Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران از کشف ۱۲۵ هزار دلار و ۲۲ هزار و ۷۴۰ یورو قاچاق در قالب طرح مقابله با قاچاق ارز در سال ۹۷ در سبزه میدان تهران خبر داد. ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، سید مهدی محمدی عصر امروز در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه اقدامات کمیسیون در بحث آسیب‌شناسی و تقویت ساختار کمیسیون پیگیری می‌شود اظهار داشت: 14 کارگروه فعال و 16 کمیته در سطح شهرستان‌ها فعال هستند که البته گاهی اوقات دستگاه و سازمان‌ها براساس وظایف دچار روزمرگی می‌شوند که برای افزایش بهره‌وری آسیب‌شناسی انجام شده تا نظام تصمیم‌گیری مناسبی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ایجاد سامانه جامع اطلاعاتی در استان تهران ضروری است همچنین حجم کالای قاچاق در استان تهران باید احصا شود که اطلس مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان‌های تهران آماده شده است و اطلس شهر تهران نیز به زودی آماده می‌شود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران بیان کرد: ارزیابی و ارزشیابی دستگاه‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است، همچنین کمیته کالاهای سلامت‌محور در فرمانداری‌ها ابلاغ شده که براساس برآورد انجام شده فرمانداری‌ها رضایت داشتند ضمن اینکه کیفی شدن کمیته‌های شهرستانی نیز اهمیت دارد چرا که عمده مصوبات یا تکراری و یا اجرایی نشده است.

محمدی افزود: در طول سال گذشته 5 طرح اجرایی شد که یکی از آن‌ها طرح مبارزه با قاچاق طلا و جواهر بود که بازرسی از 880 واحد صنفی در چهار منطقه تهران انجام و اخطارهای ارشادی ابلاغ شد همچنین طرح مقابله با قاچاق ارز در سبزه میدان که با حضور نمایندگان بانک مرکزی صورت گرفت  89 نفر دستگیر و 125 هزار دلار و 22 هزار و 740 یورو کشف شد.

12 تن چوب قاچاق در خراسان جنوبی کشف شدبیش از 1.5 میلیون نخ سیگار خارجی قاچاق در همدان کشف شدبیش از 70 تن سیمان قاچاق در سیستان و بلوچستان کشف شد

وی سپس به بازدید از شرکت‌های واردکننده تلفن همراه اشاره کرد و گفت: 40 شرکت مورد بازرسی قرار گرفت و هر 40 مورد به مراجع قضایی ارجاع شد در زمینه طرح مقابله با برندها و پوشاک قاچاق نیز در دو مقطع زمانی انجام و 213 واحد بررسی و 41 صورتجلسه صادر و 4 میلیارد تومان پوشاک کشف شد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران همچنین با اشاره به اجرای کمیته پایش و صحت‌سنجی مراکز نگهداری کالاها عنوان کرد: در صورت اجرایی شدن این کمیته در بحث حمل و نقل کالای قاچاق اقدامات مؤثری پیگیری می‌شود ضمن اینکه حجم قاچاق دام نیز کاهش یافته و پلاک‌کوبی دام در 6 ماهه دوم در استان تهران اجرایی می‌شود.

محمدی ادامه داد: حرکت‌های خوبی در زمینه املاک تملیکی انجام شده که دستور فروش و امحای 905 پرونده به ارزش 20 میلیارد تومان اخذ شده است که شامل کالاهای بوده که از سال 94 در انبارها نگهداری می‌شدند.

وی با اشاره به لزوم پیگیری بانک اطلاعاتی اظهار داشت: در حوزه مبارزه با قاچاق اگر می‌خواهیم موفق شویم باید مبارزه با قاچاق اولویت‌بندی و وضعیت شناسایی شود ضمن اینکه وضعیت کالای مشابه خارجی در استان تهران نیز باید برآورد شود چرا که سبک زندگی مردم تغییر کرده و استفاده از کالای قاچاق تبدیل به هنجار شده و باید به سمت تغییر سبک زندگی حرکت کنیم.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق باید به صورت اجتماعی انجام شود همچنین اطاله دادرسی، عدم استفاده از مجازات تکمیلی، عدم وصول جرائم که تنها حدود 10 درصد جرایم در طول سال در استان تهران وصول می‌شود مشکلاتی را ایجاد کرده که نیازمند پیگیری بیشتر است.

انتهای پیام/ش

R7840/P/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۵۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار مبادله‌ای واردکانال جدید شد/ قیمت: ۴۴ هزار و ۳۸ تومان

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۴ هزار و ۳۸ تومان و حواله دلار نیز به ۴۱ هزار و ۱۱۸ تومان رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در معاملات امروز (چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ 44 هزار و 38 تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ 41 هزار و 118 تومان معامله می‌شود.

ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد

 

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به 47 هزار و 88 تومان و نرخ حواله یورو به 43 هزار و 967 تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، 11 هزار و 991 تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز 11 هزار و 196 تومان است.

بروز رسانی: چهار‌‌شنبه 5  اردیبهشت 09:00

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (اسکناس)

44  هزار و 38  

قیمت دلار (حواله)

41  هزار و 118

قیمت یورو (اسکناس)

47  هزار و 88

قیمت یورو (حواله)

43 هزار و 967

قیمت درهم (اسکناس)

11 هزار و 991

قیمت درهم (حواله)

11 هزار و 196

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پاکبان زنجانی با کیف پر از دلار و مدارک چه کرد؟
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ سرپیچی سکه از طلا
  • کشف کالا‌های قاچاق ۵۶ میلیاردی در اردبیل
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
  • قیمت دلار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مجموع تامین ارز برای کالا‌های اساسی به ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار رسید
  • قیمت دلار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دلار مبادله‌ای واردکانال جدید شد/ قیمت: ۴۴ هزار و ۳۸ تومان
  • یورو رکورد زد