Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@13:10:56 GMT

شکست ۳۰ هزار گیمر از هوش مصنوعی در ۳ روز

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۵۶۶۸

شکست ۳۰ هزار گیمر از هوش مصنوعی در ۳ روز

هوش مصنوعی توسعه یافته توسط شرکت "اوپن ای‌آی"(OpenAI) تمام آخر هفته را به رقابت با انسان‌ها در بازی "Dota 2" پرداخت و با شکست بیش از ۳۰ هزار نفر و برد در ۷۲۱۵ بازی آمار ۹۹.۴ درصد برد را ثبت کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، از شب ۱۸ آوریل تا ۲۱ آوریل به مدت سه شبانه‌روز هر کسی که به اینترنت دسترسی داشت می‌توانست فرصتی برای بازی در برابر ربات هوش مصنوعی شرکت "اوپن ای‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آی" در بازی استراتژیک Dota 2 داشته باشد و هزاران نفر این دعوت را رد نکردند اما اغلب دست خالی برگشتند.

این ربات اوایل همین ماه تیم قهرمان جهان را شکست داده بود. بنابراین آماری که در انتهای این سه روز ثبت شد غافلگیرکننده نیست.

این ربات باهوش ۷۲۱۵ بازی را برد و در مجموع به آمار پیروزی ۹۹.۴ درصدی رسید. تنها ۴۲ بازی را باخت که البته ۱۰ بارِ آن توسط یک تیم حرفه‌ای به نام "presumably fantastic" انجام شد و تنها سه تیم دیگر موفق به برد سه بازی پشت سر هم شدند.

ربات موسوم به "OpenAI Five" که توسعه آن توسط "ایلان ماسک" سرمایه‌گذاری شده است به این دلیل چنین نامی دارد که می‌تواند بازی‌های پنج در برابر پنج را با انسان‌ها انجام دهد.

ربات "OpenAI Five" یک پروژه یادگیری ماشین است که تجربه سال‌ها بازی را در برابر خود و گذشته خود دارد.

این آخرین مبارزه‌طلبی عمومی "OpenAI Five" بود. با وجود این، شرکت سازنده همچنان به بالا بردن توانایی‌های آن ادامه می‌دهد، نه لزوماً فقط به این دلیل که بازیکنان حرفه‌ای بازی Dota 2 را شکست دهد، بلکه می‌تواند از تجربه‌هایی که در بازی یاد می‌گیرد در کارهای دیگر استفاده کند.

این ربات‌ها از شکست‌های خود درس می‌گیرند و بر همین اساس رشد می‌کنند. این ربات نیز باعث افزایش تجربه "Hindsight Experience Replay" می‌شود که یک الگوریتم منبع باز بر اساس آموزش از شکست ربات‌ها است.

"گرگ براکمن" از مدیران شرکت اوپن ای‌آی در بیانیه‌ای گفت: بازی‌ها واقعاً معیار و ابزار خوبی برای پیشرفت هوش مصنوعی هستند. این بازی‌های استراتژیک پیچیده نقطه عطفی برای پیشرفت هوش مصنوعی هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایلان ماسک هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۵۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اپل تراشه‌‎های هوش مصنوعی خود را برای مراکز داده توسعه می‌دهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، وال استریت ژورنال به نقل از افراد آشنا گزارش داد که اپل در حال توسعه تراشه خود برای اجرای نرم افزار هوش مصنوعی در مراکز داده است.

اپل که در زمینه هوش مصنوعی از رقبای خود عقب افتاده است، از سؤال در مورد برنامه های خود برای این فناوری طفره رفته است.

تیم کوک، مدیرعامل این شرکت در مصاحبه‌ای با رویترز گفت: «ما همچنان نسبت به فرصت‌های خود در زمینه هوش مصنوعی مولد بسیار خوش‌بین هستیم و سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی انجام می‌دهیم.

در این گزارش آمده است که این پروژه با نام رمز داخلی «Project ACDC» (تراشه‌های اپل در مرکز داده) با هدف استفاده از تخصص طراحی تراشه اپل برای زیرساخت سرور آن است.

به گفته این روزنامه، این پروژه چندین سال است که در حال انجام است، اما مشخص نیست که چه زمانی رونمایی خواهد شد.

در این گزارش آمده است که برای تراشه سرور اپل، این مؤلفه احتمالاً بر روی اجرای مدل‌های هوش مصنوعی، که به عنوان استنتاج نیز شناخته می‌شوند، متمرکز خواهد بود تا بر روی آموزش مدل‌های هوش مصنوعی.

اپل بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد.

وال استریت ژورنال گفت که اپل با شرکت تولید نیمه هادی تایوان برای طراحی و شروع تولید چنین تراشه هایی همکاری می کند؛ اما اضافه می کند که هنوز مشخص نیست که این دو شرکت درباره این موضوع به نتیجه قطعی رسیده اند یا خیر.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی ربات‌ها را بهتر از انسان‌ آموزش می‌دهد
  • هوش مصنوعی رقیب گوگل و اوپن ای آی در راه است
  • اپل تراشه‌‎های هوش مصنوعی را برای مراکز داده توسعه می‌دهد
  • اپل تراشه‌‎های هوش مصنوعی خود را برای مراکز داده توسعه می‌دهد
  • ایران موفق به تولید زیردریایی هدایت پذیر از راه دور شد
  • وقتی هوش طبیعی حشرات به کمک ربات‌ها می‌آید
  • ساخت زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور با قابلیت بازرسی و عملیات مختلف
  • تولید زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور توسط دانش‌بنیان‌ها
  • تجهیز ربات‌ها به «هوش طبیعی» ممکن شد
  • مایکروسافت استفاده از هوش مصنوعی برای پلیس آمریکا را ممنوع کرد