Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@13:12:28 GMT

نیلی احمدآبادی: دانشگاه خلاق ترین نهاد یک کشور است

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۵۰۷۱

نیلی احمدآبادی: دانشگاه خلاق ترین نهاد یک کشور است

تهران-ایرنا- رئیس دانشگاه تهران گفت: دانشگاه بارزترین و خلاق‌ترین نهاد یک کشور است، دانشگاه به‌عنوان محل علم و دانش جایگاهی برای رشد و نمو محسوب می‌شود. در همه دنیا بهترین استعدادها را به سمت دانشگاه‌ها رهنمون می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، محمود نیلی احمدآبادی امروز (چهارشنبه) در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانش آموزی اظهار کرد: دانشگاه تهران هیچ گسستگی میان بخش آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها قائل نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بسیاری از کشورها آموزش عالی و آموزش و پرورش در یک مجموعه قرار گرفته‌اند.
وی افزود: نقش خلاقیت دانش آموزان در ساختن آینده کشور سبب شده تا این دانشگاه برای گام های موثری برای آنها بردارد.
رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: اگر می‌خواهیم تصویری از آینده کشور را ترسیم کنیم، باید آن را در سیمای جوانان امروز ببینیم. جوانان ما به دنبال پرواز و رسیدن به جایگاه‌های بالاتری هستند. در این زمینه آنها به اندازه کافی انگیزه دارند و بهترین مکانی که می‌تواند این شرایط را برای جوانان فراهم آورد، دانشگاه است.
به گفته نیلی احمد آبادی، دانشگاه فقط یک فضای فیزیکی به شمار نمی‌آید. آنچه که مهم است روح و علم دانشگاه است که با گذر زمان به‌دست می‌آید و دانشگاه تهران میراث‌دار دارالفنون است.
وی با اشاره به نسبت دانشجو به متر مربع فضا اظهار کرد: در دانشگاه تهران برای دانشجویان فضاهای مختلفی از جمله کلاس درس، فضاهای ورزشی، آزمایشگاه‌های مجهز و پارک و علم و فناوری قرار گرفته است که این به معنای گران‌تر شدن این دانشگاه است و این ظرفیت باید در اختیار بهترین استعدادهای کشور قرار داده شود، تا بتوانند بهترین نقش را در آینده کشور ایفا کنند.
رئیس دانشگاه تهران در بیان اهمیت پژوهش گفت: اگر در کار پژوهشی که انجام می‌دهید به نتیجه‌ای دست نیافتید، نگران نشوید. بین ایده، پژوهش و کسب و کار یک دره مرگ وجود دارد و تعداد اندکی از ایده‌ها به کسب و کار تبدیل می‌شوند، اما در این زمینه همواره باید سعی و تلاش و مداومت داشته باشید.
نیلی احمدآبادی با اظهار اینکه مهم‌تر از کسب و کار، داشتن خلاقیت در حوزه‌های مختلف است، گفت:باشگاه دانش‌آموزی در هیأت رئیسه دانشگاه تهران راه اندازی می شود.
**9491**1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي دانشگاه تهران نمايشگاه دستاوردها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۵۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان بهترین الگو برای دانش آموزان خود باشند

 به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام «نادعلی رضا نژاد» در خطبه های این هفته نماز جمعه مصلای شهر گالیکش ضمن تبریک هفته معلم و اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان، اظهار کرد: معلمان عزیز باید مراقب اخلاق، رفتار و گفتارشان باشند چون دانش آموزان آنها را به عنوان الگوی خود می پذیرند.
 
به گفته وی؛ آموزش و پرورش برای رسیدن به اهداف مورد انتظار هم تلاش زیاد می‌ خواهد هم همت مضاعف، معلم باید دانش آموزان را هم تعلیم دهد و هم تربیت، معلم در کنار آموزش و تعلیم باید دانش آموزان را تربیت کند، مدرسه خانه دوم است، اگر دانش آموزی در خانه تربیت نشده است باید در مدرسه با همت و تلاش و زحمات معلم تربیت شود.
 
امام جمعه شهر گالیکش با بیان اینکه جامعه و به ویژه خانواده ها از معلمان انتظارات زیادی دارند، تصریح کرد: پرورش هویت و تربیت دانش آموزان، امید آفرینی در بین دانش آموزان، تشویق آنها به مشارکت در فعالیت های اجتماعی ومهارت آموزی از جمله انتظارات از معلمان است.
 
وی افزود: معلم، مربی، دانشمند و عالم می‌ تواند جامعه را هدایت کرده و به خوشبختی و سعادت برساند.
 
حجت الاسلام رضا نژاد با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام، ابراز کرد: امام صادق علیه السلام حق بزرگی به گردن ما دارد چون آنچه الان در دست ماست از معارف دین، احکام و تفسیر قرآن از وجود امام صادق علیه السلام است.
 
وی ادامه داد: صبر و استقامت، امانتداری و صداقت، ادب و اخلاق و ساده زیستی از ویژگی های شیعیان امام صادق علیه السلام است.
 
امام جمعه شهر گالیکش مسئله فلسطین را مهمترین مسئله دنیای امروز دانست و گفت: امروزه می بینم که دانشجویان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم فلسطین و علیه رژیم صهیونیستی قیام کرده اند؛ اما پلیس آمریکا و کشورهایی که مدعی حقوق بشر هستند با برخورد وحشیانه با دانشجویان مقابله می کنند.
 
وی در پایان با گرامیداشت هفته صلیب سرخ و هلال احمر خاطر نشان کرد: نیروهای خدوم و زحمتکش هلال احمر همیشه در خط مقدم رفع مشکلات ناشی از اتفاقات و حوادثی که در کشور رخ می‌دهد بوده و برای رفع این مشکلات تلاش می‌کنند.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • اتفاقات دانشگاه‌های امریکا نتیجه فعالیت‌های گسترده ایران و نهاد «جامعة‌المصطفی» است | اذغان به تأثیرپذیری دانشگاهیان امریکا از ایران
  • راه‌یابی دو عضو کانون پرورش فکری به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است
  • مقایسه صحنه اعتراضات دانشجویی در ایران و آمریکا
  • معلمان بهترین الگو برای دانش آموزان خود باشند
  • کار دانشگاه‌ها تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان است
  • انتقاد شدید عباس آخوندی از ساخت و ساز در پارک لاله