Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کاشان - ايرنا - استاندار اصفهان روز چهارشنبه در نشستي چهره به چهره ميهمان جمعي از مسوولان و توليدکنندگان بود که در جريان آن ظرفيت هايي مانند توليد 200 نوع محصول در کاشان تا صادرات آران و بيدگل به 18 کشور جهان در کنار مشکلات واحدهاي توليدي و راهکارهاي رفع آنها طرح و بررسي شد.

به گزارش ايرنا، فرماندار ويژه کاشان از جمله سخنرانان اين نشست به ميزباني اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي کاشان بود که در سخناني گفت: نزديک به 200 نوع کالا در اين شهرستان سالانه توليد و صادر مي شود که برخي از اين محصولات توليدي نه تنها در خاورميانه بلکه با صنايع بزرگ جهان رقابت مي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علي اکبر مرتضايي قهرودي تشريح کرد: کاشان بزرگترين توليد کننده کربنات کلسيم در جهان است و کارخانه لنت سازي آن با توليدکنندگان آمريکايي رقابت مي کند.
وي با اشاره به استقرار بزرگترين توليدکننده مس خاورميانه در کاشان افزود: محصولات يک واحدي توليد چيني از اين شهرستان به انگليس و 15 کشور ديگر صادر مي شود.
فرماندار ويژه کاشان بيان کرد: منطقه شمال استان اصفهان همچنين در توليد فر‌ش ماشيني داراي جايگاه نخست در جهان بود که با تاسف در نتيجه برخي مشکلات اين بازار هم اکنون در اختيار برخي کشورهاي ديگر قرار دارد.
وي از جمله مشکلات واحدهاي صنعتي توليدي شهرستان کاشان را تعديل نيرو در نتيجه گراني مواد اوليه و نبود جاده هاي دسترسي کارخانه ها براي صادرات کالا برشمرد و اضافه کرد: 13 شهرک، ناحيه و منطقه صنعتي در کاشان وجود دارد که مشکلات متفاوتي دارند و از جمله شهرک صنعتي اميرکبير فاقد تلفن و گاز است.
مرتضايي قهرودي تفويض اختيار به مديران شهرستان هاي کاشان و آران و بيدگل را خواستار شد و تاکيد کرد: 80 درصد مشکلات منطقه در صورت تحقق اين مهم برطرف خواهد شد.
به گفته وي، يکهزار و 500 واحد توليدي و صنعتي با 46 هزار نيروي کار در کاشان فعال بوده و نرخ بيکاري اين شهرستان 7.5 درصد است.
** 18 کشور جهان، مقصد فرش هاي ماشيني توليدي آران و بيدگل
فرماندار آران و بيدگل نيز در اين نشست گفت: سالانه 50 ميليون مترمربع فرش ماشيني در اين شهرستان توليد و افزون بر بازارهاي داخلي به 18 کشور جهان نيز صادر مي شود.
اسماعيل بايبوردي ميزان توليد نسبي فرش ماشيني کشور در سال را 132 ميليون مترمربع برشمرد و افزود: شهرستان آران وبيدگل مي تواند قطب توليد فرش ماشيني نام بگيرد زيرا پس از کشور ترکيه، در منطقه خاورميانه جايگاه دوم را در توليد اين محصول دارد.
وي اضافه کرد: 40 کيلوگرم زعفران نيز سال گذشته در اين شهرستان توليد شد که با زير کشت رفتن 100 هکتار در افق 1404 اين رقم به 400 کيلوگرم خواهيد رسيد.
فرماندار آران و بيدگل يادآور شد: سال هاي 95 و 96 نزديک به سه هزار تن پسته در باغ هاي زير کشت اين محصول در شهرستان توليد شد.
وي ميزان ارز آوري سال گذشته آران و بيدگل را 130 ميليون دلار برآورد کرد و تاکيد کرد: شهرستان هاي کاشان و آران و بيدگل هم نماد اجراي اقتصاد مقاومتي و هم نمود واقعي شعار سال مبني بر رونق توليد هستند.
بايبوردي ادامه داد: مردم اين منطقه با کار و تلاش توانسته اند اعتماد به نفس را جايگزين اعتماد به نفت کنند و از همين رو نرخ بيکاري در آران و بيدگل پنج درصد است.
وي با تاکيد بر لزوم شناسايي و برطرف کردن موانع توليد صنعت، انباشت مقررات را يکي از موانع اصلي توليد در منطقه و حتي کشور دانست و گفت: اين مقررات مزاحم موجب شده تا برخي دستگاه ها کارشناسان مزاحم و به دنبال آن مديراني مزاحم توليد کنند.
فرماندار آران و بيدگل با مغعتم شمردن رونق توليد به عنوان شعار سال افزود: سرمايه دار را بايد به عنوان سردار و قهرمان توليد و سازندگي کشور بدانيم چون شغل ايجاد مي کنند و جوانان را از بزهکاري هاي و آسيب هاي اجتماعي دور نگه مي دارند.
به گفته وي، هم اکنون 810 واحد صنعتي در آران وبيدگل با 17 هزار و 100 نفر اشتغال فعاليت دارند که 510 واحد فرش ماشيني توليد مي کنند.
** لزوم تشکيل کميته حمايت از توليد و اشتغال زير نظر استاندار
رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي کاشان نيز در اين نشست پيشنهاد تشکيل کميته حمايت از توليد و اشتغال زير نظر استاندار يا معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار اصفهان را مطرح کرد تا با تشکيل آن مشکلات صنعتگران در زمينه توليد و اشتغال پيش از رسيدن به مرحله بحران، به استاندار اطلاع داده شود.
محمود تولايي عنوان کرد: مشکلات کارگري کاشان و اصفهان بيش از ساير نقاط کشور بوده و بيشتر آنها مربوط به مشاغل سخت و زيان آور مي باشد که کارخانه ها را زمين گير کرده است.
وي نبود جاده دسترسي اداره گمرک کاشان را از جمله مشکلات صادرات محصولات اين شهرستان برشمرد و افزود: زمين و بودجه نيز براي اين طرح اختصاص داده شده اما به علت وجود برخي قوانين دست و پاگير اين مشکل هنوز برطرف نشده است.
رييس اتاق بازرگاني کاشان پايين بودن سقف اعتبارهاي بانکي را جوابگوي رونق توليد در اين شهرستان ندانست و تصريح کرد: اختيارات برخي مديران از جمله در اداره هاي خدمت رسان کم مي باشد.
وي با تقدير از همکاري هاي اداره دارايي استان اصفهان عنوان کرد: اين همکاري در ماه هاي گذشته کم شده و 20 پرونده مالياتي اين شهرستان هنوز مورد رسيدگي قرار نگرفتند.
تولايي همچنين به وجود برخي مشکلات زيرساختي در شهرک هاي صنعتي اشاره کرد و يادآور شد: با وجودي که سرمايه گذار وجود دارد اما به علت مشکلات امکان جذب سرمايه نيست.
وي همچنين نبود جاده دسترسي به آزادراه قم- کاشان- اصفهان براي شهرک هاي صنعتي، نمايشگاه بين المللي و ورزشگاه 15 هزار نفري کاشان را مورد اشاره قرار داد و بيان کرد: 70 درصد شرکت هاي اين شهرستان خارج از محدوده شهرک ها هستند در حالي که شهرک صنعتي سوم کاشان که پيش تر در دولت مرحوم آيت الله هاشمي رفسنجاني تصويب شده بود، هنوز اجرايي نشده است.
جمعي از توليدکنندگان و صنتعگران شهرستان هاي کاشان و آران و بيدگل نيز به نمايندگي از ساير واحدها و صاحبان صنايع در ادامه خواسته هاي خود از جمله در زمينه پيگيري اختصاص بطري براي توليدکنندگان گلاب و عرقيات گياهي، تامين آب، گازرساني، تامين پست برق، مشکل تملک و ايجاد جاده دسترسي شهرک هاي صنعتي منطقه را مطرح کردند.
** يک سوم شهرک سازي هاي استان اصفهان در کاشان انجام مي شود
مديرعامل شرکت شهرک هاي صنعتي استان اصفهان نيز در جمع صاحبان صنايع تشريح کرد: برخي نقاط صنعتي از جمله در شهرستان هاي کاشان و آران و بيدگل شکل گرفته که زير نظر شرکت شهرک هاي صنعتي قرار ندارند و از اين رو ارائه خدمات به آنها امکان پذير نيست.
محمدجواد بگي بيان کرد: اگر اينها تجميع شده و در قالب شهرک هاي صنعتي خصوصي اقدام قانوني لازم را انجام دهند، همه قوانين، حمايت ها، تسهيلات و ساير مزيت هاي مرتبط به آنها نيز ارائه خواهد شد.
وي با اشاره به اجراي يک سوم شهرک سازي هاي سال جاري استان اصفهان در قالب 17 طرح در شهرستان کاشان گفت: 290 ميليارد ريال براي شهرک صنعتي اميرکبير، 23 ميليارد ريال در ناحيه صنعتي قمصر و 20 ميليارد ريال براي شهرک صنعتي راوند اختصاص خواهد يافت.
مديرعامل شرکت شهرک هاي صنعتي استان اصفهان همچنين با اختصاص زميني براي ساخت پست برق شهرک صنعتي آران و بيدگل نيز موافقت کرد.
** تاکيد استاندار براي رسيدگي به مشکلات شهرک ها و تفويض اختيار دستگاه ها
استاندار اصفهان نيز در اين ادامه اين نشست هدف خود از سفر يکروزه به شمال استان را بررسي و رسيدگي به مشکلات واحدهاي توليدي منطقه در راستاي تحقق عملي شعار سال مبني بر ورنق توليد عنوان کرد و از همه شخصيت هاي حقيقي و حقوقي خواست تا با در نظر گرفتن دنيا و آخرت در اين زمينه گام بردارند.
عباس رضايي با موافقت مبني بر تفويض اختيار اداره هاي کل در چارچوب قانون گفت: بايد کميته حمايت از توليد و اشتغال ويژه شهرستان هاي کاشان و آران و بيدگل نيز شکل بگيرد که در اين راستا معاون هماهنگي امور اقتصادي ماهانه براي بررسي مسائل بايد در منطقه حاضر شود.
وي همچنين از مسوولان ذيربط خواست تا مشوق هاي صادراتي را که دولت براي شرايط کنوني در نظر گرفته، پيگيري کرده و به واحدهاي صنعتي منطقه اختصاص دهند.
استاندار اصفهان به نشست خود با رييس بانک مرکزي هم اشاره کرد و افزود: قول مساعدي براي افزايش تسهيلات داده شده و همچنين در جريان اين نشست قرار شد تا اختيارات بانک هاي استان اصفهان نيز افزايش يابد.
وي همچنين موضوع گازرساني به فاز دوم شهرک اميرکبير را پيگيري کرد که مديرعال شرکت گاز استان اصفهان اظهارداشت تا پايان ارديبهشت ماه گاز به پشت درب شهرک صنعتي خواهد رسيد و با تکميل ساختمان ايستگاه و لوله گذاري از سوي شرکت شهرک هاي صنعتي، کار 20 روزه به پايان مي رسد.
رضايي بر سرعت بخشي به اجراي طرح فاضلاب يک واحد توليدي در شهرک صنعتي راوند کاشان تاکيد کرد که مي تواند به ايجاد اشتغال قابل توجهي منجر شود.
وي در ادامه با اشاره به درخواست هاي توليدکنندگان گلاب شهرستان هاي کاشان و آران و بيدگل تاکيد کرد: برخي در کنار کشت گل به توليد گلاب نيز اشتغال دارند که بيمه مي تواند آنها را با تعرفه کشاورزي محاسبه و زير پوشش قرار دهد.
به گزارش ايرنا، بازديد از چند واحد توليدي، بهره برداري از طرح خيرساز پرديس شهداي دانشگاه کاشان، شرکت در آيين راه اندازي صندوق قرض الحسنه وام دانشجويي فاطمه الزهرا (س) در اين دانشگاه از ديگر برنامه هاي سفر يکروزه استاندار اصفهان به شهرستان کاشان بود.
کاشان با جمعيت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله نزديک به 200 کيلومتري شمال اصفهان قرار دارد.
6136/8123
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۶۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر

برداشت گل محمدی همزمان با فرا رسیدن ماه اردیبهشت از گلستان‌های کاشان آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری تسنیم از کاشان، همزمان با فرا رسیدن ماه اردیبهشت چینش گل محمدی از گلستان‌های این شهرستان آغاز شده است و عطر و رایحه خوش گل محمدی تمام منطقه را پر کرده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه 2 هزار و 600 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشان تحت کشت گل محمدی است، افزود: حدود 10هزار تن از باغات گل برداشت می‌شود و در این راستا 26 واحد صنعتی و دو هزار واحد سنتی مشغول به گلابگیری هستند.

کشت گل محمدی در 600 هکتار اراضی کشاورزی کاشان

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کاشان با بیان اینکه صنعت گل و گلاب 10هزار اشتغال را در سال به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: واحدهای صنعتی و سنتی آمادگی برداشت 25 هزار تن گل و تولید 45 هزار تن گلاب را دارند.

انتهای پیام/801/.

دیگر خبرها

  • تجلیل از ایثارگران کارآفرین شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر
  • مشکلات شهرستان‌های استان روی میز وزیر کشور
  • غبارروبی قبور شهدای فرهنگی در شهرستان آران و بیدگل
  • افتتاح دفتر کانون بسیج رسانه در شهرستان آران و بیدگل
  • شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی آران و بیدگل
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ایران به سایر کشور‌ها
  • مشارکت ۳۴ هزار آران و بیدگلی در مسابقه زندگی با آیه‌ها
  • اکسپو وعده صادق ۲ بود/ لزوم اصلاح رفع تعهد ارزی از ۳ کشور همسایه
  • تحقق ۷۰ درصدی مصوبات حوزه درمان سفر رئیس‌جمهور به کاشان