Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@00:54:44 GMT

وزیر خارجه ونزوئلا به دیدار ظریف آمد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۹۳۹۲

وزیر خارجه ونزوئلا به دیدار ظریف آمد

نیویورک- ایرنا- وزیر خارجه ونزوئلا عصر چهارشنبه با رئیس دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، خورخه آرئاسا با حضور در نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد با محمد جواد ظریف درباره مسایل دوجانبه و اقدامات یکجانبه آمریکا تبادل نظر کردند.
وزیر امور خارجه ایران که برای شرکت در نشست چند جانبه گرایی و دیپلماسی برای صلح که در سازمان ملل متحد برگزار شد، به نیویورک سفر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی صبح چهارشنبه در اندیشکده انجمن آسیایی نیویورک به سوالات متعددی درباره تحریم های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا علیه مردم ایران، تبادل زندانی ها، فروش نفت و بازگشت به میز مذاکره پاسخ داد.
پس از آن به مجمع عمومی سازمان ملل رفت و با تاکید بر چندجانبه گرایی به عنوان تنها راه حل بحران ها و اختلافات، رویکرد جمهوری اسلامی را در این باره تشریح کرد.
وی همچنین نمونه هایی از اقدامات یکجانبه و غیرقانونی آمریکا را به جهانیان معرفی کرد.
ظریف ظهر امروز هم با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار کرد و سپس با رئیس مجمع عمومی این سازمان درباره مسایل متعدد منطقه ای و جهانی تبادل نظر کرد.
دیدار با اندیشمندان سیاسی غیردولتی آمریکا و مصاحبه با تعدادی از رسانه های مختلف در این کشور، دیگر برنامه های رئیس دستگاه دیپلماسی در سفر به نیویورک است.
اروپام*1429

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ظريف وزير خارجه ونزوئلا ديدار در نيويورك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۹۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت «سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسرائیل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقا مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است».

به گزارش ایسنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران به اعتراضات گسترده دانشجویان برخی از دانشگاه‌های آمریکا درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت آمریکا از این رژیم واکنش نشان داد.

امیرعبداللهیان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌عیار واشنگتن از رژیم اسرائیل بوده و به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است.»

او در ادامه نوشت: «در پی نسل‌کشی ده‌ها هزار نفر از زنان و کودکان فلسطین، به‌ویژه پس از کشف گورهای دسته جمعی بیماران و مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه، موج جهانی انزجار از رژیم اسرائیل و حامیان آن غیرقابل کتمان است.

وزیر خارجه ایران تاکید کرد «کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند و پاسخگو باشد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد