Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@12:58:05 GMT

اراک در مسیر شهر دوست‌دار کودک قرار گرفته است

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۴۳۳۷

اراک در مسیر شهر دوست‌دار کودک قرار گرفته است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مرتضی سورانه، رئیس کمیسیون فرهنگی - اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر اراک، امروز، چهارم اردیبهشت‌ماه در مراسم نقالی‌خوانی نوآموزان مراکز پیش‌دبستانی و آیین رونمایی از کتب تألیفی معاونت آموزش ابتدایی که در کانون فرهنگی ـ تربیتی امام خمینی(ره) اراک برگزار شد، گفت: شهرداری‌ها باید 5 مرحله را انجام دهند تا شهر آنان به شهر دوست‌دار کودک تبدیل شود حتی اگر نگاه اقتصادی به مقوله تربیت و آموزش کودکان پیش‌دبستانی داشته باشیم هزینه کرد در این امر مهم در قالب تقویت سرمایه‌های اجتماعی و نیروی انسانی باز‌می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه اراک از سال گذشته در مسیر شهر دوست‌دار کودک قرار گرفته و برنامه‌ها برای کسب این عنوان از یونیسف در حال آماده‌سازی است، اظهار کرد: در حال گذراندن 5 مرحله هستیم تا مجوزهای لازم را از یونیسف برای معرفی اراک دریافت کنیم. استفاده از نظرات کودکان در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها، دریافت نظر آنان در رنگ‌آمیزی و مناسب‌سازی محیط برای استفاده کودکان از جمله مراحل دریافت مجوز است.
سورانه با تأکید براینکه هزینه‌کرد برای مربیان و کودکان پیش دبستانی باعث رونق کشور می‌شود؛ چراکه آینده همین شهر و کشور را باید به دست همین نونهالان امروز بسپاریم، گفت: یکی از رویکردهای مهم در وزارت کشور، شهرداری‌ها و شورای شهرها این است که شهرها را به سمت شهر دوست‌دار کودک هدایت کنند.
رئیس کمیسیون فرهنگی - اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر اراک با اشاره به ضرورت هدایت خدمات شهری به سمت خدمات آموزشی در شهرداری بیان کرد: به منظور تقویت پایه‌های آموزش شهروندی سه مدرسه آموزش ترافیک، مدرسه آموزش مهارت‌های شهروندی و آموزش تفکیک پسماند احداث شده است که مدارس طبق برنامه دانش‌آموزان را به این مدارس برده و خدمات دریافت می‌کنند، در این مدارس علاوه بر آشنایی دانش‌آموزان با حقوق شهروندی، آنان به سمت مسئولیت‌پذیری و رعایت حقوق هدایت می‌شوند.
سورانه اضافه کرد: پیش‌دبستانی بهترین زمان برای آشنایی کودکان با مهارت‌های شهروندی است و خوشبختانه با تعامل خوب شهرداری با آموزش و پرورش مدارس اراک از این ظرفیت موجود در شهر استفاده می‌کنند. همچنین اعلام آمادگی می‌کنیم از مهر ماه نونهالان طبق برنامه از ظرفیت مدارس حوزه شهروندی استفاده کرده و با حقوق اولیه خود آشنا شوند.


به گزارش ایکنا؛ محمدعلی غلامی، معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: تمامی تولیدات و محتواهایی که در دوره‌های پیش دبستانی در این استان آموزش داده می‌شود، از تولیدهای استان است.
وی تصریح کرد: 5 هزار و 400 کلاس ابتدایی در سطح استان مرکزی وجود دارد که 980 کلاس آنها در روستاها چند پایه است، همچنین برای جذب کودکان در دوره‌های پیش دبستانی آموزش‌های لازم برای معلمان این مناطق برگزار شده است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا ایکنا مرکزی ایکنای مرکزی ایکنا استان مرکزی ایکنا اراک شورای شهر اراک شهر دوستدار کودک استان مرکزی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۴۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۳۰۵۴ کودک مشمول قانون حمایت از جمعیت در لرستان

فریبا ولی‌پور  اظهار کرد: پس از رصد کودکان، اگر اختلال‌هایی مانند لاغری، کوتاهی قد و کم وزنی داشته باشند و این شرایط نتیجه سوء تغذیه باشد و نه بیماری، وزارت بهداشت و به تبع آن دانشگاه علوم پزشکی لیست این افراد را در اختیار وزارت کار قرار می‌دهد تا از آنها حمایت شود.

وی با بیان اینکه امسال روند شناسایی این کودکان از طریق مجموعه مراکز بهداشتی استان ادامه دارد، گفت: براساس این قانون کودکان بین ۶ تا ۵۹ ماهه از دهک‌های یک تا هفت حمایت می‌شوند که برای دهک یک تا پنج، ماهانه یک میلیون تومان و برای دهک‌های شش و هفت ماهانه ۶۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

ولی‌پور ادامه داد: به مادرانی که کودک کمتر از پنج ساله دارند و از اختلال لاغری، کم وزنی و کوتاهی قد ناشی از سوءتغذیه رنج می‌برند توصیه می‌شود به مراکز بهداشتی محل زندگی خود مراجعه تا پس از گذراندن مراحل آزمون وسع، آنها را به اداره کار برای حمایت معرفی کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان افزود: مادران باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال نیز به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند تا پس از مشخص شدن دهک آنها وضعیت حمایت از آنها بررسی شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • جلوه‌ای از شکوه زندگی امام صادق(ع)
  • پوشش تحصیلی ۹۹.۸ درصدی مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیای
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت
  • شناسایی ۳۰۵۴ کودک مشمول قانون حمایت از جمعیت در لرستان
  • بازگرداندن ۳۰۰۰ کودک گلستانی بازمانده از تحصیل به مدارس
  • مطالبات پارلمان کودک مورد پیگیری قرار می گیرد
  • خدمات درمانی برای کودکان زیر هفت سال رایگان است
  • ارائه خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملوء از کودک بود
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند