Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@12:33:11 GMT

۵۰ کیلومتر از جاده قدیمی خرم آباد-پلدختر بر اثر سیل محو شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۴۴۹۳

۵۰ کیلومتر از جاده قدیمی خرم آباد-پلدختر بر اثر سیل محو شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: تجاوز به حریم و بستر رودخانه و ساخت و ساز غیرمجاز باعث بسیاری از تخریب های سیل شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک، احمد مرادپور، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان امروز در جلسه با سازمان مردم نهاد مرکز گفتمان صلح برای همه کشور که در استانداری لرستان برگزار شد، گفت: نقش سازمانهای مردم نهاد در کنار سایر نیروها در سیل اخیر قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

  وی افزود: حضور اقشار مختلف از جمله بسیج، سپاه، ارتش، دولت، نیروهای جهادی، سازمان های مردم نهاد و طلاب در مناطق سیل زده موجب دلگرمی افراد آسیب دیده شد.

 

  مرادپور عنوان کرد: سیل لرستان علیرغم تمامی خسارات و سختی ها اما نکته خوبی داشت و موجب واکنش تمامی نیروهای امدادی برای کمک به سیل زدگان شد.

 

  وی با بیان اینکه نیروهای مسلح با تجهیزات کامل برای امداد به سیل زدگان تلاش کردند ادامه داد: همچنین سیستم دولتی 15 استان کشور با تجهیزات و امکانات خود از روزهای اول برای کمک به سیل زدگان در منطقه حضور یافتند.

 

  وی با تاکید بر اینکه شفافیت موجب جلب اعتماد مردم می شود، تصریح کرد: مدت زمان منتهی به یکسال گذشته چهار مرحله سیل در لرستان رخ داده که قبل از وقوع هر یک مصوبات، پیشنهادات و اطلاع رسانی هایی صورت گرفته که موجب کاهش تلفات انسانی سیل شد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: اطلاع رسانی، تشخیص و اعتماد به گزارش های هواشناسی سه عامل اصلی در کاهش تلفات سیل بود، اما مشکلات به جا مانده از سال های قبل نیز این حادثه را تشدید کرد.

 

مرادپور افزود: تجاوز به حریم و بستر رودخانه و ساخت و ساز غیرمجاز باعث بسیاری از تخریب های سیل شد.

 

وی با تاکید بر رعایت مباحث پدافند غیرعامل در ساخت و سازهای دولتی بیان کرد: 50 کیلومتر از جاده قدیمی خرم آباد - پلدختر به طور کامل بر اثر سیل محو شده و با وجود اینکه شبکه های برق، آب و گاز تمامی روستاها و شهرهای سیل زده وارد مدار شده اما تلاش برای  ایجاد راه ارتباطی چند روستا همچنان ادامه دارد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان افزود: 150 هکتار در شهر پلدختر زیر گل و لای به ارتفاع یک تا سه متر رفته که جمع آوری این رسوبات در مدت 15 روز اقدام ارزشمندی است.

 

وی ادامه داد: همچنین با توجه به گرمای هوا در شهر پلدختر اسکان سیل زدگان در چادر و کانکس سخت است و باید هرچه سریعتر این مساله حل شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۴۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵.۷ میلی‌متر باران در لرستان بارید

بهروز مرادپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به میزان بارندگی‌های لرستان تا ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه امروز دوشنبه در قالب سامانه بارشی اخیر، اظهار داشت: میزان این بارش‌ها در خرم‌آباد چهار میلی‌متر، بروجرد ۹.۹ میلی‌متر، کوهدشت چهار میلی‌متر، پلدختر ۲.۴ میلی‌متر، دورود ۲.۱ میلی‌متر و الشتر ۱۷.۵ میلی‌متر بوده است.

وی میزان بارش‌ها در نورآباد را ۱۳.۴ میلی‌متر، رومشکان ۱۲.۴ میلی‌متر، چگنی ۳.۸ میلی‌متر، «ایمان آباد» ۱.۳ میلی‌متر، «سیلاخور» چهار میلی‌متر، «ریمله» ۱۲.۵ میلی‌متر و «شول آباد» ۳.۸ میلی‌متر اعلام کرد.

مدیرکل هواشناسی لرستان میانگین بارش‌ها تا این لحظه در استان را ۵.۷ میلی‌متر عنوان کرد.

کد خبر 6098092

دیگر خبرها

  • ۵.۷ میلی‌متر باران در لرستان بارید
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • همایش آموزش متمرکز زائران حج تمتع در خرم آباد
  • ۲۵ اردیبهشت آخرین مهلت دریافت شناسه یکتا در لرستان
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • دانا و همان چالش قدیمی: زمین‌های‌علی‌آباد!
  • پروژه ۴۳۲ واحدی خورموج باید تا پایان سال تکمیل شود
  • دلیل اختلال در پروازهای خرم آباد ؛ یک عروسی شهر را بهم ریخت !
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می‌شود
  • پلمب یک تالار به دلیل تیراندازی و لغو پروازهای فرودگاه خرم‌آباد