Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اجرایی خانه کارگر در سال گذشته حدود ۱۳ هزار نفر از بیمه بیکاری استفاده کردند که این روند نسبت به سال ۹۶افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا،کریم صادق‌زاده در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه  اعتراضات صنفی باید به رسمیت شناخته شود و بسترهای لازم  برای این تجمع‌ها فراهم شود،‌گفت: مسئولان برای رفع مشکلات کارگران تلاش کنند که  این مسائل آنها را وادار به تجمع نکند، ولی اگر تجمعی هم صورت گرفت برای شنیدن مشکلات آنها گوش شنوا باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۱۳ واحد مشکل دار داریم، گفت: عدم توانایی پرداخت حقوق و مزایای کارگران و یا تعویق حقوق، عدم توانایی تامین مواد اولیه، کمبود سرمایه در گردش و بدهی به بیمه ها و غیره از جمله مشکلات این واحدها است.

وی با اشاره به واحدهای تولیدی که بعد از خصوصی‌سازی دچار مشکل شدند،  ادامه داد: به فعالیت سازمان خصوصی سازی انتقاد داریم، این سازمان در زمان واگذاری، به اهلیت افراد توجهی نمی‌کند . از دولت می‌خواهیم یک بار برای همیشه در خصوص این سازمان تصمیم‌گیری کند چرا که روند این سازمان تبدیل به روند خودمانی سازی و رها سازی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به واگذاری شرکت‌های شستا به بخش خصوصی گفت: شرکت شستا حق الناس  و برای آینده بازنشستگان است، دولت ۱۸۵ هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است، باید این بدهی پرداخت شود نه اینکه به اموال تامین اجتماعی دست درازی شود.

صادقزاده همچین به تصمیم شورای شهر تبریز در رابطه با ادامه  شرکت تعاونی همشهری اشاره کرد و گفت: فعالیت شرکت تعاونی همشهری با تغییر رویکرد به نفع کارگران شهرداری است.

وی ادامه داد: بر اساس  آخرین بحث هایی که در شورا در خصوص فعالیت شرکت تعاونی همشهری صورت گرفته، مقرر شده بر اساس مقرررات جاری قانون کار، قرارداد این تعاونی تا سه ماه تمدید شود و کمیسیون تحقیق و تفحص شورا نیز در این رابطه گزارش  خود را ارائه کند.

وی اضافه کرد: مصمم هستیم یکسان سازی قراردادهای نیروهای کارگری شهرداری را پیگیری کنیم، ۸۵ درصد نیروی کارگری، به صورت قراردادی فعالیت می کنند و امنیت شغلی ندارند، از این رو حداقل باید قراردادهای کاری شفاف و به نفع  کارگران باشد.

رئیس خانه کارگر تبریز  با بیان اینکه در شهرداری مشکلات حل شدنی است،خاطرنشان کرد: اجازه نخواهیم داد دوباره پای پیمانکاران به قراردادهای کارگران باز شود و کارگران از این بابت متضرر شوند.

 

 

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 بیکاری تامین اجتماعی خصوصی سازی سازمان خصوصی سازی سرمایه 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۵۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس گزارش دیوان محاسبات کشور سقف سهم سازمان تأمین اجتماعی در بانک رفاه کارگران ۳۳ درصد تعیین شده است در حالی که بیش از ۹۹ درصد سهام این بانک در اختیار سازمان تأمین اجتماعی است.

بر اساس این گزارش، سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه کارگران مکلف بوده اند که سهام مازاد بر ۳۳ درصد را واگذار نمایند اما تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

کد خبر 6098010 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • سازمان تامین اجتماعی در تحقق شعار سال نقش کلیدی دارد
  • دولت برنامه‌ای برای ارسال لایحه واگذاری حقوق کارگران به مجلس ندارد
  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم