Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ فهیمه الیاسی با اعلام این خبر گفت: دوره ارتقای مهارت‌های بینشی و کاربردی ویژه خانواده معظم شهدای مدافع حرم از سوی اداره آموزش‌های کوتاه مدت معارف اسلامی جامعه‌الزهرا(س) در حال برگزاری است.

رئیس اداره آموزش‌های کوتاه مدت معارف اسلامی جامعه‌الزهرا اظهار داشت: این طرح به منظور شناسایی استعدادها و توانایی‌های همسران شهدا در گستره ملی و استفاده از ظرفیت آنها در انتقال ارزش‌های دینی و معنوی به نسل جوان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الیاسی تصریح کرد: هدف از برگزاری این دوره، توان‌افزایی و مهارت‌بخشی در سه حوزه فردی، خانوادگی و اجتماعی به بانوان معزز عضو خانواده شهدای مدافع حرم، تبدیل ظرفیت‌های بالقوه خانواده شهدا به مهارت‌های بینشی و کاربردی و به خدمت‌گیری این توان در عرصه فرهنگی و دینی است.

وی یادآور شد: جمعی از خانواده شهدای مدافع حرم در این دوره شرکت کردند که به صورت هفتگی و به مدت یک سال به طول می انجامد.

رئیس اداره آموزش‌های کوتاه مدت معارف اسلامی جامعه‌الزهرا(س) بیان داشت: بخشی از برنامه‌های این طرح در قالب آموزش رسمی با رویکرد کاربردی و مهارتی و بخشی دیگر با استفاده از سیره‌های مطالعاتی و ارائه مدیاهای تولیدی صورت می‌گیرد، همچنین برگزاری فعالیت‌های فرهنگی تفریحی از دیگر برنامه‌های این طرح است.

الیاسی با بیان اینکه این طرح در دو دوره عمومی و تخصصی برگزار می‌شود، گفت: مهارت‌های زندگی بزرگسال، مهارت‌های زندگی کودک و نوجوان، احکام بانوان، انس با قرآن و ادعیه، سیره حضرت زهرا(س)، آشنایی با مهدویت(مقدماتی) و خداشناسی قرآنی از جمله موضوعات دوره عمومی است.

وی افزود: دوره تخصصی این طرح شامل موضوعاتی چون آشنایی با اندیشه ولایت فقیه و سیره امام و مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی و نقش شهدای مدافع حرم در پیشبرد آن، آشنایی با فرق اسلامی و اندیشه‌های جریان‌های سلفی و تکفیری و پاسخ به شبهات، تاریخ تحلیلی اسلام با تأکید بر جهاد و شهادت و زن و خانواده در اندیشه اسلامی در قیاس با سایر ادیان و مذاهب و پاسخ به شبهات است.

رئیس اداره آموزش‌های کوتاه مدت معارف اسلامی جامعه‌الزهرا تصریح کرد: در پایان دوره عمومی، شرکت‌کنندگان می‌توانند نقش خود و شهدای منتسب به خویش را در تحقق اهداف تمدن نوین اسلامی و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی فهم و به درستی تبیین کنند، همچنین در عرصه مهارت‌های زندگی، چه در بعد فردی و چه در بعد اجتماعی توانمند می‌شوند.

زهران نوریان 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: دوره ارتقای مهارت خانواده شهدای شهدای مدافع حرم جامعة الزهرا ایکنا نبأ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۴۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌حضور رئیسی در منزل شهید مدافع حرم آقابابایی

رئیس جمهور با حضور در منزل شهید علی آقابابایی از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، با خانواده این شهید دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در جریان بازدید از محلات جنوب غرب شهر تهران، در منزل شهید مدافع حرم علی آقابابایی از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونسیتی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق حضور یافت و با خانواده این شهید دیدار و گفتگویی صمیمانه داشت.

رئیسی با بیان اینکه این شهدای عزیز در حال انجام ماموریت بزرگ حفظ امنیت کشور و منطقه به دست شقی‌ترین افراد به شهادت رسیده‌اند، افزود: خون مطهر این شهدا موجب عزت و سربلندی جبهه مقاومت و ذلت و زبونی این رژیم جنایتکار در منطقه شد.

رئیس جمهور به پاسخ مقتدرانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به این جنایت رژیم صهیونیستی اشاره و تصریح کرد: قطعاً آثار و برکات خون این شهدای عزیز در نهایت منجر به نابودی کامل این رژیم خبیث و جنایتکار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خون شهدای مدافع حرم موجب نابودی رژیم صهیونیستی می‌شود
  • حضور رئیسی در منزل شهید مدافع حرم آقابابایی
  • ‌حضور رئیسی در منزل شهید مدافع حرم آقابابایی
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد
  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان
  • آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش