Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از شناسایبی تمامی کانون‌های انتشار بوی نامطبوع جنوب پایتخت و اطراف فرودگاه امام (ره) خبر داد که تا 2 سال آینده ساماندهی می‌شوند.

محمدمسعود تجریشی روز چهارشنبه در حاشیه بهره برداری از سه تصفیه خانه در حسن آباد فشافویه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فاضلاب اسلامشهر، مجتمع پردازش زباله آرادکوه کهریزک و دامداری های حاشیه اتوبان تهران ـ قم از کانون اصلی انتشار بوی نامطبوع در جنوب پایتخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: سازمان محیط زیست پس از شناسایی کانون های انتشار بوی نامطبوع با برنامه ریزی دقیق و استفاده از فناوری های نوین کشورهای اروپایی در جهت کاهش این معضل مردم جنوب پایتخت گام بر می دارد.

تجریشی با اشاره به اینکه معضلات زیست محیطی امروز حاصل بی توجهی های صاحبان صنایع در گذشته است، افزود: همه جای دنیا به این جمع بندی رسیده اند که هزینه برای نگاه داشت محیط زیست، نوعی سرمایه گذاری برای آیندگان محسوب می شود.

وی یادآور شد: توسعه صنعتی کشور و ایجاد کارخانه های متنوع باید با رعایت قوانین محیط زیستی همراه باشد تا کشور در مسیر توسعه پایدار گام بردارد. تجریشی احداث تصفیه خانه در دامداری های جنوب پایتخت را یکی از اقدامات خوب در جهت حفظ محیط زیست و کاهش بوی نامطبوع اطراف فرودگاه امام(ره) دانست و افزود: بازچرخانی آب و استفاده مجدد آن در کاشت علوفه و مصارف صنعتی نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود که باید عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: امروز که با مشکل کم آبی در کشور و به خصوص جنوب تهران مواجه هستیم، تصفیه فاضلاب دامداری ها تاثیر بسزایی در کاهش هزینه های تولید واحدهای دامداری دارد.

تجریشی در پایان خواستار ایجاد انجمن انتقال تجربیات زیست محیطی در میان دامداری های کشور شد تا از این طریق تجربیات گرانبهای دامداران در اختیار همکارانشان قرار گیرد.

بوی نامطبوعی که در مسیر عوارضی تهران - قم تا فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) بویژه ماه های گرم سال به مشام می رسد، موضوع تازه ای نیست بلکه طی چند سال اخیر همواره خبرساز بوده و حل نشده باقی مانده است.
رئیس جمهوری دستور رفع بوی نامطبوع جنوب پایتخت را داده و هم اکنون گام های مثبتی در این زمینه برداشته شده است./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۷۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه پایدار در گرو حفظ محیط زیست است

به گزارش خبرنگار مهر، عباس علی آبادی پیش از ظهر سه شنبه در نشست ستاد تسهیل استان مرکزی اظهار کرد: واحدهای تولیدی باید بر اساس مسؤولیت اجتماعی خود، در حوزه محیط زیست و به‌ویژه در حوزه آب، تعامل و هم افزایی لازم را در خصوص بازچرخانی پساب داشته باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست با تأکید بر لزوم توجه به محیط زیست در توسعه صنعتی، گفت: چنانچه به دنبال توسعه پایدار هستیم باید ابتدا به حفظ محیط زیست توجه ویژه داشته باشیم.

علی آبادی شهر اراک را یکی از شهرهای استراتژیک کشور عنوان کرد و افزود: مردم اراک در دوران دفاع مقدس هم ثابت کردند پشتیبان کشور هستند از این رو تمام ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان به کار گرفته می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رفع مشکل آلودگی هوای شهر اراک نیازمند مساعدت صنایع است، گفت: برای شهر اراک باید ۲ اقدام بزرگ، نخست تلاش برای از بین بردن منابع آلودگی و سپس عدم توسعه صنایع آلاینده با محوریت واحدهای تولیدی مدنظر ویژه قرار گیرد.

بررسی طرح‌های توسعه برخی واحدهای صنعتی، تأمین مواد اولیه، مسائل گمرکی، محیط زیست و منابع طبیعی، ضمانت‌های بانکی، امهال تسهیلات و بحث سرمایه در گردش بخشی از موضوعات مطرح شده در این نشست بود که وزیر صمت دستوراتی در جهت رفع موانع و حل مشکلات این واحدها و پیگیری موضوعات در ستاد ملی صادر کرد.

کد خبر 6099011

دیگر خبرها

  • تالاب‌های قم ظرفیت بسیار ارزشمندی در مرکز کشور است
  • ارس پلنگ باغ وحش مشهد تحت درمان قرار دارد
  • شیراز چگونه یک کلان‌شهر بدون آلودگی هوا شد؟
  • شیراز چگونه کلان‌شهری بدون آلودگی هوا شد؟
  • اصفهان قطب مدیریت پسماند در کشور است
  • برگزاری «پویش آینده شبیه توست» در پایتخت به مناسبت روز دختر
  • اجرای پویش «آینده شبیه توست» ویژه دختران پایتخت
  • توسعه پایدار در گرو حفظ محیط زیست است
  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در پایتخت/ «پساب» مهم‌ترین مشکل زیست‌محیطی کارواش‌ها
  • آب‌های خاکستری؛ نجات‌بخش حیات زمین