Web Analytics Made Easy - Statcounter

خیّران و بازاریان نمازگزار مسجد اکباتان تهران در راستای طرح «هر مسجد یک خانه» ساخت ۱۱۰ خانه و ۱۴ مدرسه در مناطق سیل‌زده به ارزش ۱۰ میلیارد تومان را تقبل کردند.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام مصطفی مرسلی، امام جماعت مسجد اکباتان بهارستان تهران اظهار داشت: مسجد اکباتان باتوجه به سابقه ۴۰ ساله و حضور در منطقه صنف فروشندگان لوازم‌یدکی و اتومبیل تهران همواره در راستای کمک‌رسانی به مردم در برهه‌های زمانی مختلف فعال بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه این مسجد در برهه زمانی دوران دفاع مقدس در زمینه پشتیبانی و ارسال اقلام مورد نیاز تلاش بسیاری داشته است، گفت: در زمان زلزله رودبار و اخیراً در زمان زلزله کرمانشاه، اهالی و نمازگزاران این مسجد کمک‌رسانی‌های بسیاری با بهره‌گیری از ظرفیت اعضای صنف صورت گرفت.

مرسلی با اشاره به طرح «جهاد همبستگی ملی» برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان افزود: در این قالب شماره حسابی در صندوق قائم این مسجد برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی ایجاد شد و به‌صورت مستمر روزانه خواص صنف به محل اتحادیه دعوت می‌شوند تا تعهدات و کمک‌هایی از آنان دریافت شود.

امام جماعت مسجد اکباتان بهارستان ادامه داد: بناست به برکت نام امام علی (ع) ۱۱۰ خانه و ۱۴ مدرسه در مناطق سیل‌زده توسط کمک‌های این مسجد ساخته شود که برآورد می‌شود نیازمند جمع‌آوری ۱۰ میلیارد تومان هستیم که تاکنون بیش از سه و نیم میلیارد جمع‌آوری‌شده و ان‌شاءالله باقی مبلغ نیز با کمک‌های مردمی تأمین خواهد شد.

وی افزود: گروهی از مسجد در روز‌های آتی به استان خوزستان و دیگر استان‌های سیل‌زده سفر خواهند کرد تا با بررسی اولویت‌ها و نیاز‌های منطقه، برنامه‌ریزی‌ها برای ساخت این خانه‌ها و مدارس را صورت دهند و این ساختمان‌ها نیز با نظارت و مشارکت دستگاه‌های مربوطه حاضر در منطقه احداث می‌شود.

مرسلی با اشاره به اینکه تجمعات صنفی و تبلیغات برای جمع‌آوری کمک‌ها ادامه دارد، افزود: این مسجد در خیابانی واقع شده است که صنف فروشندگان لوازم‌یدکی و اتومبیل تهران در آن منطقه قرار دارد که بنای این مسجد نوسازی شده است و همواره مرکزیت فعالیت‌های این صنف در مسجد بوده است و اعضای اتحادیه نیز جزء هیأت امنای مسجد هستند و از این لحاظ قرابت ویژه‌ای میان مسجد و این صنف وجود دارد.

امام جماعت مسجد اکباتان بهارستان گفت: گروه امداد صنف لوازم‌یدکی و اتومبیل ایجادشده است که فعالیت‌های متعددی در راستای تکفل ایتام برعهده دارند و مؤسسات خیره دیگری نیز در این مسجد فعال است.

وی با اشاره به اجرای طرح «هر مسجد یک خانه» افزود: در این طرح بناست هر مسجد متقبل ساخت یک خانه شود که الحمدالله باتوجه به ظرفیت این مسجد، ساخت ۱۱۰ خانه در دستور کار است و ان‌شاءالله اگر کمک‌های بیش‌تری جمع‌آوری شود، خانه‌های بیش‌تری احداث خواهد شد.

مرسلی در پایان خاطرنشان کرد: در زمان سیل سرپل ذهاب نیز این مسجد خانه‌ها و مساجد متعددی احداث کرد و همچنین ۱۵۰ مدرسه نیز در مناطق محروم دیگر استان‌های کشور احداث کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مناطق سیل زده سیل لرستان سیل خوزستان سیل گلستان سیل در مناطق شمالی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۴۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش قیمت مسکن در تهران/ یک متر خانه ۸۱.۶ میلیون تومان!

به گزارش خبرگزاری مهر، گزارش «تحولات معاملات بازار مسکن شهر تهران در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳» که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی‌بانک مرکزی تهیه و منتشر شده است.

بر اساس این گزارش، در فروردین‌ماه امسال، تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران به ۱.۵ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۷۵.۶ و ۱۴.۲ درصد کاهش نشان می‌دهد. متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۸۱۶.۳ میلیون ریال بود که حاکی از افزایش ۰.۲ درصدی نسبت به ماه قبل است.

حجم معاملات مسکن در شهر تهران نصف شد!

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ حاکی از آن است که از مجموع ۱۵۰۸ واحد مسکونی معامله شده، واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۳۰.۱ درصد، بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند. سهم مذکور در مقایسه با فروردین‌ماه سال قبل حدود ۱.۷ واحد درصد افزایش یافته است.

افزایش ۲۲.۹ درصدی مسکن نسبت به مشابه سال قبل

در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳، متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۸۱۶.۳ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۰.۲ و ۲۲.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله‌شده معادل ۱۵۰۴.۲ میلیون ریال به منطقه ۱ و کمترین آن با ۴۲۳.۶ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشته است.

کد خبر 6099594 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • شهردار کرمان ترمز طرح ساخت بوستان‌های جدید را کشید
  • افزایش ۱۵۸ درصدی میانگین قیمت یک متر خانه در تهران/ گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌ها در کدام مناطق پایتخت معامله می‌شود؟
  • دفاع زاکانی از پرداخت ودیعه مسکن ۲۵.۵ میلیاردی به مدیرانش: خانه ندارند، وام دادم! | فیلم
  • جهش قیمت مسکن در تهران/ یک متر خانه ۸۱.۶ میلیون تومان!
  • مسجد شناور الجبار (+تصاویر)
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • عکس‌| برخورد گرم علی دایی با اهالی اکباتان؛ ذوق‌زدگی یک کودک از دیدار با شهریار
  • ۲۶ طرح روبنایی در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود
  • ایجاد ۳۰هزار پارک حاشیه‌ای در مناطق یک، ۴ و ۵ | ۱۰ پارکینگ جدید در تهران ساخته می‌شود
  • چرا ژاپن سیاست تخریب و ساخت مجدد دارد؟