Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای انقلابی فرهنگی گفت: برخی صرفا معتقدند امام زمان با گل می آیند و برخی دیگر در نقطه مقابل امام زمان را جنگجوی با شمشیر فقط میدانند. امام زمان هم با گل و هم با شمشیر می ایند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ حسن رحیم پور ازغدی روز سه‌شنبه 3 اردیبهشت در ویژه برنامه نیمه شعبان که به همت بسیج دانشجویی در دانشگاه شاهد برگزار شده بود ضمن غلط دانستن حضور در عصر ظهور گفت: ما در عصر انتظار قرار داریم و باید منتظرانه مجاهدت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: بعد معنوی و ولایی امام زمان یک بعد والایی است که از ما خارج است. امام زمان قرار است پروژه انبیا را اجرایی کنند. کار ناتمام همه انبیا و امامان را ایشان خاتمه می دهد.


عضو شورای انقلابی فرهنگی با اشاره به اهمیت یک انسان بیان کرد: اگر یک پیامبر جمعیت مجدودی را نجات داده، مهم است. نجات یک انسان مهم است. نجات چند انسان در وهله دوم است. انبیا موفقیت‌هایی داشتند اما پیروزی اصلی اتفاق نیفتاده و در زمان ظهور رخ میدهد.


وی خاطر نشان کرد: چند وعده در قرآن آمده که در سطح کل بشریت عملی نشده است. طبق آیه 55 سوره نور، استخلاف جانشینان، حاکمیت مقتدرانه دین، امنیت جهانی در دوره ظهور تحقق نهایی می شود.


رحیم پور ادامه داد: پایان دنیا پایان شیرینی خواهد بود و بن بست وجود ندارد. پس از بی عدالتی ها، عدالت و پس از همه شرک، توحید خواهد آمد. وضعیت فعلی جهان ثابت نخواهد ماند و بر اساس تعالیم دینهای مختلف، بی سرانجامی‌ها سرانجام پیدا میکند. در مسیر مبارزه باید به این مساله توجه داشته باشیم.


استاد حوزه و دانشگاه افزود: برخی صرفا معتقدند امام زمان با گل می آیند و برخی دیگر در نقطه مقابل امام زمان را جنگجوی با شمشیر فقط میدانند. امام زمان هم با گل و هم با شمشیر می ایند. با هر کس با زبان خودش برخورد میکند. مهدویت، هم انتظار صلح و هم اننظار جنگ جهانی است. صلح برای کل بشریت و جنگ برای راهزنان بشریت است.

.
وی با اشاره به ارائه اسلام نو و کامل توسط حضرت مهدی گفت: ما همه مسلمانیم و هم به دین ظلم میکنیم. طبق خطبه 138 نهج البلاغه با دینی سروکار داریم که همه میگویند آن را قبول داریم بشرط اینکه منافع ما را تامین کند. به جای قران و اسلام خداپرستان، با قرآن و اسلام هواپرستان رو به رو هستیم. اکثریت بشر به خدا معتقدند اما هرکس از هر دین و مذهبی تفسیر خودش را دارد. همه بخشهای کم ضرر و راحت دین را انجام میدهیم ولی حاضر به پرداخت خمس و حقوق فقرا نیستیم، در معامله سر دیگران کلاه میگذاریم و غیره.


رحیم پور ازغدی طبق خطبه 138 نهج البلاغه در وصف امام مهدی گفت: حضرت مهدی کتاب و سنتی را که مرده و جسدش مانده، احیا می کند. امام زمان ابتدا سبک زندگی شیعه و مسلمانان را اصلاح میکنند و سپس مابقی مردم جهان.
وی در پاسخ به سوال 《آیا از شمشیر امام زمان خون می چکد》 بیان داشت: خون غاصبان و خون ریزان قطعا از شمشیر ایشان چکیده خواهد شد. امام زمان با همه بشریت اهل مدارا و گفتگو هستند و تکمیل عقول در همین راستا صورت می پذیرد.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با بیان وجود ظاهری و باطنی امام زمان خاطر نشان کردند: حضرت مهدی در بین ما زندگی میکنند ولی او را نمی بینیم. در حکومت جهانی صحبت از یک انقلاب بزرگ است که بشریت برای آن باید آماده باشند.


وی تصریح کرد: امام زمان رجال الغیب تربیت کرده که مخفی اند. به غیر از تربیت خاص به صورت عمومی نیز تربیت داشته اند. قیام های آزادی خواه و عدالتحواهانه که به وجود آمده اند، نمونه ای از این تربیت عام است. انقلاب اسلامی نیز به عشق امام زمان بوده است. پرچم مقاومت در جهان و ممطقه نیز پرچم آن حضرت است.


این استاد دانشگاه و حوزه ضمن برشماری عدالت و حقوق به عنوان بزرگترین مشکل جهان بیان کرد: نگاه شیعه آن است که اگر عدالت اجرا شود، دین خودبخود اجرا می شود. به فرموده امام کاظم یک روز اجرای عدالت دنید را گلستان می نماید.


وی در پایان گفت: در زمان ظهور هیچ کس حق ندارد به ضعیف تر از خودش ظلم کند و جلوی رشد او را بگیرد. سرمایه داری تمروز در جهان، همین کار را انجام می دهد و طبقات پایین دچار ظلم و مدیریت در دست فاسدان است که با حضور امام زمان این امر برچیده می شود.

   

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رحیم پور از جشن نیمه شعبان دانشگاه شاهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۶۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب به انتشار مطلبی پیرامون ریشه کنی فقر اقتصادی در زمان حکومت امام زمان علیه السلام پرداخته که تقدیم علاقه‌مندان می‌شود:

سلامتی یکی از نعمت‌های است که قدر آن به درستی دانسته نمی‌شود و بشر تا زمانی که از آن برخوردار است، نسبت به آن بی توجه می باشد و شاکر این نعمت بزرگ نیست. همانطور که در روایت نبوی به این حقیقت اشاره شده است: « نِعْمَتَانِ مَکْفُورَتَانِ الْأَمْنُ وَ الْعَافِیَةُ[۱] دو نعمت است که قدر آن دانسته نمی شود امنیت و عافیت.»

یکی از گرفتاری‌های بشر در عصر کنونی بیماری‌هایست که منشأ تعدادی از آنها دست ساز جریان‌های ضد بشری و زیست محیطی و برخی بخاطر تغییر سبک زندگی انسانها است که به همراه دیگر عوامل باعث شیوع و حتی پدید آمدن بیماری های جدیدی در بین انسانها شده است.

در عصر حکومت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) به خاطر پیشرفت علم از یک طرف و نابودی جریان‌های ضد بشری و تصحیح سبک زندگی انسانها در امور مادی و معنوی باعث افزایش طول عمر انسانها خواهد شد و امید به زندگی در آن عصر، به شدت افزایش می یابد. همانگونه که از امیرالمؤمنین(علیه السلام) نقل شده است: « فیَبْعَثُ المهْدِیُّ (علیه السلام) اِلی أُمَرَائِهِ بسائرِ الأمْصارِ بالعَدْلِ بینَ النَّاسِ و یذهب الرّبا و الزّنا، و شرب الخمر و الرّیاء، ...و تطول‏ الأعمار[۲] پس مهدی (علیه السلام) فرماندهان خود را به سائر شهرها می‌فرستد و دستور رعایت عدل در بین مردم ... و ربا و زنا و شراب خواری و ریا از بین می رود ...و عمرها طولانی شود.»

در نتیجه عصر حکومت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه)، عصر سلامتی و طول عمر انسان است تا در سایه این عمر طولانی خویش، به بندگی خدا پرداخته و بشر زندگی عاری از ناخوشی‌ها را تجربه بنماید.

پی نوشت:

[۱]. ابن بابویه، محمد بن علی، الخصال، جامعه مدرسین - قم، چاپ: اول، ۱۳۶۲ش، ج‏۱ ؛ ص۳۴.

[۲]. مقدسی شافعی سلمی، یوسف بن یحیی، عقد الدرر فی أخبار المنتظر (عج)، مسجد مقدس جمکران، سوم، ۱۴۲۸ ه.ق، ص۲۱۱

دیگر خبرها

  • خلیج فارس جزو هویت ملی ایران
  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • صحبت‌های پدر حسن یزدانی درباره زمان بازگشت او
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست
  • عمل به آموزه‌های قرآن، نسخه شفابخش نجات بشریت است
  • بزرگداشت حمزه سیدالشهدا در کشور کم‌رنگ است
  • راه جلب عنایت امام زمان (عج)
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • جهش توسعه در لرستان آغاز شده و نیاز به پیگیری دارد