Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی ابن‌سینا همدان گفت: سه دستگاه سیتی اسکن خریداری شده که در بیمارستان های بعثت، سینا و شهید بهشتی همدان نصب می‌‎شود. ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حبیب‌الله موسوی‌بهار در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: حوزه بهداشت و درمان عملکرد بسیار مطلوبی را در ایام تعطیلات نوروز برجای گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایام تعطیلات بخشی از مطب‌های خصوصی شامل رادیولوژی، سونوگرافی و دندانپزشکی وارد کار شدند و همین امر سبب کاهش چشمگیر شکایات مردمی شد.

وی به هفته سلامت اشاره کرد و گفت: در هفته سلامت برنامه‌های متنوعی اجرا می‌شود. در این هفته حرکت‌های نمادین در راستای اهداف حوزه سلامت برپا می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان به سامانه یکپارچه سازی پرونده الکترونیکی سلامت اشاره کرد و افزود: ماموریت اصلی وزارت بهداشت در راستای اهداف بهداشتی و پایه است. سنجش‌های سلامت برای افراد دارای پرونده الکترونیکی انجام می‌شود که در صورت نیاز به نسخه نویسی الکترونیکی ختم می‌شود.

موسوی بهار گفت: امسال تلاش می‌کنیم تا نظام ارجاع را در استان اجرایی کنیم. استقرار نظام ارجاع از مراجعه‌های بی مورد بیماران به پزشکان متخصص و طولانی شدن صف انتظار نوبت دهی پیشگیری می‌کند.

اسکن قلب هزار بیمار با نسل سوم دستگاه تصویربرداری هسته‌ای قلبزنجان ‌کمبود رادیولوژیست داردسوءاستفاده از بیماران با نقشه برداری مغز/رادیولوژی یا MRI و سی تی اسکن نقشه برداری مغز نیست

وی افزود: با اجرای نظام ارجاع، افراد و مردم در مراکز بهداشتی پزشکان عمومی را برای خود انتخاب می‌کنند که به شکل دوره‌ای سلامت آنان را مورد بررسی قرار می‌دهند. در صورت نیاز، پزشکان عمومی بیمار خود را به متخصص مربوطه ارجاع میدهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان تصریح کرد: سیستم نظام ارجاع به گونه‌ای است که اگر پزشک عمومی نیاز به ارجاع دید بتواند از پزشک متخصص برای بیمار وقت بگیرد که از سرگردانی بیمار جلوگیری می‌کند. کسانی که از نظام ارجاع استفاده نکنند از سیستم پوشش بیمه ای حذف شده و هزینه‌های درمانشان آزاد حساب می‌شود.

موسوی بهار در بخش دیگری از سخنانش به کلینیک‌های ویژه استان اشاره کرد و گفت: از تمامی کلینیک‌های ویژه استان بهره برداری شده است. بزرگترین کلینیک ویژه در شهرستان همدان است که بیش از 10 میلیارد تومان برای آن هزینه شده و 45 مطب در آن فعال است.

ورود دانشجویان پاکستانی به دانشگاه ابن سینا

وی از تحصیل 30 دانشجوی پاکستانی در دانشگاه ابن‌سینا همدان خبر داد و گفت: در یک زمان پزشکان پاکستانی را به کشور وارد میکردیم اما اکنون به درجه ای رسیدیم که پاکستانی ها برای تحصیل وارد دانشگاه علوم پرشکی همدان می‌شوند.

رئیس دانشگاه ابن‌سینا همدان گفت: بهترین راه ها کسب ثروت فروش علم است، امیدواریم مردم هم در سطح شهر آماده رونق ورود افراد خارجی باشند. امیدواریم برای سال تحصیلی آینده زمینه ورود دانشجویان هندی هم فراهم شود.

موسوی بهار از طرح رتبه بندی و ارزیابی مطب‌های پزشکان  خبر داد و افزود: با اجرای این طرح حداقل‌هایی را برای مطب‌ها قرار می‌دهیم همه ملزم به رعایت آن هستند. همچنین همه منشی‌ها ملزم به گذراندن دوره آموزشی می‌شوند.

انتهای پیام/ ت

R41405/P/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۴۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۴۱۰ مورد خدمات رایگان دندانپزشکی در سروآباد

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: ۳۵ نفر از دانشجویان، اساتید دندانپزشکی و همکاران شاغل در این حوزه در یک اردوی ۲ روزه به ساکنان روستا‌های مناطق محروم سروآباد خدمات ارائه کردند.

دکتر رستگار خسروی ادامه داد: از بین این خدمات دندانپزشکی، ۲۵۰ ترمیم آمالگام و کامپوزیت، ۱۲۰ کشیدن دندان و ۴۰ مورد جرمگیری انجام شده است.

وی از ارجاع تخصصی‌تر ۱۰ نفر از دانش آموزان این مناطق به کلینیک دندانپزشکی خبر داد و افزود: اولویت خدمات دندانپزشکی با دانش‌آموزان ابتدایی بود که بعد از بررسی و ویزیت ۱۰ نفر از آنها برای دریافت خدمت تخصصی‌تر دندانپزشکی به کلینیک دندانپزشکی دانشگاه ارجاع شدند.

خسروی اضافه کرد: این خدمات در منطقه ژاوه‌رود، سروآباد روستای بوریدر، روستای بیساران و روستای پایگلان ارائه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • برطرف شدن اغلب دغدغه‌های حوزه سلامت
  • حضور دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی نیچر ایندکس ۲۰۲۴
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • اتصال بیرجند و طبس به طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • ارائه ۴۱۰ مورد خدمات رایگان دندانپزشکی در سروآباد
  • سمینار «ابن سینا» در هفته فرهنگی اصفهان
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می‌شود
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود