Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار کرمانشاه با اشاره به اینکه ممنوعیت ساخت و ساز مجدد در حریم و بستر رودخانه قره‌سو از تصمیمات دولت است، گفت: با همکاری دستگاه قضایی از ساخت مسکن از سوی خانوارهای شهرک کرناچی در منطقه پرخطر و حریم رودخانه قره‌سوجلوگیری می‌شود. ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۶ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

فضل‌الله رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: سیلابهای اخیر سبب طغیان رودخانه قره‌سو در شهر کرمانشاه شد که طغیان این رودخانه سبب آبگرفتگی بیش از 100 واحد مسکونی در شهرک کرناچی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در آن شرایط و با توجه به طغیان رودخانه قرهسو تعدادی از مردم مجبور به ترک منازل خود شدند و در مناطق اسکان اضطراری استقرار پیدا کردند گفت: در شرایط کنونی و بازگشت به این مناطق بیشتر این خانوارها به منازل مسکونی خود بازگشتند و مشغول نظافت منزل خود از گل‌ولای هستند.

رنجبر با بیان اینکه مردم این منطقه به هشدارهای مسئولان پیرامون احتمال طغیان رودخانه توجه نکرده بودند، بیان کرد: به مردم شهرک کرناچی توسط نیروهای شهرداری با نصب پلاکارد، بنر و حتی مراجعه به منازل تذکر بالا آمدن آب رودخانه قره‌سو داده شده بود که به این موضوع توجه نکردند و دچار مشکلاتی از جمله آبگرفتگی معابر و منازل شدند.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به اینکه اکنون برق و آب منازل مسکونی خانوارهای ساکن شهرک کرناچی وصل شده است، افزود: هر خانواری هم که مشکل آب و برق و گاز دارد در صورت مراجعه به فرمانداری مشکلات را حل خواهیم کرد و با پایان بارندگی‌ها توسط شهرداری کوچه‌های این مناطق شن‌ریزی خواهد شد.

سیلاب 2189 واحد مسکونی استان کرمانشاه را تخریب کردزاهدان| سردار مارانی: سیلاب سیستان با تکمیل دایک حفاظتی مهار شدضرورت احداث سدهای جدید در گلستان؛ اراضی اولویت‌دار برای کنترل سیلاب زهکشی می‌شود

 وی در مورد ارزیابی خسارت وارد شده به علت سیل گفت: موضوع ارزیابی خسارت‌ها در شورای مدیریت بحران استان به ریاست استاندار در حال برآورد است و براساس تصمیم دولت خانوارهای که منازل آنها به شدت دچار آبگرفتگی شده به مکانهای امن دیگری منتقل خواهند شد.

فرماندار شهرستان کرمانشاه با اشاره به اینکه منتظر دستورالعمل نحوه پرداخت خسارتها هستیم، عنوان کرد: بعد از تعیین خسارتها با بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و دفتر فنی استانداری به رایزنی خواهیم پرداخت و در قالب کمیته‌ای وضعیت این خانوارها را مشخص خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در مجموع 95 منزل مسکونی در شهرک کرناچی دچار آبگرفتگی شدید شد، بیان کرد:  موضوع رسیدگی به این منازل تخریبی اکنون در دستور کار قرار دارد، البته این منازل مسکونی در گذشته غیرقانونی ساخته شدند و مسئولان بارها هشدار دادند که در این منازل مردم سکونت نکنند.

فرماندار کرمانشاه افزود: شهرک کرناچی کرمانشاه در گذشته یک روستا بوده است که با گسترش کلانشهر کرمانشاه به این شهر اضافه شود اما عده‌ای از افراد به جای اینکه بروند از عمق شهرک کرناچی منزل بخرند از کف رودخانه منزل خریده‌اند.

وی با بیان اینکه این ساخت‌وسازها خلاف قانون و مقررات بوده و شبانه این منازل احداث شده و مجوز ساخت هم نداشتند، گفت: هر ساخت‌وساز جدیدی بخواهد در این منطقه انجام شود اجازه همچین کاری داده نخواهد شد و باید این خانوارها به مکان امن منتقل شود. 

انتهای پیام/ش

R41380/P/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۶۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رها سازی آب سد وشمگیر از امروز؛ مردم به حریم رودخانه گرگانرود نزدیک نشوند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان شرکت آب منطقه ای گلستان اعلام کرد : با توجه به بارشهای روزهای سه شنبه و چهارشنبه مورخ ۴ و ۵ اردیبهشت و ورود جریان سیلاب به گرگانرود، با توجه حجم سیلاب و بمنظور کمک به مدیریت بخشی از سیلاب وارده به سد وشمگیر با استفاده ظرفیت مخزن، از امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ دریچه های اصلی سد وشمگیر باز و بخشی از آب سد تخلیه می‌شود.

بر این اساس به عموم مردم به ویژه کشاورزان و ساکنان محترم روستاها و شهرهای مسیر گرگانرود در شهرستان های آق قلا و گمیشان تاکید می‌شود از نزدیک شدن به حریم رودخانه گرگانرود و پایاب سد و مخازن وشمگیر خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • رها سازی آب سد وشمگیر از امروز؛ مردم به حریم رودخانه گرگانرود نزدیک نشوند
  • ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی «منطقه ۱۷ تهران»
  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد
  • احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی
  • بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود
  • «صنعت شهر» در کرمانشاه احداث می‌شود
  • تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت