Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سفر هیات ترکیه‌ای به ریاست «فاطما وارانک» معاون وزیر محیط ‌زیست و شهرسازی ترکیه گفت: ایران و ترکیه در حوزه بازآفرینی شهری کمیته مشترک تشکیل می دهند.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، « مازیار حسینی » افزود: ایران و ترکیه قرابت فرهنگی، اجتماعی و دینی دارند و همین قرابت‌ها سبب می‌شود تا تجربه دو کشور برای هم قابل استفاده و هم‌افزا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآورشد: نحوه توسعه شهری، نوسازی و بازآفرینی شهری، حفاظت از بافت‌های تاریخی، صدور خدمات فنی و مهندسی و ضوابط حاکم بر ساخت و ساز از مسایل مورد بحث ایران در دیدار با هیات ترکیه‌ای بود.
حسینی با بیان اینکه مقرر شده تا موضوعات مورد توافق دو کشور در قالب کمیته کار مشترک، دنبال شود از موافقت وزیر راه و شهرسازی با تشکیل کمیته مشترک خبر داد و افزود: این امیدواری وجود دارد تا با تشکیل یک کمیته مشترک و تدوین مسایل زیرکمیته‌ها، نتایج خوبی در زمینه توسعه شهری، بافت فرسوده، بازآفرینی شهری، حفاظت از بافت های تاریخی، صدور خدمات مهندسی و ضوابط حاکم بر ساخت و ساز بین دو کشور حاصل شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: استفاده از تجربه کشوری دیگر در حوزه فنی و مهندسی، پیچیدگی‌ها و لایه‌های پنهانی دارد که برای موفقیت و قابل استفاده کردن این تجربه‌ها، باید مباحث فرهنگی و اجتماعی نیز مورد توجه قرار گیرد، زیرا به علت قرابت دو کشور در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و دینی می‌توان به همکاری گسترده در این بخش ها، امیدوار بود.
حسینی روش کار دو کشور ایران و ترکیه را در باسازی بافت‌های فرسوده شهری را روشی مشابه دانست و گفت: بازسازی بافت‌های فرسوده بدین شیوه است که دولت مستقیم وارد کار نمی‌شود بلکه شهرداری‌ها، مردم و بخش خصوصی با همکاری یکدیگر به اینکار مبادرت می ورزند و وزارتخانه ها و مشخصا شرکت بازآفرینی شهری به عنوان بازوی تخصصصی بحث تسهیل گری و حمایتی را برعهده دارند.
وی افزود: این تجربه (بازسازی بافت‌های فرسوده) در ترکیه به صورت مشابه انجام شده است و تبادل ‌نظر دو کشور در این موضوعات می‌تواند به تسهیل فرآیندها و استفاده از تجارب یکدیگر کمک کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به روش کار در بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری، بیان کرد: کاری که باید انجام شود این است که اولا باید مدل نظری برای آن ایجاد شود و در گام بعدی نیز باید این آگاهی و درک ایجاد شود که بازآفرینی هرمحله با محله دیگر متفاوت است.
به گزارش ایرنا، این هیات ترکیه‌ای به ریاست «فاطما وارانک» معاون وزیر محیط ‌زیست و شهرسازی ترکیه روزهای سوم و چهارم اردیبهشت ماه سال جاری مذاکرات خود را با هیات ایرانی در وزارت راه و شهرسازی برگزار کرد.
شبک**1108**1708

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد ايران و تركيه بازافريني شهري مازيار حسيني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۸۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در دیدار با عبدالله جوپ، وزیر امور خارجه کشور مالی در خصوص آخرین وضعیت روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و باماکو گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسنا، امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از سفرش  به مالی و مذاکرات و توافق‌های صورت گرفته تاکید کرد ما از  پیشرفت روابط مثبت بین دو کشور خرسندیم.

وی با اشاره به نگاه ویژه مقامات عالی کشورمان‌ به توسعه همکاری با آفریقا و کمک به خودکفایی کشورهای آفریقایی در برخی عرصه‌ها بر آمادگی کشورمان برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک همکاری‌ها و توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مالی نیز با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق  تاکید کرد: این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم.

وی بر تعهد، جدیت و اقدامات عملی مالی برای توسعه و تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

عبدالله جوپ برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران و دومین نشست ایران و آفریقا را تبریک گفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • ضرورت راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری در شهرستان ابهر
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • توافق مهم ایران و عربستان انجام شد | جلسه مشترک عبداللهیان و بن فرحان
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی