Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - گناباد- ايرنا- استاندار خراسان رضوي تحقق توسعه اقتصادي را نيازمند استفاده کامل از ظرفيتها و حفظ وحدت و مديريت جهادي دانست.

به گزارش ايرنا عليرضا رزم حسيني عصر چهارشنبه در نشست ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي و انعقاد تفاهم نامه معين اقتصادي بجستان گفت: بايد با حفظ وحدت و پرهيز از دعواهاي سياسي و جناحي تمام تلاش خود را براي خدمت به مردم و محروميت زدايي و توسعه انجام دهيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: حفظ وحدت و همدلي لازمه کار و تلاش و مديريت جهادي است و بستر جهاد اقتصادي را فراهم مي کند.
وي اظهار داشت: بجستان با وجود ظرفيتهاي بسيار و خدمات زيرساختي در بخشهاي گازرساني، برق رساني، بهداشت و درمان و احداث جاده با مشکلات، محروميتها و مهاجرت دست به گريبان است.
استاندار خراسان رضوي گفت: علت محروميت ها و مهاجرت در مناطقي مانند بجستان عدم توجه لازم به توسعه اقتصادي و رفع محروميت در کنار ايجاد زيرساختها طي سالهاي گذشته است و با بهره گيري از ظرفيت مثلث اقتصادي و معين هاي اقتصادي تلاش مي شود از توان موجود با تاکيد بر مناطق روستايي و کارآفريني و اشتغال اين مشکلات کاهش يابد.
وي افزود: بايد با مديريت جهادي و حفظ همدلي آنچنان بستر کار و تلاش را فراهم کرد که نه تنها مهاجرت از بجستان به ديگر نقاط کاهش يابد بلکه اين منطقه مهاجر پذير گردد.
وي با اشاره به تجارب موفق طرح مثلث توسعه اقتصادي در رفع محروميت و توسعه اقتصادي مناطق محروم استان کرمان نظير شهداد، گلباف و قلعه گنج اظهار داشت: امروز در اين مناطق که زماني آمار بيکاري و محروميت زياد بود، شاهد توسعه و رونق توليد و اقتصاد و بهبود کسب و کار هستيم.
رزم حسيني گفت: اگر اطلاعات دقيق از ظرفيتها به مردم داده مي شد آنان ديگر تمايلي به دريافت يارانه 450 هزار ريالي نداشتند و با وجود ظرفيتهاي غني اقتصادي بايد به گونه اي توان اقتصادي مردم افزايش يابد که نه تنها از دولت يارانه نگيرند بلکه خود در توسعه و کارآفريني سهيم شوند.
وي افزود: زيبنده خراسان رضوي نيست که با وجود مضجع شريف حضرت امام رضا (ع) و ظرفيتهاي بسيار اقتصادي و فرهنگي رتبه هاي اول تا ششم آسيبهاي اجتماعي در کشور را دارا باشد و بايد با توسعه و رونق اقتصادي و کارآفريني اين آسيبها کاهش يابد.
معاون امور اقتصادي استانداري خراسان رضوي هم گفت: بانک قرض الحسنه رسالت به عنوان پنجاه و هفتمين معين اقتصادي در اين استان در راستاي طرح مثلت توسعه اقتصادي در بجستان انتخاب شد.
علي رسوليان همچنين از انعقاد 18 تفاهم نامه اقتصادي به ارزش 572 ميليارد ريال در سفر استاندار خراسان رضوي به بجستان خبر داد.
امام جمعه بجستان هم با اشاره به تاکيد رهبر معظم انقلاب بر لزوم عدالت محوري و توجه به مناطق محروم گفت: اين شهرستان با وجود ظرفيتهاي بسيار با کمبودها و محروميتهايي دست به گريبان است.
حجت الاسلام حسين وحيدي با تاکيد بر رفع موانع توليد و اشتغال در بجستان افزود: اين شهرستان در زمينه هاي اشتغال، صنعت و معدن، دامداري و تجارت با مشکلات بسيار مواجه است.
فرماندار بجستان هم اجراي طرح ترسيب کربن در اين شهرستان را به عنوان الگوي موفق مشارکت مردم در بيابانزدايي و مشارکت اقتصادي از سال 1392 دانست و خواستار همراهي معين اقتصادي در توسعه کيفيت آن شد.
حسين ابراهيمي کردياني گفت: با همراهي ناحيه مقاومت بسيج 16 صندوق خرد روستايي در هفت نقطه بجستان با مشارکت بيش از دو هزار نفر تشکيل شد که تاکنون يک ميليارد و 180 ميليون ريال در مسير توسعه اين مناطق در اين صندوقها سرمايه گذاري شده است.
بر اساس طرح ابتکاري استاندار خراسان رضوي موسوم به مثلث توسعه اقتصادي فرهنگي معين هاي اقتصاد مقاومتي وظيفه توانمندسازي مردم، شناسايي ظرفيتهاي سرمايه گذاري و تقويت جوامع محلي را برعهده دارند.
در اجراي طرح مثلث توسعه اقتصادي فرهنگي تاکنون 57 تفاهمنامه معين اقتصادي با سرمايه گذاران و شرکتهاي توسعه گرا در خراسان رضوي به امضا رسيده است.
در اين راستا بانک قرض الحسنه رسالت به عنوان معين اقتصادي بجستان تعيين شده است.
شهرستان بجستان در 278 کيلومتري جنوب غربي مشهد واقع است.
2095/ 6053
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۸۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: فعالیت‌های اقتصادی ۲ بازارچه مرزی دوغارون و باجگیران زمینه اشتغال مستقیم افزون بر ۷۰۰ نفر را فراهم کرده‌اند.
هادی حقیقی افزود: اشتغال غیر مستقیم در این ۲ کانون اقتصادی (دوغارون و باجگیران) همجوار با افغانستان و ترکمنستان به بیش از ۲ هزار نفر می‌رسد.

او با اشاره به برنامه‌های عمرانی در بازارچه‌های مرزی استان خراسان رضوی گفت: با هدف ارایه خدمات بهتر به فعالان اقتصادی در بازارچه‌های مرزی استان و افزایش سطح تعاملات در این بخش با کشور‌های همجوار، هم اکنون محوطه سازی، ایجاد فضا‌های رفاهی برای تجار در بازارچه مرزی دوغارون و توسعه فضای بارانداز در بازارچه مرزی باجگیران در حال انجام است.

مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی افزود: طرح ساماندهی بازارچه مرزی دوغارون بهمن ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد که تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امید می‌رود که بخشی از این طرح در سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

حقیقی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ بازارچه مرزی دوغارون و باجگیران در خراسان رضوی فعال است، گفت: بازارچه مرزی دوغارون مهمترین کانون اقتصادی ایران با افغانستان است، برای افزایش صادرات از این منطقه به بازار‌های هدف این کشور همسایه، احداث ۱۵۴ غرفه تجاری در ۱۳ ماه گذشته در دوغارون آغاز شده است.

او افزود: فعالیت صاحبان کالا‌های ایرانی و افغانستانی در بازارچه مرزی دوغارون مورد بررسی مقامات ۲ کشور قرار گرفته است که محقق شدن آن نقش زیادی در اشتغال پایدار جوانان جویای کار دارد.

 

دیگر خبرها

  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه، نیازمند طرح‌های تحولی است
  • جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان
  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند
  • ۱۰۰ هزار تن کالا از خراسان رضوی به پاکستان صادر شد
  • باران در راه خراسان رضوی است
  • خراسان رضوی بارانی می شود