Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتهدی با اشاره به اینکه در تربت حیدریه روزانه ۱۰۰ تن زباله جمع آوری وبه محل دفن زباله منتقل می شود گفت: ۹۰ درصد پسماند خانگی شهر تربت حیدریه به صورت مکانیزه جمع آوری خواهد شد.

«محمد صادق مجتهدی» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تربت حیدریه با بیان اینکه روزانه ۱۰۰ تن زباله توسط پرسنل پاکبان وخدمات شهری شهرداری جمع آوری وبه محل دفن زباله منتقل می شود، گفت: جمع آوری مکانیزه پسماند یکی از برنامه هایی بود که بر آن تاکید داریم لذا برای تحقق این امر باید مخازن جمع آوری پسماند در هر محله و کوی و برزنی به تعداد کافی نصب می شود که در سال گذشته تعداد ۳۲۰ عدد مخزن پسماند در سطح شهر نصب شد و با خرید دو دستگاه جمع آوری مکانیزه پسماند کار جمع آوری مکانیزه در برخی از محلات سطح شهر آغاز گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهردار تربت حیدریه بیان کرد: قیمت خرید این مخازن با توجه به تورم روز به روز در حال افزایش است و اکنون با تجهیز کارگاه جوشکاری اداره نظارت و هماهنگی خدمات شهری و خرید ورق های مخصوص برای ساخت ۲۵۰ عدد از این مخازن در حال ساخت مخزن ها و همچنین زیر مخزنی ها هستیم که این امر موجب کاهش ۵۰ درصد هزینه در این بخش شده است.

 

مجتهدی با بیان اینکه با ساخت و نصب این ۲۵۰ مخزن ، جمع آوری ۹۰ درصد پسماند های خانگی شهر تربت حیدریه تا ابتدای تابستان به صورت مکانیزه انجام خواهد شد، اظهارداشت: کل مخازن جمع آوری پسماند در سطح شهر در سال۱۳۹۶ تعداد ۵۰۰ عدد بود و فقط در سال ۱۳۹۷ تعداد ۳۲۰ عدد به این صندوق ها افزوده شده است که رشدی ۷۰ درصدی را نشان می دهد.

 

وی گفت: امید آن می رود از زباله که می تواند تهدیدی جدی برای محیط زیست باشد با مدیریت اصولی واستفاده از روشهایی همچون ایجاد کارخانجات بازیافت وکمپوست این تهدید را تبدیل به فرصت کنیم.

 

مجتهدی همچنین از جمع آوری بیش از ۴ تن پسماند در روز طبیعت خبرداد وافزود:د ر روز سیزده فروردین ( روز طبیعت ) شهرداری تربت حیدریه فقط از سطح پارکها و بوستانها و مناطق تفرجگاهی اطراف شهر بیش از ۴ تن پسماندجمع آوری نموده است.

 

شهردارتربت حیدریه گفت: در روز طبیعت بالغ بر ۷۰۰۰ پاکت جهت جمع آوری پسماند در بین شهروندان در نقاط مختلف شهر به ویژه در پارکها و مبادی منتهی به تفرجگاه های اطراف شهر توزیع شد و در مجموع ۱.۲ تن پسماند از تفرجگاه های اطراف شهر توسط شهروندان تحویل پاکبانان گردید و ۳.۲ تن نیز از پارکها و بوستانهای سطح شهر جمع آوری شده است.

 

مجتهدی عنوان کرد: در راستای کاهش هزینه های جاری شهرداری و بهره وری از نیروی انسانی بر آن شدیم تا برخی از نیازهای خود در حوزه خدمات شهری را با استفاده از پتانسیل و ظرفیت های موجود تامین نماییم .

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان قم کانون های مساجد خسارت سیل کانون مساجد خبرگزاری اردبیل جشن نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران مکانیزه جمع آوری زباله تربت حیدریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۵۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد

به گزارش قدس خراسان، حسن ابراهیمی عنوان کرد: زباله‌ها در مناطق شهری توسط شهرداری‌ها به نحو مطلوب جمع‌آوری می‌شود و مشکلی در این بخش وجود ندارد ولی بعد از جمع‌آوری و در زمینه تفکیک و دفع پسماند با معضل جدی مواجه هستیم.
وی تصریح کرد: زباله گاه‌ها (محل انباشت و دفن زباله‌های جمع‌آوری شده) شهرداری‌های گناباد استاندارد نیست و مدیریت لازم بر آن‌ها اعمال نمی‌شود و این معضل موجب پراکنده شدن پلاستیک و زباله‌های سبک در اطراف زباله گاه‌ها و در نتیجه آلودگی عرصه‌های منابع طبیعی می‌شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناباد گفت: شهرداری‌های گناباد و شهرهای تابعه آن هیچ برنامه جامعی برای تفکیک پسماند و جمع‌آوری پسماندهای خشک ندارند.
ابراهیمی با اشاره به برگزاری چهار جلسه کارگروه پسماند طی سال گذشته در گناباد افزود: با وجود مشکلات جدی در مدیریت پسماند ولی شهرداران و نماینده دهیاران اهتمام جدی برای حضور در این جلسه‌ها ندارند و این مسأله موجب شده که مصوبه‌های این جلسات به درستی اجرا نشود و ضمانت اجرایی نداشته باشد.
وی ادامه داد: در مناطق روستایی این شهرستان جمع‌آوری زباله‌ها با مشکلات جدی مواجه است و مورد تأیید محیط زیست نیست و تجمیع و دفن زباله‌های روستاها هم به صورت اصولی انجام نمی‌شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناباد گفت: در قانون موارد بازدارنده برای برخورد با اشخاصی که در مدیریت پسماند اهتمام جدی ندارند پیش‌بینی شده و تاکنون بیشتر تلاش شده است با برگزاری جلسات کارگروه مدیریت پسماند موضوع‌ها مطرح و پیگیری شود.
ابراهیمی افزود: در جلسه‌های کارگروه مدیریت پسماند سال گذشته به صورت مکرر بابت کوتاهی در مدیریت و دفع پسماند به مسوولان ذیربط اخطار داده شده و از ابتدای امسال در گشت‌های زیست محیطی این مسأله بررسی می‌شود.
وی اضافه کرد: اگر شهرداران و دهیاران به این مسأله عنایت کافی نداشته باشند و مصوبه‌ها را اجرا نکنند برای حفظ بهداشت و سلامت عمومی مردم و جامعه از طریق مراجع قضایی با خاطیان برخورد می‌شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناباد در خصوص مشکلات جمع‌آوری زباله‌های بیمارستانی گفت: بر اساس قانون مراکز درمانی و مطب‌های پزشکی موظف هستند که زباله‌های خود را به مرکز امحای زباله‌های پزشکی انتقال داده و بعد از بی‌خطرسازی آن‌ها را به شهرداری‌ها تحویل دهند.
ابراهیمی افزود: انباشت زباله‌های بیمارستانی و مراکز درمانی در سطل زباله سطح شهر ممنوع است و در صورت مشاهده این مسأله با خاطیان برخورد می‌شود و باید بعد از بی‌خطرسازی برای دفن آن‌ها در زباله گاه‌ها تحویل شهرداری‌ها داده شود.
وی با بیان این که مصوبه‌های کمیته پسماند زباله‌های بیمارستانی تاکنون اجرا نشده است از پزشکان خواست به عنوان متولیان بهداشت و سلامت جامعه در بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستانی و مراکز درمانی مطب‌های خود اهتمام بورزند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناباد گفت: این اداره با همکاری شهرداری شهر کاخک از توابع این شهرستان و همراهی صنایع، گروه‌های مردمی دوستدار محیط زیست در هفته زمین پاک امسال به صورت نمادین و با هدف ترویج فرهنگ حفاظت محیط زیست و پاسداری از زمین، رودخانه این شهر را پاکسازی کردند.
ابراهیمی، پاکسازی عرصه‌های منابع طبیعی روستای زیرجان، قله بنفش و پارک جنگلی قوژد گناباد با همکاری دوستداران محیط زیست را از سایر برنامه‌های هفته زمین پاک برشمرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • فقط ۳ درصد از پسماندهای خانگی یزد تفکیک می‌شوند
  • کشف ۵۰ تن رب غیر مجاز در تربت حیدریه
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد
  • ۳۹ سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان