Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@22:58:47 GMT

حمایت از راه اندازی گلخانه در فارس

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۶۸۶۲

حمایت از راه اندازی گلخانه در فارس

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: مهمترین مشکل پیش روی توسعه کشت گلخانه ای، اندازه، حرائم و صدور مجوز‌ها بوده، که این مشکلات رفع شده است.

وی با بیان اینکه امروز محدودیتی در خصوص اندازه و ابعاد گلخانه وجود ندارد و حرائم بازنگری شده است، افزود: اگر کسی دارای زمین غیرتصرفی و پروانه آب  باشد در مدت یک هفته مجوز ایجاد گلخانه به وی داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی با اشاره به افزایش ۱۰ برابری بهره‌وری آب در محیط کنترل شده و گلخانه ها، تصریح کرد: افرادی که توجه ویژه به بهره‌وری آب و ایجاد گلخانه دارند، جهاد کشاورزی فارس با کوتاه کردن بروکراسی اداری صدور مجوز از آن‌ها حمایت می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ادامه داد: کشت در محیط کنترل شده امکان افزایش بهره وری آب به عنوان موثرترین پارامتر تولید را ایجاد می‌کند، زیرادر این نوع کشت امکان کنترل عوامل طبیعی از جمله بیماری‌ها، انواع آفت و شرایط اقلیمی خاص فراهم شده که تبخیر و تعرق  را کاهش می دهد.

قاسمی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۲۳ هکتار گلخانه و پوشش سایبان در این استان عملیاتی شده است، اضافه کرد: برنامه بلندمدت توسعه هفت هزار هکتاری کشت گلخانه استراتژی این سازمان است که امسال ۶۰۰ هکتار توسعه کشت گلخانه در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار کرد: امروز محدودیتی برای توسعه کشت گلخانه به لحاظ مساحت گلخانه زیر ۳۰۰ مترمربع با تخصیص تسهیلات ندارد، اما متقاضیان ایجاد گلخانه کوچک مقیاس به منظور تامین نهاده‌ها و بازاررسانی باید به صورت زنجیره‌ای اقدام کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تاکید کرد: از سال ۱۳۹۶ تا سال ۱۴۰۴ توسعه گلخانه در ۴۸ هزار هکتار سطح کشور در دستور کار قرار گرفته که سهم استان فارس ۷ هزار هکتار است.

وی بیان کرد: از کشاورزان و سرمایه گذاران برای سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه کشت گلخانه در محیط‌های کنترل شده در استان فارس دعوت می‌شود.

انتهای پیام/ت

حمایت جهاد کشاورزی فارس از متقاضیان ایجاد گلخانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۶۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود

ایسنا/فارس استاندار فارس بر ضرورت برخورد با هرگونه کشت محصولات زراعی که با آب غیرسالم کشت شود، در این استان تأکید کرد.

محمدهادی ایمانیه امروز، ۵ اردیبهشت‌ماه در اولین شورای کشاورزی استان در سال ۱۴۰۳، با تاکید بر اینکه با هرگونه کشت محصولات زراعی که با آب غیرسالم کشت شود، با قاطعیت برخورد خواهد شد، گفت: در جلسه امروز تکلیف را شفاف روشن کرده‌ایم؛ امحا کشت‌هایی که از آب‌های غیرسالم استفاده می‌کند، برعهده جهاد کشاورزی شهرستان شیراز و با همکاری نیروی انتظامی، سازمان محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی و حوزه قضایی است.

وی با بیان اینکه هیچ فردی حق ندارند سلامت مردم را در معرض خطر قرار دهد، ادامه داد: دو پیشنهاد برای فعالان این حوزه نیز وجود دارد، ابتدا تهاتر زمین در مکان مناسب به جایگزینی زمین‌های فعلی و یا مساعدت در کاشت درخت‌های غیر مثمر و احداث جنگل‌کاری و همچنین ایجاد صنایع چوبی مساعدت می‌شود.

ایمانیه همچنین بر ارزیابی مداوم و مستمر تاکید کرد و گفت: همه فرمانداران و رؤسای ادارات جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها در حوزه گیاهان دارویی، اصلاح الگوی کشت، احداث گلخانه و صنایع تبدیلی، پر کردن چاه‌های غیرمجاز، نصب کنتور و هوشمند شدن چاه‌های کشاورزی  و تولید محصولات ارگانیک به‌صورت مستمر پایش شوند.

استاندار فارس خواستار توجه جدی مسئولان ذیربط به حوزه گیاهان دارویی شد و افزود: در زمینه گیاهان دارویی دستگاه‌های ذیربط در سطح مدیران کل و معاونین جلسات فشرده‌ای برگزار و گزارش جلسات را ارائه کنند.

وی در ادامه خواستار اعلام برنامه عملیاتی در حوزه جهاد کشاورزی در سال ۱۴۰۳ شد و افزود: برنامه عملیاتی مدنظر را برای دانش‌بنیان شدن حوزه‌های مرتبط با جهاد کشاورزی تا پایان اردیبهشت سال جاری ارائه دهید.

ایمانیه استفاده از هوش مصنوعی در مدیریت کردن تولید برخی محصولات کشاورزی و دامی را اقدامی ارزشمند در حوزه جهاد کشاورزی دانست و تصریح کرد: گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تشکیل شود؛ علی‌رغم اینکه شاید این علم جدید مشکلاتی داشته باشد اما در زمینه جهاد کشاورزی، مصرف سوخت، دامداری و دامپروری، اصلاح الگوی کشت قطعا موثر و راهگشاست و می‌توان از این طریق تناسب بین کاشت محصولات زراعی و میزان تقاضا را رعایت کرد.

وی در ادامه از مشارکت مردم در جهش تولید سخن گفت و با اشاره بر اینکه فارس در تولید بسیاری از محصولات زراعی و باغی رتبه‌های برتر را دارد، افزود: تعاونی اشتغال و تولید سازمان جهادکشاورزی و زیرمجموعه آن، با مشارکت مردم وبا هدف ایجاد ارزش افزوده و تکمیل زنجیره‌های ارزش تشکیل شود؛ قطعا تحقق این موضوع برای تولیدکنندگان و مشارکت‌کنندگان سودمند خواهد بود.

نماینده عالی دولت در فارس با تاکید بر اینکه هدف‌گذاری کرده‌ایم تا حداقل یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی طی هرسال در استان داشته باشیم، افزود: میزان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی مختص به سال ۱۴۰۳ را در حوزه جهادکشاورزی مشخص و ارائه کنید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود
  • تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در تربت جام راه‌اندازی شد
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود