Web Analytics Made Easy - Statcounter

سروزیر اسکاتلند با اشاره عدم تمایل مردم این منطقه به طرح برگزیت، اعلام کرد به‌زودی لایحه برگزاری همه‌پرسی جدایی از انگلیس را به پارلمان محلی این منطقه ارائه خواهد داد.به گزارش بلاغ،«نیکلا استرجن» که درپارلمان اسکاتلند سخن می‌گفت با اشاره به بحران خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تصریح کرد که طرح برگزیت باعث شده تا گرایش مردم اسکاتلند به استقلال از دولت مرکزی لندن بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در نطق نیم‌ساعته خود عنوان کرد که گزینه پیش رو، انتخاب بین برگزیت و اسکاتلند به عنوان عضو مستقل اتحادیه اروپاست. استرجن تأکید کرد که این گزینه تا پیش از انتخابات بعدی پارلمان اسکاتلند در «می» ۲۰۲۱ برابر مردم قرار خواهد گرفت.بااین‌حال یک سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس از مخالفت دولت لندن با این مساله خبر داد و افزود: همان‌طور که بارها اعلام کردیم اسکاتلند در سال ۲۰۱۴ همه‌پرسی استقلال را برگزار کرد و مردم این منطقه به ادامه حضور در انگلیس رأی دادند. این رأی بایستی محترم شمرده شود.

اولین همه‌پرسی استقلال اسکاتلند در روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۴میلادی (۲۷ شهریور ۱۳۹۳) برگزار شد که در جریان آن ۵۵ درصد از رأی‌دهندگان به ماندن در انگلیس و ۴۵ درصد به ترک انگلیس رأی دادندکه این نتیجه منجر به استعفای 'الکس سالموند' از رهبری حزب ملی‌گرای اسکاتلند و سر وزیری اسکاتلند شد.

استرجن و سایر حامیان برگزاری همه‌پرسی مجدد در مورد حق تعیین سرنوشت اسکاتلند معتقدند، رأی انگلیسی‌ها به خروج از اتحادیه اروپا، اوضاع را تغییر داده است.

در همه‌پرسی ۲۳ ژوئن ( سوم تیرماه ) ۵۱.۹ درصد مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا و ۴۸.۱درصد آن‌ها به ماندن در این اتحادیه رأی دادند.

در این‌همه پرسی از میان اجزای تشکیل‌دهنده انگلیس شامل انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلندشمالی، اکثریت انگلیسی‌ها و ولزی‌ها به برگزیت و بیشتر اسکاتلندی‌ها و ایرلندی‌ها به ادامه حضور در اتحادیه اروپا رأی دادند.

در این‌همه پرسی ۶۲ درصد از اسکاتلندی‌ها خواهان ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا بودند و تنها ۳۸ درصدشان بر برگزیت تأکید داشتند.

نیکلا استرجن از زمان برگزاری همه‌پرسی ۲۳ ژوئن، بارها اعلام کرده است که گزینه برگزاری همه‌پرسی جدید در خصوص استقلال از انگلیس، همچنان «روی میز» است .

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۹۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشم گیتی پسند از لغو جام باشگاه‌های آسیا؛ کنار می‌کشیم و وارد رشته‌های دیگر می‌شویم

طرفداری| قائم‌مقام باشگاه گیتی‌پسند اصفهان اعلام کرد در صورت لغو مجدد جام باشگاه‌های فوتسال آسیا، این باشگاه در لیگ برتر فوتسال شرکت نمی‌کند.

محمد حسین عراقی زاده درباره احتمال برگزار نشدن جام باشگاه‌های فوتسال آسیا برای پنجمین سال متوالی توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) اظهار داشت:

در صورتی که امسال نیز جام باشگاه‌های فوتسال در تقویم AFC محلی از اعراب نداشته باشد، به نوعی فاجعه رخ داده است. با دست فرمانی که آقایان جلو می‌روند، یعنی فوتسال باشگاهی را به قهقرا بردن و پس از آن باعث بی‌انگیزگی باشگاه‌ها می‌شوند. آقایان از سال 1398، کرونا را بهانه کردند. این در حالی بود که در همان زمان، در اروپا و آمریکای لاتین جام باشگاه‌ها در حال برگزاری بود.

قائم‌مقام باشگاه گیتی‌پسند اصفهان خاطرنشان کرد:

سال قبل نیز که بازهم بهانه‌گیری‌های آقایان پابرجا بود، در اصفهان جام باشگاه‌های هندبال برگزار شد. سه ماه قبل از کمیته فوتسال سراغ گرفتیم و گفتند جام باشگاه‌های فوتسال امسال برگزار می‌شود. گفتند قرار است برگزاری این مسابقات در حاشیه جام ملت‌های فوتسال آسیا تصویب شود، اما تاکنون خبری نشده است .

عراقی‌زاده در پایان به تسنیم گفت:

ان‌شاءالله در روزهای آیند، ه جلسه فوق‌العاده هیأت مدیره باشگاه را برگزار می‌کنیم. در صورت ادامه این روند، پیشنهاد خروج از لیگ برتر فوتسال را ارائه می‌کنیم و به رشته‌های دیگر وارد می‌شویم.

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • برگزاری تجمع در خاش برای حمایت از دانشگاهیان آمریکا و اروپا
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • جدایی برگزاری بخش ملی و بین الملل جشنواره فیلم رضوان
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • لیگ قهرمانان آسیا لغو شد!
  • خشم گیتی پسند از لغو جام باشگاه‌های آسیا؛ کنار می‌کشیم و وارد رشته‌های دیگر می‌شویم
  • انصراف گیتی‌پسند از لیگ فوتسال با لغو جام باشگاه‌های آسیا
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند