایه خود را در راه خدا هدیه کردند.

وی با بیان اینکه شهدا بهترین انسانهای عصر و نسل ما بودند و دیگر این شهدا تکرار نخواهند شد،گفت: باید قدر کارگران را بدانیم چرا که کارگران روح تولید بوده و به تولید هویت می بخشند.

استاندار همدان در ادامه با اشاره به عملیات وعده صادق تصریح کرد:عملیات وعده صادق تمام فرمول و آن ساختار موازنه نظامی دشمنان را در دنیا برهم ریخت، اسرائیل که مستحضر به حمایت ناتو و بویژه آمریکا و انگلیس و دیگر هم‌پیمانان خود بود همواره تصورش بر این بود که قدرت نفوذ ناپذیر منطقه و دنیا به شمار می‌رود، اما عملیات وعده صادق که ترکیبی از تاکتیک و استراتژیک بود آن هیمنه پوشالی آنان را بر هم شکست.

وی تصریح کرد: اسرائیل قصد بر آن داشت تا با ترفند خود در منطقه جنگ ایجاد کند، اما عملیات وعده صادق و پیام آن به دنیا موجب شد تا اربابی اسرائیل چنین اجازه‌ای را به اسرائیل ندهند، چرا که می‌دانستند به طور قطع انتهای این جنگ، شکست مفتضحانه‌تر اسرائیل خواهد بود.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • تحقق ۱۱۸ درصدی سهمیه اشتغال استان همدان در سال گذشته
  • پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند
  • وقوع ۵۹ درصد تصادفات تهران در بزرگراه ها/ مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی