Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد جهانشاهی در دورۀ آموزشی توانمندسازی فعالان گردشگری که با عنوان نقش ذی‌نفعان در گردشگری پایدار برگزار شد، با بیان این‌که گردشگری پایدار شهری، بخش ارزشمندی از صنعت گردشگری است، گفت: گردشگری پایدار بیش از دو دهه در دنیا به شکل جدی در دستور کار برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران قرار گرفته و در کشور ایران نیز تجربیات خوبی در این زمینه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار امیدواری کرد با بهره‌گیری از توسعۀ گردشگری پایدار شهری همان‌طور که در مناطق طبیعی و بخش‌هایی که ارزش‌های اکولوژیکی بالایی دارند، در بافت‌های تاریخی نیز با مشارکت ساکنان این بخش‌ها که به‌نوعی جوامع محلی محسوب می‌شوند، ضمن توسعۀ این بخش‌ها، از این ظرفیت در راستای توسعۀ گردشگری پایدار بهره ببریم.

جهانشاهی با اشاره به همکاری شهرداری کرمان در برگزاری این دورۀ آموزشی گفت: شهرداری کرمان در راستای توسعۀ گردشگری پایدار با دستگاه‌ها و مؤسسات مربوط همراهی خواهد کرد.  

لازم به ذکر است؛ دورۀ آموزشی توانمندسازی فعالان گردشگری به همت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و با همکاری شهرداری کرمان و مؤسسه هفتواد کویر، با عنوان نقش ذی‌نفعان در گردشگری پایدار، با حضور افسانه احسانی، مدرس گردشگری و مؤلف کتاب اکونوریسم پایدار، در فرهنگ‌سرای کوثر برگزار شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران شهرداری صنایع دستی و گردشگری صنعت گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۴۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتکار شهرداری سمنان برای تقویت گردشگری جاده ابریشم ایران

شهردار سمنان و رئیس مرکز بین‌المللی جاده ابریشم سمنان از ابتکار شهرداری برای تشکیل مثلث گردشگری در راستای تقویت گردشگری جاده ابریشم ایران خبر داد.

حسین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در سمنان اظهار کرد: شهر سمنان در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در هیئت مؤسس اتحاد شهرهای جاده ابریشم که به ابتکار کشور چین در راستای ایده کمربند-جاده تأسیس شد، معرفی و هم‌زمان دبیرخانه اتحاد مذکور با نام «مرکز بین‌المللی جاده ابریشم سمنان» توسط مدیریت شهری سمنان راه‌اندازی شد.

وی یکی از اهداف مهم این مرکز را گسترش مناسبات اقتصادی و فرهنگی میان شهرهای در مسیر جاده ابریشم ایران، معرفی پتانسیل‌ها، توانمندی‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری صنعت گردشگری با تاکید بر فرهنگ بومی و اقوام دانست و افزود: ۳۹ شهر ایران در مسیر جاده ابریشم قرار دارند که برقراری تعاملات بین شهرها در تمام زمینه‌ها و به‌ویژه مسائل حوزه شهری می‌تواند فرصت بی‌نظیری را برای توسعه شهرها به وجود آورد.

شهردار سمنان با اشاره به تشکیل مثلث گردشگری کویر تا کران، خاطرنشان کرد: مدیران شهری شهرهای ایران به جهت معرفی بهتر ظرفیت‌های گردشگری و توسعه آن و برندسازی شهرهای خود، اقدام به تشکیل حلقه‌های گردشگری با نام مثلث گردشگری کرده‌اند که تاکنون دو مثلث تشکیل شده است، مثلث گردشگر طلایی ایران با حضور شهرهای یزد، اصفهان و شیراز و مثلث گردشگری غرب کشور با حضور شهرهای همدان، سنندج و کرمانشاه.

موسوی تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری، کویر، کوه، جنگل و دریا است که استان‌های سمنان، مازندران و گرگان این قابلیت را به فراوانی دارند.

وی ادامه داد: پیشنهاد تشکیل مثلث گردشگری کویر تا کران با حضور شهرهای سمنان، ساری و گرگان به شهرداری‌های مربوطه ارائه شده است تا با نهایی کردن تفاهم نامه‌ها، به‌زودی با حضور شهرداران در سمنان، شاهد امضای نهایی تفاهم‌نامه‌ها خواهیم بود.

کد خبر 751735

دیگر خبرها

  • آغاز هفتمین دوره آموزشی توانمندسازی فعالان صنعت گردشگری
  • ابتکار شهرداری سمنان برای تقویت گردشگری جاده ابریشم ایران
  • برگزاری جلسه کارگروه مشارکت و میراث فرهنگی در شهرستان اشنویه    
  • تجلیل از ۵۰ معلم نمونه هرمزگانی
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • پیش بینی جوی نسبتا آرام و پایدار بر آسمان کرمان
  • قرارگاه جهاد آسفالت در کرمان راه اندازی شد
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • افزایش سهم بازار هدف غایی صنعت بانکداری است
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی