Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@15:10:28 GMT

طوفان شن امداد الهی برای شکست آمریکایی‌ها بود

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۷۵۱۴

طوفان شن امداد الهی برای شکست آمریکایی‌ها بود

عملیات طبس که نام عملیاتی آن در ارتش آمریکا عملیات پنجه عقاب بود، عملیاتی نظامی توسط نیروی دلتا برای آزادسازی آمریکایی‌های گروگان گرفته‌شده توسط دانشجویان پیرو خط امام در تهران بود. این عملیات نخستین تجربهٔ عملیاتی نیروی دلتا بود.
مرتضی قائمی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، تصریح کرد: پس از اینکه دانشجویان مسلمان پیرو خط امام متوجه شدند سفارت آمریکا در تهران به خانه جاسوسی تبدیل شده به این سفارت‌خانه حمله کرده و عوامل آن را گروگان گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: آمریکایی‌ها نیز با روحیه قلدرمعابانه می‌خواستند ملت ایران راتحقیر کنند بنابراین برنامه‌ریزی برای حمله نطامی را با وارد شدن به صحرای طبس آغاز کردند و در ادامه نیز با ورود به تهران و انجام حمله درصدد آزادی گروگان‌های خود بودند.
وی تصریح کرد: در آغاز ماموریت هنگامی که هواپیماها قصد بلند شدن داشتند طوفان شن آغاز و ماموریت آنها را بر هم زد؛ به لطف خداوند آمریکایی‌ها خود در این حمله تحقیر و خوار شدند.
قائمی با بیان اینکه آمریکایی‌ها با این حمله در ظاهر می‌خواستند گروگان‌های خود را آزاد کنند، افزود: تحقیر نمودن و ضعیف نشان دادن انقلاب و نیروهای نظامی و انقلابی از انگیزه‌های این حمله بود.
وی ادامه داد: به لطف خداوند با بروز طوفان شن نقشه‌های دشمن نقش بر آب شد و آمریکایی‌ها خود تحقیر شدند.
قائمی یادآور شد: عوامل درونی همچون بنی‌صدر و عوامل آن، هماهنگی‌ها و کمک‌های لازم را برای نفوذ این نظامیان انجام داده بودند.
رئیس دانشگاه آزاد یادآور شد: آمریکایی‌ها پس از این حادثه سعی کردند این شکست را یک اتفاق طبیعی و یک حادثه جلوه دهند اما هر روز به فکر توطئه و یک برنامه جدید برای کشور بودند.
وی ادامه داد: پس از بروز این حادثه عوامل آمریکا در ایران دستور بمباران آثار باقی‌مانده از هواپیماهای آمریکایی توسط هواپیماهای ایرانی را دادند تا اثری از مدارک و اسناد آنها باقی نماند؛ همچنین در این بمباران شماری از سپاهیان ایرانی نیز شهید شدند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان ماجرای طبس طوفان شن لانه جاسوسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۷۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان معترض آمریکایی خواستار اخراج اشغالگر از فلسطین هستند

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: طوفان‌الاقصی دانشگاه‌های آمریکا را درنوردید و دانشجویان معترض خواهان آزادی فلسطین هستند.

به گزارش ایسنا، دکتر انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در توئیتی نوشت:« طوفان الاقصی دانشگاه‌های آمریکا را درنوردید دانشجویان معترض آمریکایی دیگر خواستار به رسمیت شناختن دو کشور در سرزمین‌های اشغالی نیستند بلکه خواهان آزادی فلسطین و اخراج اشغالگر از سرزمین فلسطین می‌باشند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اگر طوفان نمی‌شد + اسناد محرمانه
  • سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند
  • دانشجویان معترض آمریکایی خواستار اخراج اشغالگر از فلسطین هستند
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • طوفان‌الاقصی| نشست کابینه جنگ برای حمله به رفح
  • پنجم اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا درصحرای طبس
  • نمایش شکست آمریکا در طبس در بیلبورد‌های پایتخت
  • صحرای طبس تابلویی از عجز قدرت‌های بشری در برابر اراده الهی
  • تنبیهِ متجاوز؛ از طوفان شن تا وعده صادق
  • یادی از شکست آمریکا در طبس