Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@02:28:46 GMT

انفجار تروریستی در دمشق / یک کشته و ۵ زخمی تا کنون

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۵۰۵۵

انفجار تروریستی در دمشق / یک کشته و ۵ زخمی تا کنون

انفجار خودروی بمب گذاری شده در دمشق،پایتخت سوریه منجر به کشته یک شهروند سوری تا کنون شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «خبرگزاری فرانسه»،انفجار خودروی بمب گذاری شده در دمشق،پایتخت سوریه منجر به کشته یک شهروند سوری تا کنون شده است.

همچنین بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) در این حمله تروریستی که هنوز هیچ گروهی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است 5 نفر هم زخمی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش سانا،این انفجار در منطقه «نهر عیشه» دمشق به وقوع پیوست.

سانا در گزارش خود آورده است: «تحقیقات نشان می دهد که تروریست ها مواد منفجره را در داخل یک خودرو جاسازی کرده بودند که در نتیجه آن ،راننده خودرو جان خود را از دست داد.»

نیروهای دولتی سوریه ،سال گذشته پس از سال ها درگیری های موشکی در دمشق، مخالفان و شبه نظامیان را از مناطق اطراف پایتخت اخراج کردند اما ادامه حملات تروریستی نشان می دهد که فعالیت تروریست ها در دمشق هنوز پایان نگرفته است.

روز 24 ژوئن نیز یک خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی سفارت روسیه در دمشق منفجر شد اما تلفاتی بر جای نگذاشت.

این در حالی است که روسیه از مهم ترین حامیان دولت «بشار اسد» ،رئیس جمهوری سوریه در جنگ با تروریست ها در این کشور به شمار می آید.

جنگ هشت ساله در سوریه با حمایت غرب و کشورهای خلیجی مانند عربستان از گروه های مخالف و تروریست ها در این کشور بیش از 37 هزار کشته بر جای گذاشت و میلیون ها نفر را نیز آواره کرد.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان کانون های مساجد خسارت سیل کانون مساجد قم خبرگزاری اردبیل مسجد مقدس جمکران مقام معظم رهبری انفجار تروریستی بشار اسد سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۵۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور حکم بمبگذار میدان تقسیم استانبول

احلام البشیر به اتهام"اقدام به قتل عمد"، "تخریب اتحاد و یکپارچگی حکومت" و "قتل عمد" ۶ نفر به ۱۷۹۴ سال زندان محکوم شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دادستانی استانبول حکم "احلام البشیر" که در سال 2022 با بمبگذاری در میدان تقسیم استانبول باعث کشته شدن 6 نفر و مجروح شدن 99 نفر دیگر شد را صادر کرد.

بر اساس این حکم، البشیر به اتهام "تخریب اتحاد و یکپارچگی حکومت" و "قتل عمد" 6 نفر به 7 بار حبس ابد محکوم شد.

وی همچنین به اتهام "اقدام به قتل عمد"،"پیدا کردن بدون اجازه مواد خطرناک" در مجموع به 1794 سال زندان و 22 هزار لیره جزای نقدی محکوم شد.

یکشنبه بیست‌ودوم آبان ماه برابر با سیزدهم نوامبر 2022_ انفجاری منطقه تقسیم واقع در مرکز شهر استانبول ترکیه را لرزاند که به کشته و زخمی شدن شماری منجر شد.

رجب طیب اردوغان این انفجار را «حمله‌ای شرورانه» خواند و آن را محکوم کرد. وی شمار کشته شدگان را دست کم 6 نفر و شمار زخمی‌ها را 53 نفر اعلام کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین تصریح کرد که شواهد نشان می‌دهد که این انفجار تروریستی بوده و یک زن در آن نقش داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشته شدن ۲ نفر از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله اسرائیل
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها
  • تصاویری جدید از زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو
  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند
  • صدور حکم بمبگذار میدان تقسیم استانبول
  • کشته شدن ۲ تروریست در حمله پهپادی در اطراف زاهدان
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست ها اطراف زاهدان/ ۲ تروریست کشته شدند
  • رئیسی: خون شهدای حمله تروریستی دمشق موجب ذلت رژیم صهیونیستی شد
  • (ویدئو) ۶ زخمی بر اثر انفجار مهیب ده‌ها بادکنک
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد