Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@21:42:48 GMT

السیسی حالت فوق العاده در مصر را به مدت ۳ ماه دیگر تمدید کرد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۹۸۹۱

السیسی حالت فوق العاده در مصر را به مدت ۳ ماه دیگر تمدید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الوطن مصر، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر حالت فوق العاده در این کشور را به مدت سه ماه دیگر تمدید کرد.

این تمدید جدید، از ساعت یک بامداد امروز پنجشنبه شروع شده است.

بر اساس این؛ نیروهای مسلح و پلیس مصر می‌توانند اقدامات لازم را برای مقابله با خطرات تروریسم و ایجاد امنیت در سراسر مصر به عمل آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر شرایط را برای ماندن در قدرت از طریق انجام اصلاحات در قانون اساسی تا سال ۲۰۲۴ و پس از آن شش سال دیگر فراهم آورده است. ماده ۱۴۰ جدید اجازه تمدید دوره ریاست جمهوری مصر از چهار سال به شش سال را می‌دهد که بر اساس آن این دوره در ۲۰۲۴ تمام می‌شود و بر اساس همین ماده رئیس جمهور می‌تواند خود را برای دوره بعدی نامزد کند و تا سال ۲۰۳۰ در قدرت بماند.

گفتنی است که اخیراً برخی منابع سیاسی در تل‌آویو اعلام کردند که بنا به دستور «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مأموریت تبلیغ طرح «معامله قرن» از «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی به «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر منتقل شده است.

این منابع گفتند که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با درخواست نتانیاهو برای انتقال مأموریت تبلیغ «معامله قرن» از بن سلمان به السیسی موافقت کرده است.

به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم»، قرار است السیسی به تبلیغ طرح مذکور در میان کشورهای عربی به اصطلاح «میانه‌رو» بپردازد و دلیل تغییر ناگهانی این تصمیم آمریکا نیز افشای دست داشتن بن سلمان در قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی در استانبول طی سال گذشته و نیز سرکوب آزادی‌ها در عربستان سعودی است.

بر اساس این گزارش، با وجود اینکه السیسی نیز حتی ابتدایی‌ترین حقوق بشر در مصر را رعایت نمی‌کند اما نتانیاهو گفته است که السیسی به وعده خود برای تأمین امنیت هزاران صهیونیستی که در طول سال به مصر سفر کرده اند، عمل کرده است.

کد خبر 4599816

منبع: مهر

کلیدواژه: عبدالفتاح السیسی مصر حالت فوق العاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۹۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش زنده| جشنواره ملی امتنان از کارگران با حضور رئیس‌جمهور

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077495 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • عکس یادگاری کارگران با رئیسی
  • پخش زنده| جشنواره ملی امتنان از کارگران با حضور رئیس‌جمهور
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • اصولی: بازی‌های دوستانه باعث شکل گیری شاکله تیم ملی فوتسال شد/ قرارداد شمسایی تمدید خواهد شد
  • وعده رئیس کمیته فوتسال برای تمدید قرارداد شمسایی
  • ۳۰ رئیس اتاق بازرگانی به اکسپو ایران می‌آیند
  • کونسیسائو: مشکلی با رئیس جدید پورتو ندارم
  • آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است
  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین