Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-02@23:53:01 GMT

وعده آلمان برای پایبندی به تعهداتش در قبال برجام

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۸۱۲۱

اولرایک دمر، معاون سخنگوی دولت آلمان، روز چهارشنبه در سخنانی در جریان یک نشست خبری، بر پایبندی این کشور به تعهداتش در قبال توافق هسته‌ای با ایران، علی‌رغم اقدام اخیر آمریکا در عدم تمدید معافیت تحریمی مشتریان نفت خام ایران، تأکید کرد.

دمر افزود آلمان و دیگر اعضای اتحادیه اروپا برای ارزیابی پیامد‌های این تصمیم آمریکا با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام آلمانی در این باره گفت: در حال حاضر دولت فدرال آلمان و اتحادیه اروپا به تعهدات خود در قبال توافق هسته‌ای با ایران پایبند باقی خواهند ماند. او افزود چنین توافقی تجارت مشروع با ایران را طبق قوانین بین الملل و اتحادیه اروپا تسهیل می‌کند.

دمر همچنین گفت: «ما همچنان معتقد هستیم این توافق عامل مهمی در جلوگیری از مجهز شدن ایران به تسلیحات هسته‌ای است».

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، سال گذشته میلادی، در اقدامی غیرقانونی این کشور را از برنامه جامع اقدام مشترک -برجام- که سال ۲۰۱۵ میلادی میان ایران و قدرت‌های جهانی به امضا رسیده بود، خارج کرد. ترامپ همچنین تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران را که پس از امضای توافق هسته‌ای لغو شده بود، بازگرداند. با این حال، واشنگتن به ۸ کشور برای خرید نفت از ایران معافیت تحریمی موقت اعطا کرد.

دولت ترامپ روز دوشنبه اعلام کرد معافیت‌های تحریمی ایران را تمدید نمی‌کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نفت آلمان اتحادیه اروپا دولت تجارت ایران رئیس جمهور واشنگتن آلمان ایران سخنگوی دولت معاون نفت برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۸۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقت آن نرسیده آمریکا به رفتار دوگانه در قبال غزه و اوکراین پایان دهد؟

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، لورا بیکر خطاب به بلینکن گفت: ‌شما درخواست چین برای پذیرفتن فلسطین به عنوان یک کشور عضو سازمان ملل را رد کردید. آیا وقت آن نرسیده است که آمریکا به ایده‌های دیگر کشورها در خاورمیانه گوش کند؟
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ گفت: پیشینه طولانی و زیادی وجود دارد که ما وقت کافی برای تعمق در آن نداریم. دولت‌های آمریکا پیشنهادهای زیادی را ارائه کردند.

بلینکن در پاسخ این سئوال لوران بیکر که اما ما اکنون در یک بحران بی سابقه هستیم. آیا زمان آن نرسیده است که اکنون آمریکا به دیگر ایده‌ها گوش کند؟
گفت: بسیار خب! کاری که ما انجام می دهیم ‌آن است که گام‌هایی بر نداریم که به نتایجی نخواهد رسید.

بلینکن در پاسخ این سئوال که مشکل آن است که اکنون ما در برابر جان باختن مردم قرار داریم که به یک فاجعه در غزه تبدیل شده است و شما اینجا در چین نشسته اید، جایی که موفق شدند چهره آمریکا را به عنوان یک منافق ترسیم کنند. شما از چین می خواهید صادرات قطعات یدکی نظامی نه سلاح، بلکه قطعات یدکی نظامی به اوکراین (روسیه) را متوقف کند، در حالی که شما در اختیار اسرائیل قرار می دهید که این کار اعتبار آمریکا را نه فقط در چین بلکه در جهان نابود می کند. آیا اینطور فکر نمی کنید؟ نیز گفت: زمانی که مسئله مربوط به اسرائیل باشد، ما کاملا با صراحت تاکید کردیم که می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که اسرائیل توانایی دفاع از خودش را داشته باشد.

دیگر خبرها

  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • وقت آن نرسیده آمریکا به رفتار دوگانه در قبال غزه و اوکراین پایان دهد؟
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • استانداردهای دوگانه آلمان در قبال پوتین و نتانیاهو
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟