Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهمترین عناوین اخبار اقتصادی امروز (چهارشنبه ۴ اردیبهشت ماه) به شرح ذیل است:

۲۲ هزارتن بذر جو مورد نیاز در کشور تولید می‌شود
شیرزاد گفت: در سال زراعی (۹۷-۹۶) نزدیک به ۲۲ هزار تن بذر جو مورد نیاز کشور در شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی تکثیر و تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش قیمت پیاز در راه است/حداکثر نرخ هر کیلو گوجه سبز ۵۰ هزار تومان
کارگر گفت: با توجه به ممنوعیت صادرات، قیمت پیاز طی روز‌های آتی باید با روند کاهشی در بازار روبرو شود.

سهم ۳۹ درصدی بورس کالا در بازار سرمایه کشور/ منتظر مصوبه مجلس برای نظام بازار‌های کشور هستیم
سلطانی نژاد از رتبه اول این بورس در رقم معاملات بورسی و کسب سهم ۳۹ درصدی بازار معاملاتی در کشور خبر داد.

آخرین تحولات بازار مرغ/ قیمت مرغ به ۱۳ هزار تومان رسید
حجت نرخ کنونی هر کیلو مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی استان‌های مختلف را ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان اعلام کرد.

تولید روزانه ۴۷ میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا هفته آینده
دادور گفت: با تولید روزانه ۲۰ هزار بشکه نفتای شیرین، مقدار بنزین تولیدی تا یک هفته آینده به روزانه ۴۷ میلیون لیتر می‌رسد.

وزیر صمت خواستار ممنوعیت صادرات دام سبک شد
وزیر صمت در نامه‌ای به رئیس کل گمرک ایران درخواست کرد صادرات دام سبک و شتر از ۱۰ اردیبهشت ممنوع شود.

جزئیات اصلاح مدل مصرف برق با ابلاغ تعرفه سال ۹۸/ طرح‌های تشویقی در انتظار مشترکان برق خانگی
متولی‌زاده گفت: در صورت صرفه‌جویی ۱۰ درصدی در میزان برق مصرفی، ۲۰ تا ۳۰ درصد از مبلغ صورتحساب مشترکان کاهش می‌یابد.

بارش برف و باران در شمال شرق کشور/آسمان تهران کمی ابری است
امروز در شمال شرق کشور و سواحل دریای خزر بارش باران و در مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی می‌شود.

صفر کردن صادرات نفت ایران توهم است/ طراحی سیاست‌های اقتصادی برمبنای کاهش فشار به مردم
همتی نوشت: صفر کردن صادرات نفت توهم است، ولی هر مقدار کاهش در صادرات باید به فوریت از طریق یارانه‌های پنهان جبران شود.

طرح تولید کاغذ از سنگ آغاز شد
غریب پور گفت: از فردا، عملیات اجرای طرح احداث کارخانه تولید کاغذ از سنگ (کربنات کلسیم) در شهر الیگودرز آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

مهمترین اخبار اقتصادی چهارم اردیبهشت ماه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی اقتصاد ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۸۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود کارگر در خطبه‌های نماز جمعه خارگ با تبریک روز معلم، روز شوراها، روز جهانی کار و کارگر اظهار کرد: علم دارای ارزش ذاتی است و در دین مبین اسلام به علم ارزش و بهای بالایی داده شده است.

وی اضافه کرد: هدف قرآن کریم تشویق مردم به تحصیل علم و تعمیق در اعتقادات و تعهد آنها است تا ایمانی راسخ و استوار به دنبال داشته باشد.

کارگر خاطرنشان کرد: آنقدر دانش در اسلام ارزشمند است که امیرالمؤمنین علیه السلام میان آن و ثروت، به هفت دلیل علم و دانش را انتخاب می‌کند.

وی افزود: در دهم اردیبهشت سال ۱۳۸۰ فرمان هشت ماده‌ای مبارزه با فساد توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد و تا امروز ۲۲ سال می‌گذرد و لازم است سران قوا نسبت به توفیقات اقتصادی و مفاسد اقتصادی گزارش دهند.

امام جمعه خارگ اضافه کرد: مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی و مفسدان اقتصادی در کشور داشته‌ایم و این باید بازدارندگی در سو استفاده از رانت‌های اطلاعاتی در حوزه اقتصادی ایجاد کند. اصحاب رسانه در مطالبه گره‌ای خود در حوزه اقتصادی پیگیر فرمان هشت ماده‌ای مبارزه با فساد باشند.

وی تصریح کرد: سومین خلیج بزرگ جهان خلیج فارس است که پرتغالی‌ها در ۴۰۰ سال قبل ۱۱۷ سال در این منطقه حضور داشتند توسط امامقلی خان و لشکریانش در دوران صفویه اخراج شدند. بعدها دهم اردیبهشت را شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام خلیج فارس نام گذاری کرد.

کارگر ادامه داد: اینکه دشمنان به دنبال حذف نام خلیج فارس هستند چیز جدیدی نیست. حذف هویت فرهنگی یک ملت یعنی نابود کردن همه اندوخته و ثروت معنوی آن ملت و امروز هویت فرهنگی ما در استمرار حفظ هویت خلیج فارس است.

وی اضافه کرد: جهان استکبار از زنان و مردان خلیج فارس ضربات متعددی دیده است لذا نام خلیج فارس بر اندام دشمنان لرزه انداخته است و در پی حذف آن است و قطعاً این آرزو را به گور خواهند برد.

وضعیت امامزاده میرمحمد مشخص شود

حجت الاسلام کارگر گفت: از نیروی انتظامی برای طرح نور در جزیره تشکر می‌کنم؛ مردم هم پشتیبان و همراه نیروی انتظامی هستند و هم خیرخواه همدیگر هستند. از همراهی سران سه قوه نسبت به دغدغه‌های فرهنگی تشکر می‌کنیم.

وی بیان کرد: بخشی از آسیب‌های فرهنگی به بخش واردات لباس و پوشاک در کشور است که باید کشور ما از واردات بی نیاز و صادر کننده باشد. تنوع و هنر تولید اقوام مختلف در حوزه پوشش در ایران بی نظیر است و نیاز به حمایت دولت از بخش‌های خصوصی و کارگاه‌های کوچک تولید البسه و پوشاک ضروری است.

امام جمعه خارگ خاطرنشان کرد: وضعیت امامزاده میرمحمد توسط میراث فرهنگی مشخص شود. تعمیرات نیمه کاره رها شده و به ساختمان آسیب خواهد زد.

وی ادامه داد: ماندن مردم در اسکله قابل قبول نیست. همانگونه که در کلان شهر برای حمل و نقل مردم مترو گذاشته شده برای جزیره خارگ نیز تمهیدات لازم صورت بگیرد. یک سامانه‌ای طراحی شود که مردم نسبت به گرفتن بلیط و جاماندن در اسکله گرفتار نشوند.

حجت الاسلام کارگر یاد آور شد: اگر قانونی مبنی بر حقوق و مزایا وجود دارد معوقات کارگران پرداخت نشده است شرکت‌ها و پیمانکاران به وظیفه خودشان عمل کنند.

وی اظهار کرد: نسبت به تبدیل وضعیت‌ها به ویژه برای کارگران باسابقه همت اگر قانون هست که اجرا شود و اگر قانون نیست به عنوان یک دغدغه نماینده مجلس پیگیری کنند.

کد خبر 6089067

دیگر خبرها

  • معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • پروژه‌های ناتمام را خاتمه می‌دهیم/ ستاره خلیج فارس بورسی می‌شود
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • تولید بیش از ۱۴ ساعت برنامه رادیویی در مرکز خلیج فارس