Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تبريز-ايرنا- فرماندار شهرستان تبريز گفت: نيروگاه حرارتي تبريز نيازمند ارتقاي فناوري و توسعه فيزيکي براي خدمات رساني بهتر و بهينه به بخش انرژي شهرستان است.

بهروز مهدوي روز چهارشنبه در بازديد از نيروگاه حرارتي تبريز، با بيان اينکه پايدار نگه داشتن توليد عين ايثار و جهاد است، افزود: تلاش هاي شبانه روزي کارکنان اين مجموعه براي برق رساني و تولدي انرژي قابل ستايش و قدرداني است و اين تلاش ها بايد در رسانه ها به نحو مقتضي منعکس شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه سياست و رويکرد اصلي تلاشگران اين عرصه بهره مندي دايمي و بدون وقفه مردم از نعمت برق است، اظهار داشت: سرپا نگه داشتن توليد در چنين مجموعه هايي در شرايط کنوني کشور و اعمال تحريم هاي ناجوانمردانه بسيار ارزشمند و تعين کننده است.
مهدوي اضافه کرد: با توجه به سختي ها و دشواري هاي توليد برق بايد اصحاب رسانه با انعکاس فرآيندهاي توليد انرژي نسبت به آگاه سازي افکارعمومي اقدام کرده تا شاهد تاثيرات آن در مصرف بهينه و صرفه جويي توسط مصرف کنندگان باشيم.
وي دستيابي به توسعه در نيروگاه حرارتي تبريز را نيازمند برنامه ريزي دقيق و آينده نگري دانست و ادامه داد: در اين راه فرمانداري به عنوان دستگاه حاکميتي آماده هر گونه همکاري، پيگيري و انعکاس مشکلات و خواسته هاي مجموعه است.
به گزارش ايرنا، نيروگاه حرارتي تبريز داراي دو واحد بخار با قدرت اسمي 368 مگاوات و قدرت توليدي 350 مگاوات بوده و پيمانکار اصلي سازنده آن شرکت آلستوم فرانسه مي باشد.
واحد يک بخار اين نيروگاه در سال 1365 و واحد دوم در سال 1368 راه اندازي و به شبکه متصل شده است.
3038/3071
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۸۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت پتنتی که انتقال حرارت در کشتی‌ها و هواپیماهای پرسرعت را تسهیل می‌کند

شرکت گرافن کامپوزیتز اعلام کرد که پتنت این شرکت در بخش سیستم‌های مدیریت حرارتی مورد تایید قرار گرفته است. در این پتنت شیوه مهندسی و طراحی نوع نانوماده خودتوان (self-powered) تشریح شده است که می‌تواند انتقال انرژی حرارتی را با کارایی بالا و بهتر از مواد دیگر انجام داده و محافظت بهتری از خودروها صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، گرافن کامپوزیتز(Graphene Composites)، یک شرکت مهندسی پیشرفته است که در حوزه مواد دوبعدی نیز فعالیت دارد. پتنتی که این شرکت به ثبت رسانده، به صورت ویژه برای استفاده در وسایل نقلیه از جمله کشتی‌ها و هواپیماهای پرسرعت قابل استفاده است و می‌تواند از آنها محافظت کند. سیستم مدیریت گرمای این شرکت شامل یک سینک گرمایی بسیار کارآمد و یک مایع انتقال حرارتی است.

یک مشکل شایع در انتقال حرارت در بسیاری از کاربردهای مختلف، فقدان کارآمدی در انتقال حرارت  است که این مشکل در سیستم‌های حجیم بیشتر نمایان می‌شود. از این رو طراحی یک ساختار جدید برای حل این مشکل ضروری است.

تا کنون شرکت گرافن کامپوزیتز از مواد گرافنی و آئروژل برای ایجاد سپرهای قدرتمند، اما سبک برای ایمنی مدارس استفاده کرده است. آئروژل‌ها از پلی آمید ساخته می‌شوند، یک بلوک اصلی ساختمان در رزین‌های ترموست که در کامپوزیت‌ها استفاده می‌شود. آئروژل‌ها از بیش از ۸۵ درصد هوا ساخته شده‌اند که این ویژگی آنها را در پراکندگی انرژی یاری کرده و همچنین موجب سبک‌تر شدن آنها می‌شود.

مواد گرافیتی مانند یا مواد گرافیتی پیرولیتیک مانند در انتقال گرما مؤثر هستند، بنابراین از آنها به عنوان مواد انتقال‌دهنده مؤثر حرارت استفاده می‌شود.

به نقل از ستاد نانو، انرژی حرارتی را می‌توان به سرعت و کارآمد بین یک محیط خارجی و دستگاه انتقال انرژی حرارتی از طریق عنصر هدایت حرارتی منتقل کرد. انتقال حرارتی کارآمد این مواد و انتقال در یک جهت باعث می‌شود حداقل آسیب به سایر قسمت‌های دستگاه وارد شود و بهبود کارآیی انتقال انجام می‌شود. علاوه بر این، این مواد همچنین ثبات، استحکام، مقاومت در برابر سایش و مقاومت در برابر خستگی از خود نشان می‌دهند.

به اعتقاد مسئولان شرکت گرافن کامپوزیتز استفاده از آنها در لایه محافظ بیرونی دستگاه‌ها امکان‌پذیر است، زیرا در شرایط سخت کمتر مستعد آسیب هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • ثبت پتنتی که انتقال حرارت در کشتی‌ها و هواپیماهای پرسرعت را تسهیل می‌کند
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • تعطیلی آخرین نیروگاه زغال‌سنگ بریتانیا برای پیشبرد هدف کربن‌صفر
  • افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند
  • واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد
  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است