Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-27@03:59:48 GMT

شیرین سازی نفتا در پالایشگاه ستاره خلیج فارس

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۶۶۳۶

مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس از تغییر ماهیت فاز چهارم و تولید نفتای شیرین برای نخستین بار در این پالایشگاه خبرداد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  محمدعلی دادور گفت: پیش از این مقرر شده بود که ماموریت فاز چهارم پالایشگاه ستاره خلیج فارس پالایش روزانه ۱۲۰ هزار بشکه میعانات گازی باشد، اما با تغییرات انجام شده این فاز با هدف بهینه‌سازی ظرفیت موجود تغییر ماهیت خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بابیان اینکه، تغییر کارکرد فاز چهارم ظرفیت پالایشگاه را کاهش نخواهد داد افزود: با افزایش ظرفیت پالایشی در هر سه فاز موجود از ۱۲۰ به ۱۸۰ هزار بشکه، می‌توان تولید مورد انتظار از فاز چهارم را در سه فاز موجود تقسیم کرده و هزینه سرمایه‌گذاری مورد نیاز را صرفه‌جویی کرد.
مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس بابیان اینکه در پی تغییرات مذکور خوراک ورودی این پالایشگاه افزایش خواهد یافت تاکید کرد: با افزایش ظرفیت پالایشی در فاز‌های موجود و صرف هزینه‌ای حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیون یورو، هم‌اکنون توانسته‌ایم مجموع خوراک پالایشگاه را به روزانه ۴۰۰ هزار بشکه برسانیم.
دادور گفت: برای نخستین بار در فروردین امسال، با تغییردادن مشخصات فنی خوراک، تولید محصول نفتای ترش این پالایشگاه حذف و همه نفتای تولیدی پالایشگاه، شیرین شد.
وی با اشاره به افزایش کیفیت محصولات تولیدی پالایشگاه با تزریق نفتای شیرین تولیدی، افزود: با تغییرات ایجاد شده و تولید حدود روزانه ۲۰ هزار بشکه نفتای شیرین، ظرفیت واحد‌های تقطیر و بنزین سازی پالایشگاه نیز ارتقا می‌یابد و مقدار بنزین تولیدی در پالایشگاه تا یک هفته آینده به روزانه حدود ۴۷ میلیون لیتر و گازوئیل به روزانه ۱۳ میلیون لیتر می‌رسد.
مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس با تاکید بر این که نفتای تولیدی در پالایشگاه همچنین به عنوان خوراک در اختیار پتروشیمی‌ها قرار خواهد گرفت، گفت: در هنگام طراحی ترکیب خوراک ورودی به پالایشگاه ۶۰ درصد نفتا، ۳۵ درصد نفت سفید و نفت‌گاز و ۵ درصد گاز مایع بود که این ترکیب هم اکنون به ۷۲ درصد نفتا، ۲۵ درصد نفت سفید و نفت‌گاز و حدود ۲.۵ تا ۳ درصد گاز مایع تغییر یافته است.
پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی دنیا که می‌توان آن را به لحاظ استفاده از توانمندی متخصصان داخلی در اجرا و استفاده از تجهیزات تولید داخل، ایرانی‌ترین پالایشگاه کشور نامید، روزانه ۴۰۰ هزار بشکه میعانات گازی با ارزش میدان مشترک پارس جنوبی و تبدیل آن به فرآورده‌های سبک و باکیفیت، کشور را در مسیر خودکفایی در تامین بنزین مورد نیاز قرار داده است.
ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس با ظرفیت دریافت روزانه ۳۶۰ هزار بشکه خوراک از میدان مشترک پارس‌جنوبی در قالب ۳ فاز ۱۲۰ هزار بشکه‌ای از سال ۱۳۸۵، با هدف حفظ و استمرار عملیات برداشت گاز از میدان مشترک پارس‌جنوبی، کاهش آلایندگی‌های محیط زیستی و کمک به خودکفایی کشور در تامین فرآورده‌های راهبردی انرژی آغاز شد.
فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بهمن ماه ۹۷ افتتاح شد و با تولید روزانه ۴۵ میلیون لیتر بنزین، سقف تولید بنزین به روزانه ۱۰۵ میلیون لیتر رسید تا کشور از واردات بنزین بی‌نیاز شد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: ستاره خلیج شیرین سازی نفتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۶۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای جوان سازی روستا‌ها تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،حامد رستمی اجرای سیاست‌های افزایش جمعیت در روستا‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و دولت همه توان خود را در این زمینه به کار می‌گیرد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس اظهار داشت: فرهنگسازی برای تشکیل خانواده و فرزندآوری به همراه تحکیم بنیان خانواده از راهکار‌های عملیاتی در راستای اجرای سیاست‌های جمعیتی هستند.
رستمی از ظرفیت‌های روستایی به عنوان موتور محرک تولید یاد کرد و افزود: روستا‌های استان پهناور فارس پرچمدار تولید در ایران اسلامی هستند و تحقق شعار سال با هم افزایی روستانشینان ممکن خواهد بود.
وی اظهاری امیدواری کرد اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی در روستا‌ها به مهاجرت معکوس منجر شده و با ارتقا کیفیت زندگی روستانشینان شاهد افزایش جمعیت روستایی و بالندگی کشور در عرصه تولید باشیم.
به گفته این مقام مسئول، تشکیل شورای جوان سازی در روستا‌ها با مدیریت دهیاری، اعضا فرمانده پایگاه‌های مقاومت، خانه‌های بهداشت و معتمدین محلی صورت می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • انتقاد تند یک امام جمعه از واگذاری تیم استقلال به هلدینگ خلیج فارس /چرا سرمایه این هلدینگ خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود /این خیانت است
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • روز‌های شیرین ستاره‌ای که با استقلال فسخ کرده بود!
  • تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • پروژه‌های ناتمام را خاتمه می‌دهیم/ ستاره خلیج فارس بورسی می‌شود
  • شورای جوان سازی روستا‌ها تشکیل می‌شود