Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - حجت اله مهديان رئيس هيئت‌مديره و مديرعامل بانک توسعه تعاون گفت: تسهيلات اعتباري بانک توسعه تعاون در سال جاري به رقم 125000 ميليارد ريال افزايش خواهد يافت.
به گزارش خبرگزاري آريا، حجت اله مهديان رئيس هيئت‌مديره و مديرعامل بانک توسعه تعاون که در مراسم اختتاميه کارگاه آموزشي مديران ستادي و استاني بانک توسعه تعاون در مرکز آموزش و پژوهش اين بانک سخن مي‌گفت بابيان مطلب فوق اظهار داشت: بانک توسعه تعاون موفق به اجراي دقيق تکاليف ملي و دولتي گرديده است و با حداکثر توان و تجهيز کامل نيروها و امکانات، در تکاليف دولتي و ملي مشارکت داشته است و از اين حيث بانک توسعه تعاون حائز اعتبار ويژه‌اي گرديده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به‌ضرورت رعايت چهاراصل سلامت، صداقت، شجاعت و شفافيت و اهميت تسري آن در کليه رده‌هاي سازماني، اجراي راهبردهاي هفت‌گانه ابلاغي را در دستيابي به اهداف توسعه‌اي بانک الزامي دانست و در اين خصوص افزود راهبردهاي هفتگانه بانک شامل: مشارکت فعال در اجراي سياست‌هاي بخش تعاون، بهبود و اصلاح ترازنامه و شاخص‌هاي عملکردي بانک، ارائه خدمات بانکي به بنگاه‌هاي کوچک و متوسط به‌ويژه مشتريان بخش تعاون در جهت ايجاد اشتغال و کمک به تحقق شعار "رونق توليد"، استمرار اجراي طرح ملي اشتغال پايدار روستايي و عشايري، اهتمام ويژه بر کار جمعي، رعايت اخلاق حرفه‌اي و تکريم مشتريان، توسعه و بهبود روابط با فعالان بخش تعاون (اتحاديه‌هاي ملي و استاني)، توجه جدي به استقرار نظام مديريت دانش (خلق دانش، اشتراک دانش، به‌کارگيري دانش) مي‌باشد که اجراي دقيق آن در سرلوحه فعاليت همه همکاران بانک توسعه تعاون قرار خواهد گرفت.
وي در ادامه به تعامل حداکثري با اتحاديه‌هاي شرکت‌هاي تعاوني اشاره نمود و دراين‌باره گفت: اتحاديه‌هاي تعاوني و جامعه توانگران از پتانسيل مطلوبي براي توسعه عمليات بانکي برخوردار هستند و مسلماً در سال جاري سطح ارتباط با تعاون گران و فعالان بخش اقتصاد مردمي تعاون با رويکرد بر کمک تحقق رونق توليد و منويات مقام معظم رهبري بيشتر و کيفيتي‌تر خواهد شد.
وي همچنين در ادامه افزود: بانک توسعه تعاون با مشارکت حداکثري در انجام طرح‌ها و تکاليف دولتي، موردتوجه مقامات دولتي در اعطاي عامليت طرح‌هاي مهم دولتي قرارگرفته و بانک از اين حيث، حائز اعتبار ويژه‌اي گرديده است.
رئيس هيئت‌مديره و مديرعامل بانک توسعه تعاون بابيان اينکه رقم تسهيلات اعطايي اين بانک در سال 1397بالغ‌بر 95000ميليارد ريال بوده است گفت: بر اساس برنامه اين رقم در سال جاري به 125000ميليارد ريال افزايش خواهد يافت.
مهديان با بررسي عملکرد بانک طي دوره فعاليت اظهار داشت: افزايش 50درصدي منابع سپرده‌اي طي سه سال اخير و همچنين افزايش هفتاددرصدي حجم تسهيلات بانک طي مدت يادشده حاکي از افزايش حجم عمليات و بزرگ‌تر شدن بانک مي‌باشد.
مهديان با اشاره به نام‌گذاري سال 1398توسط مقام معظم رهبري تحت عنوان "رونق توليد"، مسير حرکت بانک را در سال جاري بر مبناي اين راهبرد توصيف نمود و دراين‌باره اظهار داشت بي‌شک تخصيص هفتاددرصدي تسهيلات اعتباري اين بانک مطابق با اساسنامه به بخش تعاون مسلماً بر محوريت کمک به رونق توليد و کمک به ايجاد و توسعه اشتغال خواهد بود.
مهديان اجراي برنامه‌هاي کاهش قيمت تمام‌شده پول به ميزان سه درصد، اخذ خط اعتباري دو هزار ميليارد ريالي از بانک مرکزي در جهت تأمين نيازهاي مالي بنگاه‌هاي توليدي و شرکت‌هاي تعاوني را از ديگر دستاوردهاي سال گذشته قلمداد کرد و در همين باره افزود علاوه بر بهبود تحقق شاخص‌هاي توسعه‌اي و مالي بانک در سال گذشته، اجراي برنامه‌هاي کاهش مطالبات، فعاليت‌هاي ارزي، افزايش حجم دارايي‌ها و تعامل مثبت با دستگاه‌هاي بالادستي از ديگر اقدامات قابل‌قبول بانک در سال 97 بوده است.
مديرعامل بانک توسعه تعاون خاطرنشان کرد: کليه پست‌ها و جايگاه‌هاي تخصصي در صف و ستاد بايد بر پايه اعتماد به جوانان تکميل گردد و توصيه وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي نيز استفاده از نيروي جوانان در پيشبرد امور بوده است.
مهديان واحدهاي نظارتي بانک را راهنماي کارکنان بانک در انجام عمليات بانکداري توسعه‌اي دانست و در اين رابطه گفت: البته شجاعت و انگيزه کارکنان بانک نبايد تحت تأثير اقدامات بيش‌ازحد احتياطي قرار گيرد.
همچنين در ادامه سخنانش به اقدامات و تلاش‌هاي مجموعه ستاد و استان‌ها در جهت اخذ تصميمات آني با رويکرد کمک به مردم سيل‌زده کشور گفت بانک توسعه تعاون با درک صحيح از مسئوليت اجتماعي به‌عنوان بانک پيشرو در جهت حمايت و مساعدت از مردم سيل‌زده اقدامات مناسبي را منظور و در اين راستا توانسته است شرايط و وضعيت قابل‌قبولي را مهيا کند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۶۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت اقتصاد، وزرای امور اقتصادی و دارایی و جهاد کشاورزی در نشستی، راهکارهای تأمین مالی برای توسعه سیصد هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور در استان‌های خوزستان، گیلان و مازندران را بررسی کردند.

در این نشست که با حضور سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از معاونان و مدیران دو وزارتخانه و در وزارت اقتصاد برگزار شد، راهکارهای تأمین مالی توسعه ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان و ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان‌های گیلان و مازندران مورد بررسی قرار گرفت.

تأمین مالی ریالی این پروژه‌ها و استفاده از فاینانس کشور چین از جمله راهکارهایی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اهمیت و ضرورت تأمین امنیت غذایی کشور و نقش این اراضی در افزایش تولید محصولات مهم کشاورزی از جمله ذرت، سویا و برنج مقرر شد در خصوص یکی از روش‌های تأمین مالی از طریق فاینانس خارجی یا استفاده از منابع ریالی بانک‌های کشور تصمیم‌گیری شود.

بر اساس این گزارش، با اجرای این طرح‌ها نزدیک به سه میلیون تن افزایش تولید در بخش محصولات کشاورزی کشور ایجاد خواهد شد و میزان منابع لازم برای اجرای این طرح‌ها نیز در حدود ۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

کد خبر 6097062

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان
  • آخرین وضعیت متقاضیان تسهیلات مسکن در این بانک مشخص شد
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • کاهش اتکا به تسهیلات بانکی با اجرای قانون تامین مالی تولید
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می‌دهد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می دهد
  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • پیشرفت نهضت ملی مسکن در غیبت بانک‌های خصوصی
  • سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی