Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@04:33:03 GMT

۴ خوراکی انرژی‌زا برای مقابله با خستگی مداوم

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۹۳۵۲

 متخصصان برای مقابله با خستگی مداوم، مصرف برخی مواد خوراکی را توصیه می‌کنند. از جمله:

لیموترش
مصرف یک لیوان آب همراه با آب لیمو می‌تواند به اندازه یک فنجان قهوه در صبح انرژی بخش باشد. مصرف آب یک لیموترش می‌تواند ۴۰ درصد نیاز روزانه ویتامین C. بدن را تأمین کند. افزودن لیموترش به رژیم غذایی، موجب تقویت متابولیسم بدن می‌شود، از افزایش انسولین پیشگیری و پتاسیم موردنیاز برای کمک به بهبود عملکرد مغز و اعصاب را تأمین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جو دوسر
صبحانه حاوی مقادیر مناسب پروتئین و کربوهیدرات می‌تواند به حفظ انرژی در طول روز کمک کند. جو دوسر یکی از مواد خوراکی همراه با بالاترین میزان فیبر محلول است. فیبر محلول برای ساعت‌ها در معده می‌ماند و در نتیجه احساس سیری برای مدت طولانی ادامه می‌یابد.

تخم مرغ
تخم مرغ یک ماده غذایی ارزشمند برای افرادی است که ورزش‌های استقامتی انجام می‌دهند و نیاز به دریافت انرژی زیادی دارند. تخم مرغ دارای اسیدآمینه ضروری است که می‌تواند نحوه استفاده گلوکز توسط ماهیچه‌ها را بهبود بخشد. تخم مرغ همچنین منبع خوب آهن، پروتئین، آنتی اکسیدان و ویتامین‌های متعدد است.

اسفناج
آهن به سلول‌های قرمز خون در انتقال اکسیژن به نقاط مختلف بدن کمک می‌کند. از این رو کمبود آهن با خستگی همراه است. سبزیجات پربرگ، یکی از منابع خوراکی جذب سریع آهن تلقی می‌شوند. اسفناج هم حاوی منیزیم، ماده معدنی مهم فراوری انرژی بدن است.

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: قهوه انرژی ویتامین مغز سبزیجات انرژی رژیم غذایی سبزیجات قهوه ویتامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۹۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴۰ تن روغن خوراکی قاچاق ودستگیری یک متخلف در زاهدان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، سرهنگ علیرضا دلیری گفت: حین کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه خودرو مشکوک و برای بررسی متوقف شد.
وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی‌های قضائی به بازرسی از این خودرو پرداخته و موفق به کشف ۴۰ تن روغن خوراکی قاچاق که فاقد هرگونه مدارک قانونی و معتبر بود شدند.
جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه تصریح کرد: کارشناسان مربوطه ارزش محموله مکشوفه را ۳۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

دیگر خبرها

  • پرسپولیس با خستگی راه مقابل آلومینیوم!
  • خستگی و سرعت غیر مجاز دو عامل تصادفات پایتخت
  • یافته محققان نشان داد؛ نقش پیوند مدفوع در بهبود علائم حرکتی پارکینسون
  • پیوند مدفوع می تواند علائم حرکتی در پارکینسون را بهبود بخشد
  • ۹ دلیل پنهان «احساس خستگی دائمی» که از آن‌ها بی خبر بودید
  • کشف ۴۰ تن روغن خوراکی قاچاق و دستگیری یک متخلف در زاهدان
  • گنجی: خیلی از بچه‌های درجه یک بخاطر خستگی از برنامه جدا شدند/ افت مخاطب نداشتیم
  • کشف ۴۰ تن روغن خوراکی قاچاق ودستگیری یک متخلف در زاهدان
  • رویش گیاه ریواس در دشت‌های زیرکوه
  • واژگونی تانکر روغن به دلیل خواب‌آلودگی راننده