Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک وکیل بین‌المللی فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال ایران می‌تواند با شکایت از آمریکا به فیفا به دلیل دخالت دادن سیاست در فوتبال از طریق مسدود شدن حساب‌های بانکی این فدراسیون، ضمن باز کردن حساب‌ها، فوتبال آمریکا را هم تعلیق کند.

آرش شکرریز در پاسخ به این سوال که آیا مسدود شدن حساب‌های فدراسیون فوتبال بدلیل تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا، دخالت دادن سیاست در ورزش از سوی این کشور محسوب می‌شود یا خیر؟ اظهار داشت: اصولا طبق اساسنامه فیفا و آنچه که در بند یک اساسنامه این نهاد ورزشی بین‌المللی قید شده، فوتبال باید از مداخلات سیاسی دولت‌ها به دور باشد و اصولا دولت‌ها غیر از نقش حمایتی در ورزش و فوتبال، حق ندارند مداخلات سیاسی خود را وارد فوتبال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اساسا بحث فوتبال از سیاست جداست

این وکیل دادگستری افزود: دخالت ندادن سیاست در فوتبال به حدی است که حتی در زمان جنگ جهانی دوم که لهستان توسط آلمان اشغال شده بود، مسابقه این دو تیم در لهستان اشغالی برگزار شد. همچنین در زمان هشت سال دفاع مقدس، دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق در زمین کشور ثالث برگزار شد و این نشان می‌دهد اساسا بحث فوتبال از سیاست جداست.
وی ادامه داد: قدرت فیفا حتی از سازمان ملل بالاتر است زیرا تنها نهاد بین‌المللی است که می‌تواند فوتبال یک کشور را از شرکت در مسابقات محروم و حتی فدارسیون فوتبال آن کشور را تعلیق کند. اخیرا و بعد از تحریم‌هایی که آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران به طور یکجانبه اعمال کرد، حساب بانکی فدارسیون فوتبال ایران، مسدود شد و فدراسیون فوتبال نمی‌تواند پاداش‌های حضور در جام‌جهانی روسیه را که حق مسلم باشگاه‌های ایرانی است، دریافت کند و این موضوع دقیقا مصداق مداخلات سیاسی در امر ورزش است.
این وکیل بین‌المللی فوتبال گفت: بخش حقوقی فدارسیون فوتبال ایران می‌تواند به دلیل مداخلات سیاسی آمریکا در ورزش که مانع از دسترسی فدراسیون و اشخاص رسمی فوتبال ایران به پاداش‌های جام‌جهانی شده، به کمیته حقوقی و انضباطی فیفا شکایت کند.
شکرریز اضافه کرد: در جام‌جهانی 2014 برزیل، پاداش‌ها به طور چمدانی و دیپلماتیک به کشور منتقل شد اما به دلیل اعمال تحریم‌های آمریکا هنوز نتوانسته‌ایم پاداش‌های جام‌جهانی 2018 را دریافت کنیم و این در حالی است که باشگاه‌های فوتبال همچون استقلال و پرسپولیس به این پاداش‌ها نیاز مبرم دارند یا اینکه دستمزد کارلوس کی‌روش سرمربی سابق تیم ملی فوتبال، به دلیل تحریم‌ها قابل انتقال نیست.
وی تاکید کرد: این کار آمریکا، دقیقا مصداق مداخلات سیاسی یک دولت در امر ورزش است و طبق اساسنامه فیفا، اگر شکایتی به کمیته اخلاق و انضباطی فیفا تقدیم و به درستی از آن دفاع شود، در وهله اول فیفا دولت ایالات متحده آمریکا را از این قضیه آگاه می‌کند و چنانچه اقدامات آمریکا، ادامه یابد قطعا فیفا فدراسیون فوتبال آمریکا را تعلیق می‌کند.
به گفته این وکیل دادگستری، وقتی کشوری تحریم‌هایی را علیه کشور دیگری مقرر می‌کند و این تحریم‌ها ورزش را هم دربرمی‌گیرد، در واقع اساسنامه فیفا به خاطر مداخله سیاسی در امر ورزش نقض شده و می‌توان به این نهاد شکایت کرد زیرا این اقدام آمریکا و مسدود شدن حساب‌های فدراسیون فوتبال، به نوعی جلوگیری از توسعه فوتبال ایران محسوب می‌شود.
شکرریز تاکید کرد: با طرح شکایت نسبت به اقدام آمریکا، نه تنها می‌توانیم حساب‌های فدراسیون فوتبال را فعال کنیم بلکه می‌توان ضرر و زیان ناشی از ایامی که حساب فدراسیون فوتبال مسدود بوده را نیز دریافت کرد. 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۴۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناراحتی وزیر ورزش از شرایط حاکم بر فوتبال/ ماجرای جلسه کیومرث هاشمی با هیات رئیسه فدراسیون فوتبال

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ فوتبال در دو سال گذشته شرایط مساعدی نداشته است. افزایش ناکامی تیم‌های ملی فوتبال کشور در رقابت‌های مختلف، مخصوصاً ناکامی‌های بزرگ تیم‌های ملی بزرگسالان و امید، افزایش تنش‌ها در سطوح مختلف فوتبال و تاثیرگذاری آن بر جامعه و برخی تخلفات صورت گرفته وزارت ورزش را به عنوان متولی اصلی ورزش نسبت به شکل مدیریت کلان فوتبال حساس کرده است.

به گزارش اعتماد آنلاین؛ برخی منابع در این زمینه به خبرنگار اطلاع دادند که کیومرث هاشمی به عنوان وزیر ورزش در همین زمینه و برای نشان دادن حساسیت و نگرانی خود جلسه‌ای فوق برنامه با اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال برگزار کرده و نکاتی را به آنها گوشزد کرده است. یک منبع آگاه دیگر در این زمینه مدعی شد کیومرث هاشمی در این جلسه از لزوم تغییراتی در سطح مدیریت فدراسیون فوتبال گفته است. طبق شنیده‌های غیررسمی مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال که در چند روز گذشته بابت برگزاری رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا در تایلند به سر برده است برای این جلسه سفری به تهران داشته است.

حال باید دید موضع وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در قبال خبر برگزاری این جلسه چیست و آیا آنها این جلسه و بازگشت تاج از تایلند به تهران را تایید می‌کنند یا خیر. همین‌طور باید منتظر ماند و دید تغییرات مد نظر وزیر ورزش در فدراسیون فوتبال شامل چه مواردی می‌شود.

مهدی تاج رئیس فعلی فدراسیون فوتبال در سال 1401 بعد از یک پروسه عجیب که منجر به عزل موقت شهاب‌الدین عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال شده بود به ساختمان سئول بازگشت. این در حالی است که تا زمان انتخابات بعدی فدراسیون فوتبال زمان زیادی باقی نمانده است.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898864

دیگر خبرها

  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • نبی: برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است/ واگذاری سرخابی‌ها آثار مثبتی دارد
  • برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است
  • نبی: پرسپولیس در دهه 70 خصوصی بود
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • وعده جدید: ورزشگاه آزادی متحول می‌شود
  • زارعی: دغدغه ما برای مالکیت استقلال و پرسپولیس برطرف شد
  • کشتار ورزشکاران، تخریب اماکن ورزشی و فدراسیون‌ها
  • تدوین ۶۱ رقابت قهرمانی کشور در تقویم ورزش کارگری کشور برای سالجاری
  • ناراحتی وزیر ورزش از شرایط حاکم بر فوتبال/ ماجرای جلسه کیومرث هاشمی با هیات رئیسه فدراسیون فوتبال