Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا - معاون برنامه ريزي وزارت راه و شهرسازي گفت: اين وزارتخانه برنامه هاي خود را براي جبران خسارت به مناطق آسيب ديده به قرارگاه بازسازي مناطق سيل‌زده ارايه مي کند.

امير اميني روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در اهواز از شروع بررسي ميزان خسارت سيل خبر داد و افزود: بعضي از بخش هاي حوزه وزارت راه که با پديده سيل و سيلاب درگير شده قابل بازسازي است و بخش هاي ديگري از آن نياز به انجام عمليات عمراني مجدد دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: با توجه به دستور رييس جمهوري منبي بر اينکه وزارتخانه ها برنامه بازسازي را تدوين و مديريت کنند هم اکنون برآوردها در حال تکميل هستند.
معاون برنامه ريزي وزارت راه و شهرسازي بخش زيادي از خسارات سيل را در خوزستان در بخش منازل روستايي اعلام کرد و گفت: بنياد مسکن در اين زمينه ماموريت دارد که نسبت به روستاهايي که به جابجايي نياز دارند اقدام کند.
وي در ادامه به حجم بالاي خسارت در حوزه جاده اي و حمل و نقلي اشاره کرد و افزود:در سيل خوزستان جاده هاي اصلي و روستايي متعددي آسيب ديده اند که بايد ترميم شود.
اميني ادامه داد: اين امر با ايجاد منابع و مديريت اجرا که با هم افزايي داخلي دستگاه ها و همچنين کمک هاي دولت از سر جمع بودجه عمومي تامين مي شود، محقق خواهد شد.
** شهرهاي خوزستان دچار آسيب جدي نشدند
وي گفت: ورود به موقع دستگاه هاي زير مجموعه اين وزارتخانه براي مقابله با سيلاب باعث شد تا شهرهاي خوزستان دچار آسيب جدي نشوند.
اميني به ايجاد سيل بندهاي مستحکم در مناطق شهري درگير با سيلاب اشاره کرد و گفت: اداره کل راه و شهرسازي خوزستان با مديريت ماشين آلات و نيروي انساني توانست شهرهايي که بحران آنها را تهديد مي کرد را حفظ کند.
وي يادآور شد: به اين منظور ماشين آلات متعددي از ديگر استان هاي کشور براي اين موضوع با استان خوزستان همکاري کردند.
سيلاب در هفته اخير در برخي مناطق اهواز، شوشتر و حميديه فروکش کرده است و به گفته استاندار خوزستان در مناطق جنوب خوزستان نيز تا پايان هفته فروکش مي کند و وضعيت اين استان در بيشتر نقاط به حالت عادي خود باز مي گردد.
خوزستان 18 هزار کيلومتر جاده ، 56 محور ارتباطي اصلي و فرعي و کمتر از يک هزار کيلومتر بزرگراه و آزادراه وجود دارد.
وزير کشور فرمانده قرارگاه بازسازي و نوسازي مناطق سيل‌زده است.
9931/ 6037
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۶۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سیل به تاسیسات آبفای تفت یزد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روابط عمومی شرکت آبفای تفت، " فرامرز شاکری شمسی" یکشنبه شب میزان بارش این شهرستان در چند روز گذشته را بیش از ۵۰ میلیمتر عنوان کرد و افزود: جاری شدن سیلاب باعث خسارت به جاده ها، تاسیسات و ابنیه در شهرستان تفت شد.

وی ادامه داد: همچنین با ورود سیلاب به شبکه‌های فاضلاب و تصفیه خانه‌های تفت و اسلامیه باعث ایجاد حوادث و خسارات زیادی به این مجموعه ها شد.

شاکری شمسی با اشاره به پایداری تامین و توزیع آب شرب در طول بارندگی های اخیر تصریح کرد: با همت پرسنل این امور در رفع سریع اتفاقات خللی در خدمت رسانی به مشترکان و شهروندان ایجاد نشده است.

دیگر خبرها

  • خسارت سیل به تاسیسات آبفای تفت یزد
  • اجرای ۱۸۰ برنامه شاخص هفته بسیج در شاهرود پیش‌بینی شد
  • حلالی: پرسپولیس با جبران یک امتیاز، صدرنشین می‌شود و قهرمان لیگ
  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • سیل در افغانستان قربانی گرفت
  • اعلام هشدار نارنجی برای وقوع تندباد و بارندگی در خوزستان
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب‌دیدگان سیلاب در کرمانشاه
  • خسارت سیلاب آن روی سکه بارندگی‌ها
  • شبکه برق خوزستان پایدار است / خسارت‌هایی به شبکه آبادان و شادگان وارد شد
  • هشدار زرد فعالیت سامانه بارشی در خوزستان صادر شد