Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@08:26:00 GMT

کنگره سراسری ارتوز و پروتز در اصفهان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۴۶۶۶

کنگره سراسری ارتوز و پروتز در اصفهان آغاز شد

اصفهان - ایرنا - سیزدهمین کنگره سراسری ارتوز و پروتز ایران روز چهارشنبه در مرکز همایش های مجموعه سیتی سنتر اصفهان آغاز بکار کرد.

به گزارش ایرنا، دبیر علمی این کنگره، اطلاع رسانی از آخرین فناوری های نوین جهانی به کارشناسان و متخصصان، ارتقای سطح آموزش در رشته ارتوز و پروتز، بهبود کیفیت سطح خدمت‌رسانی در این بخش و افزایش همکاری ‌های بین بخشی و بحث و تبادل نظر پیرامون مشکلات شاغلان این رشته ها را از جمله اهداف برپایی این رویداد عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ابراهیم صادقی، محورهای این کنگره را شامل مداخلات ارتوز و پروتز در ضایعات ارتوپدی، نورولوژی، دیابت، سالمندی، آسیب های ورزشی و حوادث، فناوری یا نوآوری در ساخت یا تولید محصولات، مواد اولیه یا قطعات ارتوز و پروتز، آموزش، چشم اندازها و سیاستگذاری در ارتوز و پروتز، همکاری بین بخشی، مسائل مرتبط با شاغلان حرفه و اخلاق حرفه ای اعلام کرد.
وی خاطرنشان کرد: در این همایش که مدعوینی از دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان، همدان، شیراز، دانشگاه علوم پزشکی ایران، علوم بهزیستی و توانبخشی مستقر در تهران حضور دارند و در روزهای آینده نیز مهمانانی از کشورهای انگلیس، ایتالیا، الجزایر، آلمان، گینه و سیرالئون برای غنی تر کردن بار علمی این کنگره به جمع حاضران می پیوندند.
رییس مرکز تحقیقات اسکلتی و عضلانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: از مجموع 151 مقاله رسیده به دبیرخانه کنگره بنا به نظر داوران 50 مقاله در قالب سخنرانی و پوستر ارائه می شود و باقی مقالات در مجلات معتبر علمی به چاپ خواهد رسید.
صادقی، بیشترین مقالات رسیده به دبیرخانه را به ترتیب از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دانشکده علوم پزشکی ایران و دانشگاه بهزیستی علوم توانبخشی تهران عنوان کرد و گفت: موضوع مقالات قابل ارائه در این کنگره شامل پروتز اندام برای افراد قطع عضو، اخلاق حرفه‌ای، صلاحیت‌های ضروری برای ارائه‌کنندگان خدمات، ارتوزها و وسایل کمکی است.
نایب رییس انجمن علمی ارتوز و پروتز ایران افزود: بررسی مقالات رسیده به دبیرخانه نشان داد که سطح بلوغ علمی در این رشته بسیار بالاست و شایسته است که این کنگره به صورت سالانه برگزار شود.
وی به معرفی و تعریف دقیق از ارتوزها و پروتز ها پرداخت و افزود: ارتوز، بر روی اندام های مختلف و در مواقع فلج عضلانی و یا انحراف در اندام و به منظور بهبود عملکرد عضو نصب می شود و پروتز به اندام‌های مصنوعی گفته می‌شود که برای افرادی که دچار قطع عضو بر اثر بیماری، حوادث کار و یا مواردی دیگر می‌شوند قابل استفاده است.
دومین کنگره بین المللی و سیزدهمین کنگره سراسری ارتوز و پروتز ایران از چهارم تا ششم اردیبهشت ماه به همت انجمن علمی ارتوز و پروتز ایران و دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مرکز همایش های مجموعه سیتی سنتر اصفهان ادامه دارد.
6994/6026/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي پزشكي كنگره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۴۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز یکشنبه دانشجویان، اساتید، کارکنان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی آبادان با برگزاری تجمعی در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه، نسل‌کشی بی‌رحمانه صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

همچنین در این تجمع حاضران با سردادن فریاد «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» حمایت خود را از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا اعلام کرده و از برخورد خشن پلیس این کشور با اعتراضات اعلام انزجار کردند.

کد خبر 6091022

دیگر خبرها

  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ در دهستان شلیل
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌