Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@18:04:24 GMT

اختیارات بیشتر انجمن ها در گرو فعالیت آنها است

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۹۸۵۶

اختیارات بیشتر انجمن ها در گرو فعالیت آنها است

شاهمرادی با اشاره به اهمیت جایگاه انجمن های در رونق تولید، گفت: در صورت افزایش کمی و کیفی فعالیت انجمن ها این سازمان حاضر است مسئولیت های غیرحاکمیتی خود را به انجمن ها و خانه صنعت و معدن واگذار نماید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز، «جهانگیر شاهمرادی» در نشست هم اندیشی انجمن های تخصصی صنایع همگن استان البرز که پیش از ظهر امروز برگزار شد؛ تصریح کرد: متاسفانه از برخی جهات کار تشکیلاتی در این استان ضعیف است و اگر کار تشکیلاتی ضعیف باشد اولا تشکل مورد نظر دیده نمی شود ثانیا روی آن حسابی باز نمی شود و ثالثا از جانب دولت، اختیاری به آن تفویض نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان البرز ، افزود: در کار انجمن ها و تشکل ها، کار تیمی دقیق و هم افزایی اعضا بسیار مهم است که این مهم باید همچون چشمه از درون تشکل ها بجوشد.

 

شاهمرادی با اشاره به قدمت کار تشکیلاتی و عمر طولانی انجمن ها در کشورهای توسعه یافته گفت: درس آموزی از مدل کار تشکیلاتی این کشور ها مفید است اما راهگشا نیست چرا که ما باید در کار تشکیلاتی، نسخه متناسب با کشور و استان خود را پیاده سازی و اجرا کنیم.

 

شاهمرادی ضمن انتقاد از برخی انجمن ها کاغذی بیان داشت: هر گونه فعالیتی اگر توسط تشکل ها و انجمن ها طراحی و پیاده سازی نشود شاید به سرانجام برسد اما ثمره آن اندک و تداوم آن کوتاه خواهد بود اما اگر در فعالیت های صنعتی و اقتصادی، انجمن ها با قدرت وارد میدان شوند علاوه بر آنکه راهگشا خواهند بود دولت نیز برخی اختیارات خود را به آنها واگذار می کند.

 

این مقام مسول در ادامه بیان کرد: من آمادگی کامل دارم که مسولیت های غیرحاکمیتی سازمان صنعت، معدن و تجارت را به انجمن ها و خانه صنعت و معدن واگذار نمایم به شرطی که آنها کار تشکیلاتی منسجم، خروجی مفید و همکاری مثمر با دیگر دستگاه ها داشته باشند.

 

رئیس سازمان صمت استان البرز در خاتمه بر حضور حداکثری رای دهندگان برای انتخاب گزینه های شایسته در انتخابات خانه صنعت و معدن تاکید کرد.

 

انجمن های تخصصی صنایع همگن به منظور مشارکت مردمی صاحبان صنایع و معادن در امر تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی، حل مشکلات اجرایی و ایجاد و حفظ هماهنگی بین اعضا صنایع و معادن همگن و بهره‌برداری شایسته و بهینه از کلیه ظرفیت‌های موجود صنعتی و معدنی، نیروی انسانی و ارتباط با وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر وزارتخانه‌ها و مؤسسات شکل گرفته و تشکلی غیرسیاسی و غیرانتفاعی است.

 

در استان البرز هم اینک 24 انجمن تخصصی صنایع همگن با پروانه بهره برداری و 6 انجمن در شُرُف اخذ پروانه وجود دارد.

 

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان قم خسارت سیل اردبیل کانون مساجد استان بوشهر خبرگزاری جشن نیمه شعبان فعالیت انجمن ها سازمان صنعت معدن و تجارت استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۹۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در تولید خودروهای کشنده و اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم، بلکه در تولید این خودروها نیازمند زمان و تامین هزینه‌ها هستیم.

به گزارش ایسنا، عباس علی آبادی اظهار کرد: گاهی به بهانه تامین مالی و گاهی به بهانه زمان اینکه خودرو فوری مورد نیاز است واردات انجام می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حال حاضر یکی از بهانه‌ها این است که تامین کنندگان خارجی مایل به تامین مالی هستند، تصریح کرد: باید این بهانه را از بین ببریم و روش‌هایی را برای تامین مالی و مشارکت دادن مردم در این امر پیدا کنیم تا به این بهانه‌ها به سمت خارجی‌ها نرویم. یکی دیگر از عوامل واردات نیازهای فوری است، اما اگر از قبل این نیازها اعلام شود، تولیدکنندگان توان تامین آن را دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید معاون رئیس‌جمهور از زخم کهنه صنعت لرستان
  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم / لیتیوم می‌تواند صنعت استان را به نحو چشمگیری ارتقا دهد
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته‌ای
  • آغاز به کار پنل‌های نخستین کنفرانس بین‌‌المللی علوم هسته‌ای
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته ای
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • تبدیل ۱۸۱۰ مجوز کاغذی به شناسه یکتا در میاندوآب