Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، بارش شدید باران در شهرستان طبس و جاری شدن سیل در روزهای پایانی فروردین موجب تخریب بخشی از منازل مناطق عشایری و روستاهای بخش «دستگردان» شد. میزان بارش باران در این مناطق 90 میلیمتر در 24 ساعت بوده است.

 

357 واحد مسکن روستایی بر اثر وقوع سیل در منطقه کوه یخاب ، چاه مسافر بخش دستگران شهرستان طبس تخریب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرعت سیل در بخش دستگردان بسیار وحشتناک بود و وسعت زیادی از مزارع زیر آب رفت و چیزی به اسم جاده، مزرعه و باغ وجود ندارد. تقریبا بیش از 90 درصد منازل در دهستان یخاب خسارت دیده است.

حال طبق فرمایش مقام معظم رهبری « بسیجی باید در وسط میدان باشد تا فضیلت های اصلی انقلاب زنده بماند ».  زمان خدمت رسانی به مردم سیل زده است...

غیرت دینی، شور انقلابی، نوع دوستی، ایجاد روحیه نشاط، امید و سرزندگی، وحدت و همدلی ملت یکپارچه در پشتیبانی از آسیب دیدگان یکی از مهمترین مؤلفه های ایرانیان است که در این گونه حوادث طبیعی و غیر طبیعی بروز و ظهور پیدا می کند.

تشکل های مردمی همچون بسیج و سپاه همیشه در صف اول مجاهدت و خدمت به مردم آسیب دیده در جای جای کشور بوده اند و این را تکلیف خود می دانند. به گفته تعدادی از مردم مناطق سیل زده، سپاه و آستان قدس پیشتاز در خدمت رسانی در مناطق سیل زده بخش دستگردان بودند.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس و تعدادی از بسیجیان در قالب گروه‌های جهادی به همراه نمایندگان آستان قدس رضوی در استان از دهستان‌های یخاب بخش‌ دستگردان طبس و دیگر روستاها بازدید و خسارت را بررسی کردند و به گفته مردم در برخی از روستاها سپاه و آستان قدس اولین گروه در خدمت رسانی به محرومان بودند.

مهدی مرادی فرزندشهیدعلیجان‌مرادی و رئیس‌شورای‌شهرستان‌طبس در خصوص کمک رسانی در سیل اخیر در دهستان یخاب گفت: بسیجیان همیشه در صحنه هستند و کمک به محرومین، نیازمندان و بویژه سیل زدگان را از وظایف اصلی خود میدانند و از اولین ساعات بارندگی در امداد رسانی نقش ویژه ای را ایفا نموده اند.

وی اضافه کرد: تا کنون با همکاری آستان قدس رضوی و ستاد اجرایی فرمان امام ( ره) ، در جهت توزیع ۲۵۰۰ غذا، تحویل اقلام مورد نیاز سیل زدگان،همکاری و همراهی با ستاد بحران، توانسته ایم اقدامات مطلوبی را انجام دهیم. این اقدامات تا رفع کامل مشکلات سیل زدگان با تمام توان ادامه خواهد داشت.

مرادی گفت: ضمناً گروه های جهادی شهید حججی، شهید علیجان مرادی، متخصص در زمینه های پزشکی، ساختمان سازی، ایزوگام، دامداری، کشاورزی و رفع مشکلات قنوات در روزهای آتی برنامه های مطلوبی را ارائه خواهند داد.

رئیس شورای شهرستان طبس خاطرنشان کرد: بیشتر راههای روستایی ارتباطشان با مرکز شهرستان قطع شده است. تعداد خانه های آسیب دیده ۲۲۸ باب است که ۳۰ تا ۶۰ درصد تخریب شده‌اند. محله نگهداری دامها  ۹۰باب کاملاً تخریب شده است.

 

وی اظهار داشت: نیازهای اصلی مردم منطقه در حال حاضر ترمیم راه های دسترسی، جلوگیری از تخریب کامل منازل، تهیه وسایل زیر آوار مانده روستائیان، تامین ماشین آلات و بیل مکانیکی جهت باز نمودن قنات های مسدود، تهیه اقلام غذایی ، لباس و پتو است.

 

روستاهایی که در اثر سیل خسارت دیده اند از جمله سمبا، سربالا، کویرکاج، کوتاه رضاقلی، قرچه، پده بید، یخاب، زبرکوه ، چاه مسافر، چاه شور، کال عبدالغنی، انجیره ، حوض زیره، حوض کربلایی اسدالله ، کرکس آب، چاه پی آب، کریم آباد و چاه پالیز می توان نام برد.

 

مردم استان خراسان جنوبی که از کمک به مردم سیل زده سایر نقاط کشور دریغ نکردند در کنار مسئولین برای ساخت و آبادانی نقاط آسیب دیده به دستگیری و مساعدت هم استانی های خود در شهرستان طبس و بخش دستگردان همت و تلاش مضاعف دارند.

  به قلم کاظم عباسی

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۶۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، امروز نشست روسای ستاد‌های عتبات عالیات شهرستان‌های استان در روستای مهموئی بیرجند برگزار شد تا در آن برنامه‌های این ستاد‌ها در سال ۱۴۰۳ ابلاغ شود.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در این مراسم گفت: تعهد مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات در سال ۱۴۰۲، ۱۷۰ درصد محقق شده است.
جوینده افزود: هر نفر ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان تعهد داشته اند در حالی که ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان محقق شده که نشان از عشق و ارادت مردمان استان به اهل بیت (ع) است و این رقم قطعا در سال ۱۴۰۳ افزایش خواهد یافت.
با اشاره به اینکه روستای مهمویی روستای نمونه کشور در کمک به بازسازی عتبات عالیات است گفت: بطور میانگین هر نفر از مردم این روستای ۷۵۰ نفری در سال گذشته ۴۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان به عتبات کمک کرده اند که یک رکورد است.
صالحی مسئول استان‌های ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور هم با اشاره به ارادت مردم ایران به اهل بیت (ع) گفت: در این بین مردم خراسان جنوبی سرآمد کشورند که نشان ولایت مداری مردمان این استان است.
در این مراسم از ستاد‌های برتر عتبات عالیات استان نیز تجلیل شد.
همچنین عصر امروز با حضور استاندار از رئیس شورای اسلامی روستای مهموئی به عنوان روستای نمونه کشور در بازسازی عتبات عالیات تجلیل شد.
استاندار در این دیدار با تجلیل از عشق و ارادت مردم روستای مهمویی برای بازسازی عتبات عالیات گفت: خراسان جنوبی الگویی برای بازسازی عتبات است و این کم‌های علاوه بر بازسازی اعتاب مقدسه، زمینه فرهنگ سازی برای این امر مقدس را هم فراهم می‌کند.
آقای قناعت با اشاره به خشکالی بیش از ۲ دهه در استان گفت: برای حل مشکل خشکسالی دولت سیزدهم طرح انتقال آب از دریای عمان را در دستور کار دارد که امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۴ اولین سهمیه آب از این طریق به استان اختصاص می‌یابد.
در این جلسه مشکلات روستای مهموئی از جمله برق رسانی به بارگاه‌های زرشک، تکمیل سالن ورزشی و الحاق زمین مطرح شد که مقرر شد در جلسه‌ای با حضور استاندار بررسی شود.
همپنین امروز طرح آبرسانی به روستای مهمویی آغاز شد و قرار شد تا هفته دولت امسال به بهره برداری برسد.

دیگر خبرها

  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • تصویری دیده نشده از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت
  • شرکت ۲۰ هزار بسیجی در المپیاد جام شهید عجمیان
  • واقعه طبس باید در عرصه‌های ملی جدی دیده شود
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند
  • خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز
  • تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند
  • راه اندازی بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در شرق خراسان رضوی
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدان‎داری برای خدمت به مردم