Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@11:36:12 GMT

مسابقات پیامکی بخت آزمایی در تلویزیون ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۴۹۹۰

مسابقات پیامکی بخت آزمایی در تلویزیون ممنوع شد

با ابلاغ دستورالعملی از سوی وزارت ارتباطات به اپراتورهای موبایل، انجام مسابقات غیرمشروع بخت‌آزمایی در تلویزیون ممنوع شد و در صورت عدم رعایت این دستورالعمل برای اپراتورها جریمه جدی در نظر گرفته شده اس

به گزارش مشرق، نظارت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در موضوع مسابقات پیامک‌های ارزش‌افزوده که شکلی از بخت‌آزمایی دارند اخیراً جدی‌تر و سخت‌گیرانه‌تر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه این موضوع هنوز از جهات مختلفی دارای اشکالات و انتقادات است.

اخیراً محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توئیتر از ابلاغ دستورالعملی به اپراتورهای موبایل درباره نظارت بر مسابقات غیرمشروع بخت‌آزمایی در تلویزیون و جلوگیری از این پدیده سو خبر داده است.

جهرمی با بیان این‌که این دستورالعمل روز گذشته به مدیران عامل اپراتورهای تلفن همراه ابلاغ شده، تاکید کرده عدم رعایت دستورالعمل برای اپراتورها عواقب جدی در پی خواهد داشت.

به تازگی آیت‌الله مکارم شیرازی در پاسخ به استفتایی درباره مسابقه برنده باش، این مسابقه و شرکت در آن را مصداق قمار دانسته است.

در این پرسش از آیت‌الله مکارم سوال شده بود که در مسابقات حضوری برنده باش که از شبکه سه در حال پخش است، به شرکت‌کنندگان به ازای پاسخ صحیح به هر سوال مبلغ قابل توجهی به صورت پلکانی اعطا می‌شود که مبلغ جایزه اغلب از ۵ میلیون تومان کمتر نیست. شرط حضور در این برنامه خرید سوال و پاسخ درست به آنها از طریق اپلیکیشن مخصوص آن است که در صورت درست بودن جواب‌ها در یک رقابت فشرده ۴ نفر به مسابقه حضوری دعوت خواهند شد.

البته درحالی که این استفتا و پاسخ مبنی بر قمار بودن مسابقه بزرگ برنده باش واکنش گسترده‌ای بین کاربران داشت، اما روابط عمومی این برنامه در واکنش به این استفتا، آن را رد کرد و اعلام کرد فرض مطرح شده در سوال استفتا کامل نیست و بالطبع فرض ناکامل جایگاه سوال را مخدوش می‌کند.

پیش از این نیز یکی از اپراتورهای تلفن همراه در دستورالعملی استفاده از قرعه‌کشی برای جوایز سرویس‌های ارزش‌افزوده صرفاً بر اساس عضویت را ممنوع اعلام کرده بود.

ابوذر مهرمنش مدیرکل سرویس‌های ارزش‌افزوده هرماه اول با اعلام این خبر اعلام کرد: بر اساس ابلاغ این اپراتور به شرکت‌های همکار در زمینه خدمات ارزش افزوده از ۱۷ فروردین ۹۸ اعطای هر نوع جایزه در قالب قرعه‌کشی صرفاً بر اساس عضویت در سرویس ممنوع است و جوایز باید بر اساس فعالیت کاربران در سرویس‌ها اعطا شود که تخلف از این دستورالعمل به قطع سرویس و جریمه شرکت‌های متخلف منجر خواهد شد.

این دستورالعمل در راستای از بین بردن حالت قرعه‌کشی و بخت‌آزمایی سرویس‌های ارزش افزوده موبایل بود.

جدی شدن نظارت بر رویه بخت‌آزمایی از زمانی که ماجرای تقلب در نتیجه آرای مردمی در انتخاب بهترین‌های سال برنامه صدا و سیما رخ داد، شدت گرفت. در آن زمان که شواهدی از دستکاری در نتایج قرعه‌کشی بهترین برنامه سال منتشر شد، حساسیت روی پیامک‌های ارزش‌افزوده همکار تلویزیون افزایش یافت که در آن ماجرا قرارداد تجاری شرکت مجری انحصاری خدمات ارزش افزوده تلویزیون دچار تغییراتی شد و این شرکت از بخش ارزش افزوده کناره گرفت.

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید گام دوم انقلاب وعده های روحانی اخبار سیل بخت آزمایی تلویزیون توییتر محمد جواد آذری جهرمی ممنوعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۴۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامکی که تهرانی‌ها را نگران کرد؛ چرا آب ذخیره کنیم؟

ارسال پیامک «ذخیره‌سازی آب» به مشترکان شرکت آب‌وفاضلاب استان تهران ارتباطی به قطعی و نوبت‌بندی آب در تهران ندارد.

به گزارش ایسنا، آن‌طور که وزارت نیرو اعلام کرده، واقعیت این است که این پیامک ارتباطی به قطعی و نوبت‌بندی آب در تهران ندارد. از آنجا که سال گذشته بروشور اطلاعیه فوق بین شهروندان توزیع شده بود، مجدداً با آغاز سال جدید، به وسیله پیامک به شهروندان اطلاع‌رسانی شده است.

ماجرا از این قرار است که همه ساختمان‌ها براساس ابلاغیه مبحث ۱۶ قانون مقررات ملی ساختمان باید نسبت به تجهیز پمپ و مخزن اقدام کنند.

ذکر این نکته ضروری است که برخی ساختمان‌ها به جهت افت فشار آب فقط از پمپ استفاده می‌کنند که این اقدام نه تنها باعث پایمال شدن حقوق دیگر همسایه‌ها می‌شود و بیشترین ظرفیت آب شبکه کوچه و محله را به سمت ساختمان خود هدایت می‌کنند، بلکه تخلف محسوب می‌شود. زیرا نصب و قرار دادن پمپ بعد از کنتور آب غیرقانونی است؛ بنابراین شهروندان ابتدا با نصب مخزن بعد از کنتور و سپس نصب پمپ، اقدام قانونی، فنی و تأسیساتی انجام داده و باعث پایداری فشار آب می‌شوند.

لازم به ذکر است با شروع تابستان و استفاده از کولر‌های آبی در روز‌های گرم، به جهت اینکه ساختمان‌ها دچار افت فشار آب نشوند، پیامک «ذخیره‌سازی آب» ارسال شده است، بحث کمبود و قطعی آب مطرح نیست و در صورت لزوم هرگونه برنامه درخصوص نوبت‌بندی و قطعی آب حتماً از سوی شرکت آبفای تهران اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • ۲ مدال با ارزش نقره و برنز، رهاورد اسکواش‌بازان کشورمان از مسابقات قطر جونیور
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند
  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد
  • پیامکی که تهرانی‌ها را نگران کرد؛ چرا آب ذخیره کنیم؟