Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@11:11:52 GMT

جوانان هنرمند عرصه مهدویت تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۷۸۷۵

جوانان هنرمند عرصه مهدویت تجلیل شدند

تهران-ایرنا- همایش 'تنفس صبح' با تجلیل از جوانان هنرمند عرصه آیینی و مهدویت در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا از فرهنگسرای ارسباران، در این آیین محمد بیابانی شاعر، علی فانی خواننده آیینی، حسن روح الامین نقاش، امیرحسین همتی فعال فضای مجازی، حامد محمودی گرافیست، آمنه پازوکی نویسنده کتاب اِدموند، حامد مستقیمی فعال اجتماعی، علی مددی برنامه ساز و فعال رسانه ای، حسن خانچی خواننده آیینی، حمید نیلی در حوزه تئاتر، مرتضی رحمتی گرافیست با حضور حجت الاسلام محسن آتشکار، سیدعلیرضا فاطمیان پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سعید صدرائیان رئیس فرهنگسرای ارسباران تجلیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یکی از وعاظ مذهبی در آیین اختتامیه تنفس صبح اظهار داشت: برخی از آیات مهدویت در دکترین مهدویت آنچنان که باید تفسیر نشده است.
حجت الاسلام محسن آتشکار گفت: قرآن می فرماید که مرگ مراتب، تنوع و انواع دارد که نوع اعلای آن شهادت است.
وی افزود: گاهی روح خداجوی انسان ها می میرد و دل ها سنگ و قسی القلب می شوند. باید آماده طلوع ولایت عظمی شویم و از قبل خود را آماده سازیم. همانطور که شهیدآوینی گفت:« اگرسرعت نداشته باشیم به روز عاشورا نمی رسیم».
این کارشناس علوم دینی با تاکید بر دو عنصرخودسازی و دگرسازی یادآور شد: قران کریم به ما یادآورشده است در برابر دشمنان خود تا دندان مسلح شویم و انسان های چابکی باشیم و هنرمند بودن را زیبا خواند.
حجت الاسلام آتشکار با اشاره به سخن شهید مطهری که بر مقتدا شدن افراد تاکید داشت، افزود: باید برای بیداری جوهر سیال انسان ها بکوشیم و برای دعاخوانی، قرآن کریم و امور دینی وقت بگذاریم.
وی اظهارداشت: ما در دین هنرهای فاخری داریم، حوزه علمیه نیز باید هنر و موسیقی را در راه انتشار مفاهیم دین و تعالی بشریت به خدمت گیرد.
حجت الاسلام آتشکار با تاکید بر تشکیل کّرسی مهدویت عنوان کرد: حضرت حجت(عج) در قالب جوان 30 ساله ظهور می کنند همچنانکه رهبر معظم انقلاب مدام تاکید دارند کارها را به جوانان بسپارید چون آنها را باور دارند.
اجرای موسیقی با حضور علی فانی و حسن خانچی، شعرخوانی بیابانی با اجرای غلامرضا احمدی مجری تلویزیون بخش هایی از این مراسم بود.
تهرام/7245//6139

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي جشنواره تنفس برگزيدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۷۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد پردیس به جمع میزبانان جشنواره امامت و مهدویت پیوست

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در این نشست پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و  قرائت پیام ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی دکتر طهرانچی و رهنمودهای ایشان در آستانه چهارمین جشنواره علمی فرهنگی و هنری امامت و مهدویت؛  سید جواد جعفری مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت ، بر ضرورت کار تشکیلاتی و شبکه‌سازی برای مشارکت هر چه بیشتر دانشجویان و اساتید در برگزاری برنامه‌های موضوعی این دوره از جشنواره تأکید کرد و گفت: حضور فعال دانش آموزان دانشجویان، اساتید و عموم مردم در این جشنواره، مطلوب ماست.

در ادامه نشست شیوایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس ضمن تشکر از موسسه فرهنگی و هنری امامت و حاضرین در جلسه ضمن ابراز خرسندی از سهیم شدن واحد پردیس در برگزاری یکی از برنامه‌های موضوعی چهارمین دوره جشنواره علمی فرهنگی و هنری امامت و مهدویت در سال جاری ، آمادگی واحد پردیس را برای هرگونه همکاری با سایر واحدهای استان تهران جهت هرچه بهتر برگزار شدن این دوره از جشنواره اعلام کرد.

هم‌چنین حجت‌الاسلام حسین‌خانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد پردیس با بیان احادیثی از ائمه اطهار علیهم‌السلام  در خصوص لزوم اشاعه فرهنگ و معارف اسلامی،  به‌ویژه از طریق برنامه‌هایی نظیر جشنواره علمی فرهنگی و هنری امامت و مهدویت که با قالب‌های جذاب هنری ارتباط خود را با مخاطب برقرار می‌نماید تأکید کرد: برگزاری این‌گونه برنامه‌ها برای واحدهای دانشگاهی موجب برکت خواهد بود .

در این نشست درباره عناوین برنامه‌ها و تاریخ برگزاری جشنواره در هر یک از استان‌ها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در ادامه نشست جدول زمان‌بندی و توزیع امتیازات شاخص‌های برنامه‌های برتر و شرح و توضیح وظایف مسئول محترم دبیرخانه جشنواره مورد بررسی اعضای جلسه قرار گرفت.

همچنین در این جلسه مقرر شد در هر یک از برنامه‌ها با محوریت زیارت جامعه کبیره پیش‌بینی‌های لازم صورت گیرد.

 هم‌چنین به‌منظور  بارگذاری تمامی آثار ارسالی به جشنواره و مستندات شاخص‌های ارزیابی جشنواره از طریق سایت emamat.iau.ir ،کارگاه دو روزه آموزشی برای راهبران سایتو  رابطان خبر برگزار شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگاه قضایی به فعال شدن ۷۸ بنگاه راکد اقتصادی در کرمان کمک کرد
  • رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم: «وعده صادق» اجماع‌ساز بود و همگان آن را ستودند/ ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند/ فقط مذاکره مسائل را حل نمی‌کند/ ساختارهای فسادزا را اصلاح می‌کنیم/ از وضع زندگی مردم و خواسته‌های جوانان مطلعم
  • واحد پردیس به جمع میزبانان جشنواره امامت و مهدویت پیوست
  • شهید مطهری الگویی وارسته برای نسل امروزی است
  • مساله حجاب، دستور الهی است
  • سرلشکر باقری: جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • در کنار همه مسایل اقتصادی به ابعاد فرهنگی فرزندآوری توجه شود
  • قدردانی از بزرگان، جامعه را فاخر می‌کند
  • حجت‌الاسلام رضایی: دانشجویان میدان‌دار عرصه انقلاب هستند
  • نجم‌الدین شریعتی:ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور