Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@00:02:45 GMT

گرمای زمین سطح آلودگی هوا را در آمریکا افزایش داد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۴۲۲۴

گرمای زمین سطح آلودگی هوا را در آمریکا افزایش داد

تهران - ایرنا - انجمن مقابله با بیماری های ریوی آمریکا اعلام کرد، گرم شدن دمای کره زمین، سطح آلودگی هوا را در این کشور افزایش داده و میلیون ها آمریکایی هوای کثیف استشمام می کنند و 43 درصد از آنها در اماکنی به سر می برند که هوای ناپاک دارد.

به گزارش روزنامه انگلیسی گاردین، تعداد فزاینده ای از آمریکایی ها در اماکنی زندگی می کنند که دود یا ذرات آلودگی هوا در سطح ناسالم قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انجمن مقابله با بیماری های ریوی آمریکا در گزارش جدید خود ضمن اعلام این مطلب عنوان کرده که دود و ذرات آلوده با تغییرات آب و هوایی وضعیت بدتری پیدا کرده اند.
این گزارش خاطرنشان کرده که کیفیت هوا در آمریکا از دهه 70 میلادی بهبود یافته اما چنین پیشرفتی ممکن است به عقب بازگردد.
با افزایش دما، آتش سوزی در جنگل ها و گسترش دود وخیم تر شده و دود یا گاز اوزن بیشتری در روزهای گرم تر تولید می شود.
بین سالهای 2017 تا 2015 سطح بی سابقه ای از گرما به ثبت رسید، حدود 141 میلیون نفر در آمریکا در معرض سطوح ناسالم آلودگی ذرات در یک دوره 24 ساعته یا در سراسر سال یا سطوح ناسالم دود بودند که این تعداد هفت میلیون نفر بیشتر از گزارش قبلی انجمن مربوطه است.
معاون انجمن مقابله با بیماری ریوی آمریکا گفت: در این گزارش تاثیر تغییرات آب و هوایی در کیفیت هوا را شاهد هستیم.
«پل بیلینگز»، آتش سوزی در مناطق جنگلی را در افزایش آلودگی هوا در آمریکا مقصر دانست و گفت: انتظار می رود سطح آلایندگی در گزارش سال آینده این انجمن افزایش یابد.
اداره ارزیابی آب وهوایی ملی دولت فدرال آمریکا در این زمینه توضیح داده که افزایش سطح دود می تواند در روزهای گرمتر سال افزایش یابد و با راکد شدن هوا، بر غلظت دود و ذرات آلاینده افزوده می شود.
وجود قوانینی همچون قانون هوای پاک در سال 1970، آلودگی هوا را در چند دهه در آمریکا کاهش داد.
نتایج یک تحقیق که در سال 2018 انجام شد، نشان داد که مرگ ناشی از آلودگی هوا بین سالهای 2010 تا 1990 به نصف کاهش یافته اما همچنان از هر 35 مرگ در این کشور یکی به دلیل آلودگی هوا است که بیش از شمار مرگ و میر ناشی از تیراندازی ها و حوادث جاده ای است.
بر اساس گزارش دانشگاه شیکاگو، بیش از 5.5 میلیارد نفر که شامل 75 درصد جمعیت جهان است در اماکنی زندگی می کنند که مطابق استانداردهای سازمان جهانی بهداشت برای محدود کردن ذرات آلاینده نیست.
دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا بدنبال لغو مقررات محیط زیستی در دولت سلفش «باراک اوباما» است که شامل مقررات آب و هوایی از جمله در خصوص نیروگاه های برقی و خودروها می شود.
به گزارش ایرنا، ترامپ در آغازین روزهای ورود به کاخ سفید، وعده انتخاباتی خود را برای خارج کردن آمریکا از توافق آب وهوایی پاریس به بهانه «فریب» بودن عملی کرد.
اروپام ** 9158 ** 1071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آمريكا آلودگي هوا گرم شدن زمين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۴۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بندرچارک لرزید

به گزارش مرکز زلزله نگاری این زمین لرزه ساعت ۱۵:۰۴:۵۸ امروز در عمق ۲۱ کیلومتری حوالی بندر چارک رخ داد.

خسارتی از این زمین لرزه تاکنون گزارش نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • بندرچارک لرزید
  • پختن، سرنوشت شوم زمین و زمینیان؟
  • (تصاویر) مرگ دسته جمعی ماهی‌ها بر اثر گرمای سوزان
  • هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • هوای ۶ شهر اصفهان سالم است/ شاخص زرین‌شهر بر مدار نارنجی آلودگی
  • (ویدئو) رنج حیوانات خانگی و خیابانی در پی گرمای بی‌سابقه در آسیا
  • هوای کلانشهر اصفهان پاک است
  • هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور پاک است
  • هوای اصفهان سالم است